Research Article
BibTex RIS Cite

Tracing And Evaluation Of Industrial Internship On The Internet

Year 2013, Volume: 17 Issue: 1, 68 - 72, 12.07.2014

Abstract

Tracing industry internship and evaluation in engineering education and many application areas are very difficult and time-consuming issue. While an engineering education field may only be limited to facilities of the department, industry internship is an opportunity for students to see the different developing technologies. A student has a chance to make industry internship not only in our country but all over the world. Monitoring and evaluation of industrial training preferred by the student in a country or city is possible only if the requirements of its age have been utilized. In this study, tracing and evaluation methods are discussed in industry internships on the internet.By using web-based industrial internship interface developed for this purpose, it is planned to establish opportunity to dialogue with video and audio online, upload and evaluate reports by business consultant, and trace and evaluate entrances and exits by the school internship adviser

References

  • Helvacıoğlu Ş., İnsel M. ve Helvacıoğlu İ.H., Üniversite Sanayi işbirliğinde örnek bir model Gemi ve Deniz teknolojisi, sayı 183, ocak 2010.
  • Kranzberg, M., “The Technical Elements in International
  • Perspectives”, The Political Economy of International Technology Transfer, J. R. McIntyre and D. S. Papp, (eds.), Quorum Books, New York, pp. 31-46.
  • Yücel, H., Bilim-Teknoloji Politikaları ve 21. Yüzyılın Toplumu, DPT Yayınları, Ankara, 1997.
  • Küçükçirkin, M., Üniversite-Sanayi İşbirliği, TOBB Yayın No:Genel 158; AR-GE 68, Ankara, Afşaroğlu Matbaası, 1990.
  • Dura C., “Üniversite-Sanayi Isbirligi Üzerine Bir Deneme, Ankara Üniversitesi”,Siyasal Bilgiler Dergisi, Cilt:49, Sayi:3-4, 1994.
  • Göker, Aykut “Bilim ve Teknolojide Değişim, Seminer Notu BİLKENT Üniversitesi, Science, Technology,
  • Ünivesitesi, Ankara, 2000 Course, BİLKENT

Mühendislik Eğitiminde Endüstri Stajının İnternet Üzerinden Takibi Ve Değerlendirilmesi

Year 2013, Volume: 17 Issue: 1, 68 - 72, 12.07.2014

Abstract

Mühendislik eğitiminde ve uygulamalı birçok alanda endüstri stajı takibi ve değerlendirilmesi oldukça zor ve zaman alan bir konudur. Bir mühendislik eğitim alanı yalnızca bölümün imkanları ile sınırlı olabilirken, endüstri stajı öğrencilerin gelişen değişik teknolojileri görmeleri için bir fırsattır. Bir öğrenci sadece ülkemizde değil tüm dünyada endüstri stajı yapabilme şansına sahiptir. Öğrencinin istediği bir ülke veya şehirde yaptığı endüstri stajının takibi ve değerlendirilmesi ancak çağın gereklerinden yararlanılması halinde mümkündür. Bu çalışmada endüstri stajlarına internet üzerinden takip ve değerlendirme yöntemi tartışılmaktadır. Bu amaçla geliştirilecek olan internet tabanlı endüstri stajı arayüzü ile görüntülü ve sesli online diyalog kurabilme, raporları yükleyebilme, işyeri danışmanı tarafından değerlendirme, giriş çıkışları raporlayabilme, okul staj danışmanı tarafından takip ve değerlendirme imkanlarının yapılabilmesi planlatılmaktadır.

References

  • Helvacıoğlu Ş., İnsel M. ve Helvacıoğlu İ.H., Üniversite Sanayi işbirliğinde örnek bir model Gemi ve Deniz teknolojisi, sayı 183, ocak 2010.
  • Kranzberg, M., “The Technical Elements in International
  • Perspectives”, The Political Economy of International Technology Transfer, J. R. McIntyre and D. S. Papp, (eds.), Quorum Books, New York, pp. 31-46.
  • Yücel, H., Bilim-Teknoloji Politikaları ve 21. Yüzyılın Toplumu, DPT Yayınları, Ankara, 1997.
  • Küçükçirkin, M., Üniversite-Sanayi İşbirliği, TOBB Yayın No:Genel 158; AR-GE 68, Ankara, Afşaroğlu Matbaası, 1990.
  • Dura C., “Üniversite-Sanayi Isbirligi Üzerine Bir Deneme, Ankara Üniversitesi”,Siyasal Bilgiler Dergisi, Cilt:49, Sayi:3-4, 1994.
  • Göker, Aykut “Bilim ve Teknolojide Değişim, Seminer Notu BİLKENT Üniversitesi, Science, Technology,
  • Ünivesitesi, Ankara, 2000 Course, BİLKENT
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Özel Sayı
Authors

İsmail Üncü This is me

Publication Date July 12, 2014
Published in Issue Year 2013 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Üncü, İ. (2014). Mühendislik Eğitiminde Endüstri Stajının İnternet Üzerinden Takibi Ve Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 17(1), 68-72.
AMA Üncü İ. Mühendislik Eğitiminde Endüstri Stajının İnternet Üzerinden Takibi Ve Değerlendirilmesi. J. Nat. Appl. Sci. March 2014;17(1):68-72.
Chicago Üncü, İsmail. “Mühendislik Eğitiminde Endüstri Stajının İnternet Üzerinden Takibi Ve Değerlendirilmesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 17, no. 1 (March 2014): 68-72.
EndNote Üncü İ (March 1, 2014) Mühendislik Eğitiminde Endüstri Stajının İnternet Üzerinden Takibi Ve Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 17 1 68–72.
IEEE İ. Üncü, “Mühendislik Eğitiminde Endüstri Stajının İnternet Üzerinden Takibi Ve Değerlendirilmesi”, J. Nat. Appl. Sci., vol. 17, no. 1, pp. 68–72, 2014.
ISNAD Üncü, İsmail. “Mühendislik Eğitiminde Endüstri Stajının İnternet Üzerinden Takibi Ve Değerlendirilmesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 17/1 (March 2014), 68-72.
JAMA Üncü İ. Mühendislik Eğitiminde Endüstri Stajının İnternet Üzerinden Takibi Ve Değerlendirilmesi. J. Nat. Appl. Sci. 2014;17:68–72.
MLA Üncü, İsmail. “Mühendislik Eğitiminde Endüstri Stajının İnternet Üzerinden Takibi Ve Değerlendirilmesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 17, no. 1, 2014, pp. 68-72.
Vancouver Üncü İ. Mühendislik Eğitiminde Endüstri Stajının İnternet Üzerinden Takibi Ve Değerlendirilmesi. J. Nat. Appl. Sci. 2014;17(1):68-72.

e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688

All published articles in the journal can be accessed free of charge and are open access under the Creative Commons CC BY-NC (Attribution-NonCommercial) license. All authors and other journal users are deemed to have accepted this situation. Click here to access detailed information about the CC BY-NC license.