Research Article
BibTex RIS Cite

IPCC Tier 1 ve DEFRA Metotları ile Karbon Ayak İzinin Belirlenmesi: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nin Yakıt ve Elektrik Tüketimi Örneği

Year 2022, Volume: 26 Issue: 3, 386 - 397, 20.12.2022
https://doi.org/10.19113/sdufenbed.1061021

Abstract

Bu çalışmada Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi (EBYÜ)’nin 2019 ve 2020 yılına ait karbon ayak izi önce Hükümetler arası İklim Değişikliği Paneli (The Intergovernmental Panel on Climate Change–IPCC) Tier 1 yaklaşımıyla sonrasında ise İngiltere Çevre, Gıda ve Köy işleri Bakanlığı (Department for Environment, Food and Rural Affairs–DEFRA) dönüşüm faktörleri kullanılarak hesaplanmıştır. EBYÜ’nün birincil karbon ayak izi IPCC Metodolojisi Tier 1 yaklaşımıyla 2019 yılı için 2753,2 tCO2e ve 2020 yılı için 2383,74 tCO2e emisyonu hesaplanmıştır.2019 yılı ile karşılaştırıldığında emisyon miktarında %13,42 azalma görülmektedir. DEFRA dönüşüm faktörleriyle ise 2019 yılı için 2314,53 tCO2e ve 2020 yılı için 1826,54 tCO2e emisyonu hesaplanmıştır. 2019 yılı ile karşılaştırıldığında emisyon miktarında %21,08 azalma görülmektedir. IPCC Tier 1 yaklaşımı ile DEFRA arasındaki bu fark IPCC Tier 1 yaklaşımı hesaplamalarında kullanılan emisyon faktörlerinin genel olması ve DEFRA’nın İngiltere’nin ulusal verilerini kullanmasından kaynaklanmaktadır. Karbondioksit emisyonundaki azalmaya 2019 yılına kıyasla 2020 yılında iklimin biraz ılımanlaşmasının yanı sıra Covid-19 pandemi süreci nedeniyle 2020 yılında eğitim-öğretime uzaktan eğitimle devam edilmesinin etki ettiği düşünülmektedir.

Thanks

Çalışmayı gerçekleştirebilmek için gerekli olan verilerin temininde yardımlarından dolayı EBYÜ’nin ilgili tüm birim çalışanlarına teşekkür ederiz.

References

  • [1]IPCC,https://www.ipcc.ch/report/ar6/wg1/downloads/report/IPCC_AR6_WGI_Full_Report.pdf, (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [2]Birleşmiş Milletler, 1992. United NationsFramework Convention on Climate ChangeConvention.https://unfccc.int/resource/docs/convkp/conveng.pdf (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [3]IPCC 1990. First Assessment Report, Workinggroup I: Scientific Assessment ofClimate Change.https://www.ipcc.ch/report/climate-change-the-ipcc-1990-and-1992-assessments/ (Erişimtarihi: 20.01.2022).
  • [4]Shine, K.. Fuglestvedt J., Hailemariam K. andStuber N. 2005. Alternatives to the GlobalWarming Potential For Comparing ClimateImpacts of Emissions of Greenhouse Gases.Climatic Change, 68(3), 281-302.
  • [5]Earth Science Communications Team at NASAJet Propulsion Laboratory. “Global ClimateChange; Vital Signs of the Planet”,https://climate.nasa.gov/climate_resources/7/graphic-carbon-dioxide-hits-new-high (Erişimtarihi: 20.01.2022).
  • [6]Intergovernmental Panel on Climate ChangeWorking Groups I, II and III. 2007. ClimateChange 2007: Synthesis Report. IPCC, Geneva,Switzerland Available. http://www.ipcc.ch/publications_and_data/publications_ipcc_fourth_assessment_report_synthesis_report.htm (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [7]Naeco, https://naeco.com/en/news/how-can-we-reduce-the-carbon-footprint-in-the-logistics-area-of-our-company/ (Erişim tarihi:20.01.2022).
  • [8]Yalova Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü.2016. Karbon ayak izi nedir?https://yalova.csb.gov.tr/karbon-ayak-izi-nedir-haber-42218, (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [9]TÜİK, Seragazı Emisyon İstatistikleri, Sayı:37196, 30 Mart 2021,https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Greenhouse-Gas-Emissions-Statistics-1990-2019-37196, (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [10]Chung, C. Y., Miaw, C. L., Huang, Y. C., Chung, C. C.and Lo, T. J. 2014. Investigation of carbonfootprint on campus - A case study of TajenUniversity. Advanced Materials Research, 962–965, 1495–1499.
  • [11]Gökçek, B., Bozdağ, A. ve Demirbağ, H. 2019.Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi ÖrneğindeKarbon Ayak İzinin Belirlenmesi. Niğde ÖmerHalisdemir Üniversitesi Mühendislik BilimleriDergisi, 8(2), 721-730.
  • [12]Sreng, R. ve Gümrükçüoğlu Yiğit M. 2017.Sakarya Üniversitesi Esentepe Kampüsü 2015Yılı Karbon Ayak izi Çalışması. SAÜ Fen BilimleriEnstitüsü Dergisi, 21(5), 1–1.
  • [13]Mendoza-Flores, R., Quintero-Ramírez, R. andOrtiz, I. 2019. The carbon footprint of a publicuniversity campus in Mexico City. CarbonManagement, 10(5), 501–511.
  • [14]Başoğul, Y. 2018. Akademisyen ve I dari Personeli n Ekoloji k Ve Karbon Ayak I zi ni nBeli rlenmesi : Adıyaman U ni versi tesiMu hendi sli k Faku ltesi O rneg i . MühendislikBilimleri ve Tasarım Dergisi, 6(3), 464–470.
  • [15]Yazdani, Z., Talkhestan, G. A. and Kamsah, M. Z.2013. Assessment of carbon footprint atUniversity Technology Malaysia (UTM). AppliedMechanics and Materials, 295–298, 872–875.
  • [16]Aroonsrimorakot, S., Yuwaree, C., Arunlertaree,C., Hutajareorn, R. and Buadit, T. 2013. CarbonFootprint of Faculty of Environment andResource Studies, Mahidol University, SalayaCampus, Thailand. APCBEE Procedia, 5, 175–180.
  • [17]Binboğa, G. ve Ünal A. 2018. Su rdu ru lebilirlikEkseni nde Mani sa Celal Bayar U ni versi tesi ’ninKarbon Ayak I zi ni n Hesaplanmasına Yo neli k Bi rAraştırma. Uluslararası İktisadi ve İdariİncelemeler Dergisi, 21,187–202.
  • [18]Budihardjo, M. A., Syafrudin, S., Putri, S. A.,Prinaningrum, A. D. and Willentiana, K. A. 2020.Quantifying Carbon Footprint of DiponegoroUniversity: Non-Academic Sector. IOPConference Series: Earth and EnvironmentalScience, 448 (1), 1–8.
  • [19]Manuel Varón-Hoyos , José Osorio-Tejada andTito Morales-Pinzón. 2021. Carbon footprint ofa university campus from Colombia. CarbonManagement, 12(1), 93-107.
  • [20]Kumaş, K., Akyüz, A. ve Güngör, A. 2019. BurdurMehmet Akif Ersoy Üniversitesi BucakYerleşkesi Yüksek öğretim Birimleriniin KarbonAyak I zi Tespiti. Ömer Halisdemir ÜniversitesiMühendislik Bilimleri Dergisi, 8(2), 1277–1291.
  • [21]Yaka, İ. F., Koçer, A. ve Güngör, A. 2015. AkdenizÜniversitesi Sağlık Hizmetleri MeslekYüksekokulu Karbon Ayak İzinin Tespiti. MakineTeknolojileri Elektronik Dergisi, 12(3), 37–45.
  • [22]Yañez, P., Sinha, A. and Vásquez, M. 2020. CarbonFootprint Estimation in a University Campus:Evaluation and Insights. Sustainability, 12 (1),181.
  • [23]Filimonau, V., Archer, D., Bellamy, L., Smith, N. VeWintrip, R. 2021. The carbon footprint of a UKUniversity during the COVID-19 lockdown.Science of the Total Environment, 756, 143964.
  • [24]Chung, C.Y., Miaw, C.L., Huang, Y.C., Chung, C.C.and Lo,T.J. 2014. Investigation of carbonfootprint on campus—a case study of TajenUniversity. Advanced Materials Research, 962–965,1495–1499.
  • [25]Sippel, M., Meyer, D., Scholliers, N. 2018. Whatabout greenhouse gas emissions from students?An analysis of lifestyle and carbon footprints atthe University of Applied Science in Konstanz,Germany. Carbon Management, 9, 201–211.
  • [26]Kulsuwan, P., Sirisathit, P., Srisuwan, C. 2019.The carbon footprint assessment from electricityof undergraduate students at Mahidol UniversityAmnatcharoen Campus for Eco University.International Journal of Agricultural Technology,15(6), 925–932.
  • [27]Valls-Val, K. and Bovea, M.D. 2021, Carbonfootprint in Higher Education Institutions: aliterature review and prospects for futureresearch. Clean Technologies and EnvironmentalPolicy, 23:2523–2542.
  • [28]Dağlıoğlu, S. T. 2021. Carbon Footprint Analysisof Ege University within the Scope ofEnvironmental Sustainability. CommageneJournal of Biology, 5(1), 51–58.
  • [29]Çağlar, H. 2021. Sürdürülebilir MimarlıkBağlamında Eğitim Yapılarının Enerji EtkinAydınlatma Açısından İncelenmesi ve UygulamaÖrneklerinin Değerlendirilmesi. Fatih SultanMehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü EğitimEnstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalı MimarlıkProgramı, Yüksek Lisans Tezi, 223s, İstanbul.
  • [30]Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi EBYÜ,https://ebyu.edu.tr/ (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [31]Schmitz, S., Dawson, B., Spannagle, M., Thomson,F., Koch, J. and Eaton, R. 2004. The GreenhouseGas Protocol - A Corporate Accounting andReporting Standard. The GHG ProtocolCorporate Accounting and Reporting Standard,9, 116.
  • [32]Turanlı A. M. 2015. Karbon Ayak izi Kestirimi:Orta Doğu Teknik Üniversitesi için Bir Çalışma. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen BilimleriEnstitüsü, Petrol ve Doğal Gaz Mühendisliği,Yüksek Lisans Tezi, 122s, Ankara.
  • [33]Atabey, T. 2013. Karbon Ayak İzininHesaplanması: Diyarbakır Örneği. FıratÜniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, ÇevreMühendisliği Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi,83s, Elazığ.
  • [34]IPCC, 2006. IPCC Guidelines for NationalGreenhouse Gas Inventories. General Guidanceand Reporting. http://www.ipcc-nggip.iges.or.jp/public/2006gl/vol1.html(Erişim Tarihi: 20.01.2022).
  • [35]Coşkun S. ve Doğan N.A. 2021. TekstilEndüstrisinde Karbon Ayak İzinin Belirlenmesi.Süleyman Demirel Üniversitesi Fen BilimleriEnstitüsü Dergisi, 25 (1), 28–35.
  • [36]United Nations ClimateChange, https://unfccc.int/process/transparency-and-reporting/greenhouse-gas-data/greenhouse-gas-data-unfccc/global-warming-potentials (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [37]EPA. 2021.ABD Sera Gazı Emisyonları Envanteri1990–2019”.https://www.epa.gov/ghgemissions/inventory-us-greenhouse-gas-emissions-and-sinks (Erişimtarihi: 20.01.2022).
  • [38]Greenhouse gas reporting: conversion factors2019,https://www.gov.uk/government/publications/greenhouse-gas-reporting-conversion-factors-2019, (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [39]Greenhouse gas reporting: conversion factors2020,https://www.gov.uk/government/publications/greenhouse-gas-reporting-conversion-factors-2020, (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [40]Argun M.E., Ergüç R ve Sarı Y. 2019.Konya/Selçuklu İlçesi Karbon Ayak İzininBelirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Mühendislik,Bilim ve Teknoloji Dergisi, 7 (2), 287–297.
  • [41]Robinson, O. J., Tewkesbury, A., Kemp, S. veWilliams, I. D. 2018. Towards a universal carbonfootprint standard: A case study of carbonmanagement at universities. Journal of CleanerProduction, 172, 4435–4455.
  • [42]Çerçi M., 2020. IPCC Tier 1 ve DEFRA Metodlarıile Karbon Ayak İzinin Belirlenmesi: ErzincanBinali Yıldırım Üniversitesi Örneği. ErzincanBinali Yıldırım Üniversitesi, Fen BilimleriEnstitüsü, Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı,Yüksek Lisans Tezi, 66s, Erzincan.
  • [43]Adenle, Y., Alshuwaikhat, H. 2017. Spatialestimation and visualization of CO2 emissionsfor campus sustainability: The case of KingAbdullah University of Science and Technology(KAUST), Saudi Arabia. Sustainability, 9 (11),2124.
  • [44] Weather Online,https://www.havaturkiye.com/weather/maps/city?LANG=tr&CEL=C&SI=kph&MAPS=over&CONT=trtr&LAND=TU&REGION=0005&WMO=17092&UP=0&R=0&LEVEL=150&NOREGION=1,(Erişim tarihi: 20.01.2022).

Determination of Carbon Footprint with IPCC Tier 1 and DEFRA Methods: The Case Study of Erzincan Binali Yıldırım University

Year 2022, Volume: 26 Issue: 3, 386 - 397, 20.12.2022
https://doi.org/10.19113/sdufenbed.1061021

Abstract

In this study, the carbon footprint of Erzincan Binali Yıldırım University for 2019 and 2020 was calculated first with the IPCC Tier 1 approach and then using the DEFRA conversion factors. The primary carbon footprint of EBYU has been calculated as 2753,2 tCO2e for 2019 and 2383,74 tCO2e for 2020, with the IPCC Methodology Tier 1 approach. Compared to 2019, there is a 13,42% decrease in the amount of emissions. With DEFRA conversion factors, 2314,53 tCO2e emissions for 2019 and 1826,54 tCO2e emissions for 2020 were calculated. Compared to 2019, there is a 21,08% decrease in the amount of emissions. This difference between the IPCC Tier 1 approach and DEFRA is due to the fact that the emission factors used in the IPCC Tier 1 approach calculations are general and DEFRA uses national data from the UK. It is thought that the decrease in carbon dioxide emissions is due to the mild climate in 2020 compared to 2019 and, as well as the doing online education in 2020 due to the Covid-19 pandemic process.

References

  • [1]IPCC,https://www.ipcc.ch/report/ar6/wg1/downloads/report/IPCC_AR6_WGI_Full_Report.pdf, (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [2]Birleşmiş Milletler, 1992. United NationsFramework Convention on Climate ChangeConvention.https://unfccc.int/resource/docs/convkp/conveng.pdf (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [3]IPCC 1990. First Assessment Report, Workinggroup I: Scientific Assessment ofClimate Change.https://www.ipcc.ch/report/climate-change-the-ipcc-1990-and-1992-assessments/ (Erişimtarihi: 20.01.2022).
  • [4]Shine, K.. Fuglestvedt J., Hailemariam K. andStuber N. 2005. Alternatives to the GlobalWarming Potential For Comparing ClimateImpacts of Emissions of Greenhouse Gases.Climatic Change, 68(3), 281-302.
  • [5]Earth Science Communications Team at NASAJet Propulsion Laboratory. “Global ClimateChange; Vital Signs of the Planet”,https://climate.nasa.gov/climate_resources/7/graphic-carbon-dioxide-hits-new-high (Erişimtarihi: 20.01.2022).
  • [6]Intergovernmental Panel on Climate ChangeWorking Groups I, II and III. 2007. ClimateChange 2007: Synthesis Report. IPCC, Geneva,Switzerland Available. http://www.ipcc.ch/publications_and_data/publications_ipcc_fourth_assessment_report_synthesis_report.htm (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [7]Naeco, https://naeco.com/en/news/how-can-we-reduce-the-carbon-footprint-in-the-logistics-area-of-our-company/ (Erişim tarihi:20.01.2022).
  • [8]Yalova Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü.2016. Karbon ayak izi nedir?https://yalova.csb.gov.tr/karbon-ayak-izi-nedir-haber-42218, (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [9]TÜİK, Seragazı Emisyon İstatistikleri, Sayı:37196, 30 Mart 2021,https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Greenhouse-Gas-Emissions-Statistics-1990-2019-37196, (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [10]Chung, C. Y., Miaw, C. L., Huang, Y. C., Chung, C. C.and Lo, T. J. 2014. Investigation of carbonfootprint on campus - A case study of TajenUniversity. Advanced Materials Research, 962–965, 1495–1499.
  • [11]Gökçek, B., Bozdağ, A. ve Demirbağ, H. 2019.Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi ÖrneğindeKarbon Ayak İzinin Belirlenmesi. Niğde ÖmerHalisdemir Üniversitesi Mühendislik BilimleriDergisi, 8(2), 721-730.
  • [12]Sreng, R. ve Gümrükçüoğlu Yiğit M. 2017.Sakarya Üniversitesi Esentepe Kampüsü 2015Yılı Karbon Ayak izi Çalışması. SAÜ Fen BilimleriEnstitüsü Dergisi, 21(5), 1–1.
  • [13]Mendoza-Flores, R., Quintero-Ramírez, R. andOrtiz, I. 2019. The carbon footprint of a publicuniversity campus in Mexico City. CarbonManagement, 10(5), 501–511.
  • [14]Başoğul, Y. 2018. Akademisyen ve I dari Personeli n Ekoloji k Ve Karbon Ayak I zi ni nBeli rlenmesi : Adıyaman U ni versi tesiMu hendi sli k Faku ltesi O rneg i . MühendislikBilimleri ve Tasarım Dergisi, 6(3), 464–470.
  • [15]Yazdani, Z., Talkhestan, G. A. and Kamsah, M. Z.2013. Assessment of carbon footprint atUniversity Technology Malaysia (UTM). AppliedMechanics and Materials, 295–298, 872–875.
  • [16]Aroonsrimorakot, S., Yuwaree, C., Arunlertaree,C., Hutajareorn, R. and Buadit, T. 2013. CarbonFootprint of Faculty of Environment andResource Studies, Mahidol University, SalayaCampus, Thailand. APCBEE Procedia, 5, 175–180.
  • [17]Binboğa, G. ve Ünal A. 2018. Su rdu ru lebilirlikEkseni nde Mani sa Celal Bayar U ni versi tesi ’ninKarbon Ayak I zi ni n Hesaplanmasına Yo neli k Bi rAraştırma. Uluslararası İktisadi ve İdariİncelemeler Dergisi, 21,187–202.
  • [18]Budihardjo, M. A., Syafrudin, S., Putri, S. A.,Prinaningrum, A. D. and Willentiana, K. A. 2020.Quantifying Carbon Footprint of DiponegoroUniversity: Non-Academic Sector. IOPConference Series: Earth and EnvironmentalScience, 448 (1), 1–8.
  • [19]Manuel Varón-Hoyos , José Osorio-Tejada andTito Morales-Pinzón. 2021. Carbon footprint ofa university campus from Colombia. CarbonManagement, 12(1), 93-107.
  • [20]Kumaş, K., Akyüz, A. ve Güngör, A. 2019. BurdurMehmet Akif Ersoy Üniversitesi BucakYerleşkesi Yüksek öğretim Birimleriniin KarbonAyak I zi Tespiti. Ömer Halisdemir ÜniversitesiMühendislik Bilimleri Dergisi, 8(2), 1277–1291.
  • [21]Yaka, İ. F., Koçer, A. ve Güngör, A. 2015. AkdenizÜniversitesi Sağlık Hizmetleri MeslekYüksekokulu Karbon Ayak İzinin Tespiti. MakineTeknolojileri Elektronik Dergisi, 12(3), 37–45.
  • [22]Yañez, P., Sinha, A. and Vásquez, M. 2020. CarbonFootprint Estimation in a University Campus:Evaluation and Insights. Sustainability, 12 (1),181.
  • [23]Filimonau, V., Archer, D., Bellamy, L., Smith, N. VeWintrip, R. 2021. The carbon footprint of a UKUniversity during the COVID-19 lockdown.Science of the Total Environment, 756, 143964.
  • [24]Chung, C.Y., Miaw, C.L., Huang, Y.C., Chung, C.C.and Lo,T.J. 2014. Investigation of carbonfootprint on campus—a case study of TajenUniversity. Advanced Materials Research, 962–965,1495–1499.
  • [25]Sippel, M., Meyer, D., Scholliers, N. 2018. Whatabout greenhouse gas emissions from students?An analysis of lifestyle and carbon footprints atthe University of Applied Science in Konstanz,Germany. Carbon Management, 9, 201–211.
  • [26]Kulsuwan, P., Sirisathit, P., Srisuwan, C. 2019.The carbon footprint assessment from electricityof undergraduate students at Mahidol UniversityAmnatcharoen Campus for Eco University.International Journal of Agricultural Technology,15(6), 925–932.
  • [27]Valls-Val, K. and Bovea, M.D. 2021, Carbonfootprint in Higher Education Institutions: aliterature review and prospects for futureresearch. Clean Technologies and EnvironmentalPolicy, 23:2523–2542.
  • [28]Dağlıoğlu, S. T. 2021. Carbon Footprint Analysisof Ege University within the Scope ofEnvironmental Sustainability. CommageneJournal of Biology, 5(1), 51–58.
  • [29]Çağlar, H. 2021. Sürdürülebilir MimarlıkBağlamında Eğitim Yapılarının Enerji EtkinAydınlatma Açısından İncelenmesi ve UygulamaÖrneklerinin Değerlendirilmesi. Fatih SultanMehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü EğitimEnstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalı MimarlıkProgramı, Yüksek Lisans Tezi, 223s, İstanbul.
  • [30]Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi EBYÜ,https://ebyu.edu.tr/ (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [31]Schmitz, S., Dawson, B., Spannagle, M., Thomson,F., Koch, J. and Eaton, R. 2004. The GreenhouseGas Protocol - A Corporate Accounting andReporting Standard. The GHG ProtocolCorporate Accounting and Reporting Standard,9, 116.
  • [32]Turanlı A. M. 2015. Karbon Ayak izi Kestirimi:Orta Doğu Teknik Üniversitesi için Bir Çalışma. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen BilimleriEnstitüsü, Petrol ve Doğal Gaz Mühendisliği,Yüksek Lisans Tezi, 122s, Ankara.
  • [33]Atabey, T. 2013. Karbon Ayak İzininHesaplanması: Diyarbakır Örneği. FıratÜniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, ÇevreMühendisliği Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi,83s, Elazığ.
  • [34]IPCC, 2006. IPCC Guidelines for NationalGreenhouse Gas Inventories. General Guidanceand Reporting. http://www.ipcc-nggip.iges.or.jp/public/2006gl/vol1.html(Erişim Tarihi: 20.01.2022).
  • [35]Coşkun S. ve Doğan N.A. 2021. TekstilEndüstrisinde Karbon Ayak İzinin Belirlenmesi.Süleyman Demirel Üniversitesi Fen BilimleriEnstitüsü Dergisi, 25 (1), 28–35.
  • [36]United Nations ClimateChange, https://unfccc.int/process/transparency-and-reporting/greenhouse-gas-data/greenhouse-gas-data-unfccc/global-warming-potentials (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [37]EPA. 2021.ABD Sera Gazı Emisyonları Envanteri1990–2019”.https://www.epa.gov/ghgemissions/inventory-us-greenhouse-gas-emissions-and-sinks (Erişimtarihi: 20.01.2022).
  • [38]Greenhouse gas reporting: conversion factors2019,https://www.gov.uk/government/publications/greenhouse-gas-reporting-conversion-factors-2019, (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [39]Greenhouse gas reporting: conversion factors2020,https://www.gov.uk/government/publications/greenhouse-gas-reporting-conversion-factors-2020, (Erişim tarihi: 20.01.2022).
  • [40]Argun M.E., Ergüç R ve Sarı Y. 2019.Konya/Selçuklu İlçesi Karbon Ayak İzininBelirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Mühendislik,Bilim ve Teknoloji Dergisi, 7 (2), 287–297.
  • [41]Robinson, O. J., Tewkesbury, A., Kemp, S. veWilliams, I. D. 2018. Towards a universal carbonfootprint standard: A case study of carbonmanagement at universities. Journal of CleanerProduction, 172, 4435–4455.
  • [42]Çerçi M., 2020. IPCC Tier 1 ve DEFRA Metodlarıile Karbon Ayak İzinin Belirlenmesi: ErzincanBinali Yıldırım Üniversitesi Örneği. ErzincanBinali Yıldırım Üniversitesi, Fen BilimleriEnstitüsü, Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı,Yüksek Lisans Tezi, 66s, Erzincan.
  • [43]Adenle, Y., Alshuwaikhat, H. 2017. Spatialestimation and visualization of CO2 emissionsfor campus sustainability: The case of KingAbdullah University of Science and Technology(KAUST), Saudi Arabia. Sustainability, 9 (11),2124.
  • [44] Weather Online,https://www.havaturkiye.com/weather/maps/city?LANG=tr&CEL=C&SI=kph&MAPS=over&CONT=trtr&LAND=TU&REGION=0005&WMO=17092&UP=0&R=0&LEVEL=150&NOREGION=1,(Erişim tarihi: 20.01.2022).
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Makaleler
Authors

Aslıhan Kurnuç Seyhan 0000-0002-7614-7303

Muhammed Çerçi This is me 0000-0002-1712-5702

Publication Date December 20, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 26 Issue: 3

Cite

APA Kurnuç Seyhan, A., & Çerçi, M. (2022). IPCC Tier 1 ve DEFRA Metotları ile Karbon Ayak İzinin Belirlenmesi: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nin Yakıt ve Elektrik Tüketimi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 26(3), 386-397. https://doi.org/10.19113/sdufenbed.1061021
AMA Kurnuç Seyhan A, Çerçi M. IPCC Tier 1 ve DEFRA Metotları ile Karbon Ayak İzinin Belirlenmesi: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nin Yakıt ve Elektrik Tüketimi Örneği. SDÜ Fen Bil Enst Der. December 2022;26(3):386-397. doi:10.19113/sdufenbed.1061021
Chicago Kurnuç Seyhan, Aslıhan, and Muhammed Çerçi. “IPCC Tier 1 Ve DEFRA Metotları Ile Karbon Ayak İzinin Belirlenmesi: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nin Yakıt Ve Elektrik Tüketimi Örneği”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 26, no. 3 (December 2022): 386-97. https://doi.org/10.19113/sdufenbed.1061021.
EndNote Kurnuç Seyhan A, Çerçi M (December 1, 2022) IPCC Tier 1 ve DEFRA Metotları ile Karbon Ayak İzinin Belirlenmesi: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nin Yakıt ve Elektrik Tüketimi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 26 3 386–397.
IEEE A. Kurnuç Seyhan and M. Çerçi, “IPCC Tier 1 ve DEFRA Metotları ile Karbon Ayak İzinin Belirlenmesi: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nin Yakıt ve Elektrik Tüketimi Örneği”, SDÜ Fen Bil Enst Der, vol. 26, no. 3, pp. 386–397, 2022, doi: 10.19113/sdufenbed.1061021.
ISNAD Kurnuç Seyhan, Aslıhan - Çerçi, Muhammed. “IPCC Tier 1 Ve DEFRA Metotları Ile Karbon Ayak İzinin Belirlenmesi: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nin Yakıt Ve Elektrik Tüketimi Örneği”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 26/3 (December 2022), 386-397. https://doi.org/10.19113/sdufenbed.1061021.
JAMA Kurnuç Seyhan A, Çerçi M. IPCC Tier 1 ve DEFRA Metotları ile Karbon Ayak İzinin Belirlenmesi: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nin Yakıt ve Elektrik Tüketimi Örneği. SDÜ Fen Bil Enst Der. 2022;26:386–397.
MLA Kurnuç Seyhan, Aslıhan and Muhammed Çerçi. “IPCC Tier 1 Ve DEFRA Metotları Ile Karbon Ayak İzinin Belirlenmesi: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nin Yakıt Ve Elektrik Tüketimi Örneği”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 26, no. 3, 2022, pp. 386-97, doi:10.19113/sdufenbed.1061021.
Vancouver Kurnuç Seyhan A, Çerçi M. IPCC Tier 1 ve DEFRA Metotları ile Karbon Ayak İzinin Belirlenmesi: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nin Yakıt ve Elektrik Tüketimi Örneği. SDÜ Fen Bil Enst Der. 2022;26(3):386-97.

e-ISSN: 1308-6529