Christians in the Middle Ages laid down by the entirely negative perceptions about Islam and the beginning of thisperception has beenturnedinto a sharppolemic. sandbiases in thepast. Second Vatican Council was a turning point in terms of Catholicism at the entrance to dialogue with Islam. Pope II. Johann Paul spoke of the dialogue of Catholic Christianity and Islam. A fraternal dialogue with people in other religions is thenecessity of the time. Communication is the easiest way to over comemutual prejudices and fears. But the Roman Catholic Church has realized dialogue about the value of missionary work. Consequently the dialogue has disregarded in thetime of the Pope XVI. Benediktus and institutional dialogue has beens topped
Ortaçağda Hıristiyanlar tarafından ortaya konulan İslam dini ile ilgili algı tamamen olumsuzdur vebaştan beri bu algı en keskin polemik konusu haline getirilmiştir. Yakın zamanlarda Roma Katolik Kilisesi ve Dünya Kiliseler Birliği geçmişte yürütülen yanlış anlamaları, hataları ve önyargıları bir kenara bırakarak İslam dini ile diyalog çalışmalarına başlamışlardır. İkinci Vatikan (1962-1965) KonsiliKatolikliğin İslam diniyle diyaloğa girişinde bir dönüm noktası olmuştur.Papa II. Johann Paul Katolik Hıristiyanlık ve İslam diyaloğunun artılarından bahsetmiştir. Diğer dinlere inanan insanlarla yaşanan barışçıl bir diyalog zamanının şartıdır. En kolay olan ön yargıların ve korkuların karşılıklı iletişimle aşılabilmesidir. Fakat Roma Katolik Kilisesidinlerarası diyaloğu devamlı misyonerlikle birlikte ele almıştır. Papa XVI. Benediktus zamanında diyalog ihmal edilmiş, kurumsal diyalog tıkanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 31 |