Book Review
BibTex RIS Cite

Martin Jay, Diyalektik İmgelem: Frankfurt Okulu’nun Tarihi ve Çalışmaları

Year 2019, Issue: 43, 280 - 282, 31.12.2019

Abstract

Frankfurt
Okulu veya Eleştirel Teori’nin tarihi hakkında en geniş ve güvenilir kitap
olarak değerlendirilen Martin Jay’in Diyalektik
İmgelem
adlı eseri büyük ölçüde ilk elden kaynaklardan faydalanarak
oluşturulmuştur. Kitap her ne kadar bir tarihçi tarafından bir tarih doktora
tezi olarak hazırlanmış ise de konunun içeriği veya incelenen kişilerin felsefe
veya sosyoloji ile ilişkili olması sebebiyle eser, tarihçilerden daha çok bu
belirttiğimiz alanlar hakkında okuma yapanların dikkatini çekmektedir. Kitap sekiz
bölümden oluşmaktadır. Her bölümün 30-40 sayfa arası bir hacimde olması
istenmiş, bu yüzden bazı bölümler gereksiz yere uzatılmıştır. İlk iki bölümde Frankfurt
Okulu’nun oluşumu ve teorinin genel olarak doğuşu anlatılmıştır. 3. Bölümde Erich
Fromm ve psikoloji düşüncesinin temelleri anlatılmış, 4. bölümde otorite ve onunla
ilişkili konular işlenmiş, 5. Bölümde Franz Neumann ve Friedrich Pollock
üzerinden enstitünün hukuk ve ekonomi görüşü açıklanırken, hukuk eğitimi almış
olan Otto Kircheimer düşünce tarzındaki eğilimleriyle eleştirel teoriye yakın olduğu
için daha genişçe ele alınmıştır.. Kitabın altıncı bölümünde Frankfurt
Okulu’nun estetik eleştirisini, hem geleneksel burjuvadan hem de Ortodoks Marksist
rakiplerinden ayıran öğeler sunulmuş bölüm sonunda da Enstitünün sanat
eleştirisini, daha genel modern toplum analiziyle bütünleştirme biçiminin bir
değerlendirmesi verilmiştir. 7. bölümde otoriteryan kişilik konusu işlenirken
8. bölüm Aydınlanmanın Diyalektiği’nden
bahsetmektedir.

References

  • Martin Jay, Diyalektik İmgelem: Frankfurt Okulu’nun Tarihi ve Çalışmaları (1923-1950)(The Dialectical Imagination: A History of the Frankfurt School and the Institute of Social Research), çev. Sevgi Doğan, 2014, İstanbul Ayrıntı Yayınları.
Year 2019, Issue: 43, 280 - 282, 31.12.2019

Abstract

References

  • Martin Jay, Diyalektik İmgelem: Frankfurt Okulu’nun Tarihi ve Çalışmaları (1923-1950)(The Dialectical Imagination: A History of the Frankfurt School and the Institute of Social Research), çev. Sevgi Doğan, 2014, İstanbul Ayrıntı Yayınları.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Kitap İncelemesi
Authors

Tamer Yıldırım 0000-0003-0033-0539

Publication Date December 31, 2019
Submission Date October 5, 2019
Published in Issue Year 2019 Issue: 43

Cite

APA Yıldırım, T. (2019). Martin Jay, Diyalektik İmgelem: Frankfurt Okulu’nun Tarihi ve Çalışmaları. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(43), 280-282.
AMA Yıldırım T. Martin Jay, Diyalektik İmgelem: Frankfurt Okulu’nun Tarihi ve Çalışmaları. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. December 2019;(43):280-282.
Chicago Yıldırım, Tamer. “Martin Jay, Diyalektik İmgelem: Frankfurt Okulu’nun Tarihi Ve Çalışmaları”. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 43 (December 2019): 280-82.
EndNote Yıldırım T (December 1, 2019) Martin Jay, Diyalektik İmgelem: Frankfurt Okulu’nun Tarihi ve Çalışmaları. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 43 280–282.
IEEE T. Yıldırım, “Martin Jay, Diyalektik İmgelem: Frankfurt Okulu’nun Tarihi ve Çalışmaları”, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 43, pp. 280–282, December 2019.
ISNAD Yıldırım, Tamer. “Martin Jay, Diyalektik İmgelem: Frankfurt Okulu’nun Tarihi Ve Çalışmaları”. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 43 (December 2019), 280-282.
JAMA Yıldırım T. Martin Jay, Diyalektik İmgelem: Frankfurt Okulu’nun Tarihi ve Çalışmaları. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2019;:280–282.
MLA Yıldırım, Tamer. “Martin Jay, Diyalektik İmgelem: Frankfurt Okulu’nun Tarihi Ve Çalışmaları”. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 43, 2019, pp. 280-2.
Vancouver Yıldırım T. Martin Jay, Diyalektik İmgelem: Frankfurt Okulu’nun Tarihi ve Çalışmaları. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2019(43):280-2.