SoCal, the second largest urbanized region in the U.S., is a major economic system for California. Having some of the nation's largest ports such as Los Angeles and Long Beach ports, SoCal economy stands out with logistics and goods movement industry. As a region which creates its own prosperity, SoCal is providing opportunities for its fast growing native-born and immigrant populations while taking aggressive action to build infrastructure that enhances its role as a global gateway. SoCal as multi-centered urban corridor has a well-developed infrastructure, but when compared to the other mega-regions of the U.S., this region has underdeveloped public transportation systems. This study is concerned with the transportation policy and administration of the SoCal megalopolis
ABD’deki ikinci en büyük kentleşen bölgelerden biri olarak SoCal, Kaliforniya için büyük bir ekonomik merkez konumundadır. Los Angeles ve Long Beach gibi ülkenin en büyük limanlarından bazılarına sahip olan SoCal ekonomisi, lojistik ve mal dolaşım endüstrisiyle öne çıkmaktadır. Kendi refahını üreten bu bölge, bir taraftan hızla artan yerli ve göçmen nüfusu için fırsatlar sunarken, diğer taraftan bir küresel geçit olarak rolünü güçlendiren altyapısını inşa eden girişimci eylemler sunmaktadır. Çok merkezli bir kent koridoru olan SoCal, iyi gelişmiş bir altyapıya sahiptir, ancak ülkedeki diğer mega-bölgeler karşılaştırıldığında bu bölgenin az gelişmiş bir toplu ulaşım sistemine sahip olduğu görülecektir. Bu çalışmada, SoCal mega-bölgesinin ulaşım politikası ve yönetimi incelenmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 20 Issue: 1 |