Ombudsman has recently become an institution that assists protecting human rights, empowers democracy and improves public administration. However, establishing an ombudsman institution in a country does not always mean that its advantages will automatically come up. Some prerequisites should be accomplished for the success of this institution. It is generally asserted that a strong media support is a pre-requisite for ombudsman’s effectiveness. In this context, this study aims to analyze whether the Turkish ombudsman is adequately supported by the media or not. In this sense, the study empirically examines the relation between ombudsman and media through a content analysis of the news appeared in Turkish media related to the ombudsman and contributes to the debates regarding the applicability of the ombudsman effectively in Turkey
Günümüzde, ombudsman kurumu insan haklarını korumanın, demokrasiyi güçlendirmenin ve kamu yönetiminin iyileştirilmesinin bir aracı olarak görülmektedir. Bununla birlikte, bir ülkede ombudsman kurumunun oluşturulması ondan beklenen faydaların kendiliğinden ortaya çıkacağı anlamına gelmemektedir. Bu kurumun başarılı olması için birtakım koşulların karşılanması gerekmektedir. Ombudsmanın medya tarafından güçlü bir şekilde desteklenmesi, bir ülkede ombudsmanın etkin bir şekilde faaliyet göstermesinin bir ön koşulu olarak kabul edilmektedir. Bu bağlamda, bu çalışma Türkiye’de ombudsmanın medya tarafından yeterince desteklenip desteklenmediğini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, bu çalışma Türkiye’de medyada ombudsmana dair çıkan haberlerin içerik analizini gerçekleştirerek, ampirik olarak ombudsman ve medya arasındaki ilişkiyi incelemekte ve Türkiye’de ombudsmanın etkin bir şekilde uygulanabilirliği tartışmalarına katkı sağlamaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 19 Sayı: 4 |