BibTex RIS Kaynak Göster

Yöneticilerin Gözünden Konaklama İşletmelerinde Dış Kaynak Kullanımı Boyutları ve İşletmeye Olan Finansal Etkileri

Yıl 2014, Cilt: 19 Sayı: 2, 197 - 209, 01.06.2014

Öz

Despite the early usage of the concept in the 18th century, outsourcing received full attention in the accommodation industry when a hotel business in France, in 1980s, agreed on the acquisition of the supplementary services through purchase. Today outsourcing has a wide range of enforcement in almost every sector, as well as tourism. This article has studied the forms of outsourcing in hotel businesses in Antalya and its financial effects for them. This article, carried out together with 373 senior managers, reveals their opinions and concerns about outsourcing. Hotel managers prefer outsourcing mostly because it reduces the costs; however they also express that it is never considered as an option on strategically important issues for the business

Kaynakça

  • AKSU, A.A. ve EHTİYAR, V. R. (2007). Turizm İşletmelerinde Çağdaş Yönetim Teknikleri, Ankara, Detay Yayıncılık
  • ÇEVİRGEN, A. (2009). “An Assessment of Outsourcing Implementations in Accommodation Establishments”, Ege Academic Review, 9(4): 1341-1355.
  • ESPINO-RODRIQUEZ, T. F. and PADRON-ROBAINA, V. (2004). “Outsourcing and its Impact of Operational Objectives and Performance: A Study of Hotels in Canary Islands”, International Journal of Hospitality Management, 23(3): 287-306
  • GENÇ, N. (2005). Yönetim ve Organizasyon, Seçkin Yayıncılık: Ankara http://www.tedariksistemi.com/jm/index.php?option=com_content&view=article&id=203: d-kaynak&catid=112:satnalma&Itemid=27, 28.03.2012
  • İLTER, H. M. (2002). Global Dışsal Tedarik (Outsourcing), Prive Grafik & Matbaacılık: İstanbul
  • KESGİN, M. (2005). Outsourcing in Hotels: A Study in 4 and 5 Stars Hotels in Antalya, Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya
  • KILIÇ, H. (2008). The Outsourcing Levels of Hotel Managements (A Research on in 4 and 5 Star Hotels), Yüksek lisans tezi, gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • KOÇEL, T. (2001). İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayım: İstanbul
  • LACITY, M.C. and HIRSCHEIM, R. (1993). “The Information Systems Outsourcing Bandwagon”,http://sloanreview.mit.edu/article/the-information-systemsoutsourcing-bandwagon/, 27.03.2013.
  • ÖNCÜ, M.A. ve IŞKIN, M. (2009). “A Conceptual Study on the Use of Outsourcing in Hotel Establishments”, Electronic Journal of Social Sciences, 8(29): 143-156.
  • ŞAHİN, B. (2005). Outsourcing in Organizations and An Application On Accomodation, Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • TETİK, N. ve ÖREN, V.E. (2007). “Outsourcing: A Research in Five Star Hotels in Antalya”, The Journal of Accounting and Finance, 34: 74-86.
  • TÜRKSOY, A. ve TÜRKSOY, S.S. (2007).“Outsourcing in Hotel Enterprises: An Evaluation on Areas Outsourced in Licensed Hotel Enterprises in Çeşme”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Fakülte Dergisi, 22(1): 83- 104.
  • YURTSEVER, İ. (2004). Otelcilik Outsourcing’e Teslim, http://kariyer.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=18810, 27.03.2013.

YÖNETİCİLERİN GÖZÜNDEN KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE DIŞ KAYNAK KULLANIMI BOYUTLARI VE İŞLETMEYE OLAN FİNANSAL ETKİLERİ

Yıl 2014, Cilt: 19 Sayı: 2, 197 - 209, 01.06.2014

Öz

Kavram olarak ilk kez 18. yüzyılda kullanılmaya başlamasına rağmen; konaklama endüstrisinde 1980’li yıllarda Fransa’da bir konaklama işletmesinin tamamlayıcı hizmetlerini dışarıdan satın almasıyla kendisine yer bulan Dış Kaynak Kullanımı (DKK); bugün her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de kendisine oldukça geniş bir alan edinmektedir. Yapılan bu çalışma ile DKK’nın Antalya’daki konaklama işletmelerinde kullanım alanları ve konaklama işletmelerine olan finansal etkileri araştırılmıştır. Çalışmada 373 üst düzey yönetici ile yüz yüze görüşülmüş; yöneticilerin DKK hakkındaki görüş, öneri ve endişeleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Çalışmada konaklama işletmeleri yöneticilerinin; DKK’nı en çok işletmelerinin katlanmak zorunda olduğu maliyetlerini azalttığı için tercih ettikleri; ancak işletme için stratejik öneme sahip alanlarda kesinlikle DKK’na gitmedikleri gibi gitmeyi de kesinlikle düşünmedikleri ortaya çıkarılmıştır

Kaynakça

  • AKSU, A.A. ve EHTİYAR, V. R. (2007). Turizm İşletmelerinde Çağdaş Yönetim Teknikleri, Ankara, Detay Yayıncılık
  • ÇEVİRGEN, A. (2009). “An Assessment of Outsourcing Implementations in Accommodation Establishments”, Ege Academic Review, 9(4): 1341-1355.
  • ESPINO-RODRIQUEZ, T. F. and PADRON-ROBAINA, V. (2004). “Outsourcing and its Impact of Operational Objectives and Performance: A Study of Hotels in Canary Islands”, International Journal of Hospitality Management, 23(3): 287-306
  • GENÇ, N. (2005). Yönetim ve Organizasyon, Seçkin Yayıncılık: Ankara http://www.tedariksistemi.com/jm/index.php?option=com_content&view=article&id=203: d-kaynak&catid=112:satnalma&Itemid=27, 28.03.2012
  • İLTER, H. M. (2002). Global Dışsal Tedarik (Outsourcing), Prive Grafik & Matbaacılık: İstanbul
  • KESGİN, M. (2005). Outsourcing in Hotels: A Study in 4 and 5 Stars Hotels in Antalya, Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya
  • KILIÇ, H. (2008). The Outsourcing Levels of Hotel Managements (A Research on in 4 and 5 Star Hotels), Yüksek lisans tezi, gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • KOÇEL, T. (2001). İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayım: İstanbul
  • LACITY, M.C. and HIRSCHEIM, R. (1993). “The Information Systems Outsourcing Bandwagon”,http://sloanreview.mit.edu/article/the-information-systemsoutsourcing-bandwagon/, 27.03.2013.
  • ÖNCÜ, M.A. ve IŞKIN, M. (2009). “A Conceptual Study on the Use of Outsourcing in Hotel Establishments”, Electronic Journal of Social Sciences, 8(29): 143-156.
  • ŞAHİN, B. (2005). Outsourcing in Organizations and An Application On Accomodation, Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • TETİK, N. ve ÖREN, V.E. (2007). “Outsourcing: A Research in Five Star Hotels in Antalya”, The Journal of Accounting and Finance, 34: 74-86.
  • TÜRKSOY, A. ve TÜRKSOY, S.S. (2007).“Outsourcing in Hotel Enterprises: An Evaluation on Areas Outsourced in Licensed Hotel Enterprises in Çeşme”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Fakülte Dergisi, 22(1): 83- 104.
  • YURTSEVER, İ. (2004). Otelcilik Outsourcing’e Teslim, http://kariyer.turizmgazetesi.com/articles/article.aspx?id=18810, 27.03.2013.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  Öğr.Gör.Dr.Şevket Yirik Bu kişi benim

Arş.Gör.Saliha Başak Erdinç Bu kişi benim

Dr.sedat Göçen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yirik, ., Erdinç, A. B., & Göçen, D. (2014). YÖNETİCİLERİN GÖZÜNDEN KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE DIŞ KAYNAK KULLANIMI BOYUTLARI VE İŞLETMEYE OLAN FİNANSAL ETKİLERİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(2), 197-209.