The aim of this study is to evaluate whether the customer satisfaction and customer loyalty differ at the banks listed in the private, state and the participation banks and whether there is a correlation between customer satisfaction and customer loyalty among those banks. In this context, the questions are asked to the customer of those three types of banks (private, state and the participation banks) located in Konya and the survey results were made by usingSPSS 15.0. According to the analyzes in the light of the survey results obtained from 321 bank customers of the three types of banks; no difference is observed between customer satisfaction and customer loyalty but a strongpositive correlation is observed between customer satisfaction and customer loyalty
Çalışmanın amacı, Türk bankacılık sektöründe faaliyet gösteren özel, kamu ve katılım bankalarının müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati açısından farklılık gösterip göstermediğini ve müşteri memnuniyeti ile müşteri sadakati arasında korelasyon bulunup bulunmadığını bütüncül (holistic) bir yaklaşımla değerlendirmektir. Bu bağlamda, Konya ilinde faaliyet gösteren üç banka türünün müşterilerine anket yöntemiyle sorular yöneltilmiş, elde edilen bulgular SPSS 15.0 versiyonundan yararlanılarak değerlendirilmiştir. 321 müşteriden sağlanan anket verilerine göre yapılan değerlendirmede; banka türleri (kamu, özel ve katılım bankaları) arasında müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati açısından bir fark tespit edilememiş, öte yandan müşteri memnuniyeti ile müşteri sadakati arasında pozitif yönde güçlü derecede bir korelasyon bulunmuştur
Özel Kamu ve Katılım Bankaları Müşteri Memnuniyeti Müşteri Sadakati
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 19 Sayı: 1 |