The incoming travel agencies derive income from transfers, extra tours and similar services. Within these services in the context of the management of package tours and daily/accommodated tours professional tourist guides (PTG) are becoming the most important employees of the operators and agencies. The purpose of this study is to measure the tour guides’ degree of enrichment of the tour experince and to determine the reasons of the tourists’ participating to the informative guided tours in stead of seeing the cultural tour centres by themself. Moreover, in the study the relationship between the guided tour experience and the post-purchase customer behaviour will be analyzed. For this purpose, the survey was conducted in Antalya touristic region on the German tourists who came with the package tours and join to the cultural guided tours. Frequency analysis, reliability, validity analysis and logistic analysis were performed on the data obtained from the survey. It was discovered as results of the search that the role of the guides informative role of tour guides and creating a tour experience exceeding the customers expectations have a positive effects on the explaining the postpurchase customer behaviour
Tur operatörlerine karşılayıcı acenta hizmeti veren seyahat acentaları, transfer, karşılama, günübirlik/konaklamalı ekstra tur ve benzer hizmetlerden gelir elde etmektedirler. Bu hizmetler içerisinde paket turların ve günübirlik/konaklama turların yönetiminde profesyonel turist rehberleri (PTR), operatörlerin ve acentaların en önemli çalışanları haline gelmektedirler. Bu çalışmanın amacı, bireysel olarak tur çekim merkezlerini ziyaret etme imkanına sahip olan ancak bunun aksine rehberli turlara katılmayı tercih eden turistlerin rehberli turlara yönelim nedenlerini değerlendirmek ve rehberlerin deneyimsel bilgilendirici/öğretici rolleri ile tur deneyimini zenginleştirme derecelerini ölçmektir. Ayrıca çalışmada rehberli tur deneyimi değer algısı ve satın alma sonrası müşteri eğilimleri arasındaki ilişki değerlendirilmiştir. Bu amaçla paket tur kapsamında Antalya turistik bölgesine gelen ve rehberli kültür turuna çıkan Alman turistlerden anket tekniği ile veri toplanmıştır. Anketten elde edilen verilere frekans analizi, güvenirlilik, geçerlilik analizi ve lojistik analizi uygulanmıştır. Analiz sonucunda rehberlerin tur deneyimleri üzerindeki öğretici rollerinin ve beklentinin üzerinde deneyim yaratma etkilerinin müşterilerin turu satın aldıktan sonraki eğilimlerinin açıklanmasında önemli olduğu keşfedilmiştir
Profesyonel Turist Rehberleri (PTR) Tur Deneyimi Rehberli Tur Kültür Turu Logistik Regresyon Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 19 Sayı: 1 |