The changes of consumer expectations and habits, required to destinations as a strategic evaluation and to be included to marketing process. This aspect of destination marketing are carried out by the way of different activities. The sport organizations that is a tool of destination marketing is playing an important role in this context. In this study it is aimed to investigate the relationship between the satisfaction and destination marketing in Anatolia Cup Swimming Competition organized in Isparta. In the study, 416 athletes, coaches, managers and referees which participated in organizations were surveyed. The results of study revealed that some of the dimensions of destination marketing such as contribution of organization to its surrounding, the city event performed, the structure of organization, accommodation-food and beverage companies have got a significant effect on satisfaction levels of participants
Tüketici beklentileri ve alışkanlıklarında meydana gelen değişimler, destinasyonların stratejik olarak değerlendirilmesini ve pazarlama sürecine dâhil edilmesini gerekli kılmaktadır. Bu yönüyle destinasyon pazarlaması farklı faaliyetler yoluyla gerçekleştirilmektedir. Destinasyon pazarlamasının bir aracı olan spor organizasyonları bu kapsamda önemli bir rol üstlenmektedir. Bu araştırmada, Isparta’da düzenlenen Anadolu Kupası Yüzme Müsabakalarında destinasyon pazarlaması ile memnuniyet arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada organizasyona katılan 416 sporcu, antrenör, yönetici ve hakeme anket yapılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların memnuniyet düzeylerini destinasyon pazarlaması boyutlarından organizasyonun çevresine katkısı, etkinliğin yapıldığı şehir, organizasyonun yapısı, konaklama-yiyecek içecek işletmelerinin önemli ölçüde etkilediği ortaya çıkmıştır
Destinasyon Pazarlaması Spor Organizasyonları Memnuniyet Yüzme Müsabakaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 19 Sayı: 1 |