Araştırma, bir kurumun daha etkin yönetilebilmesi için “bilişim teknolojisi etkinlik sistemi” geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmacı, sistemi etkinlik teorisine dayanarak geliştirdi ve BT’ni etkinlik sistemine araçlar olarak yerleştirdi. Araştırma İnönü Üniversitesi’nde uygulandı. Araştırmacı, BT’yle ilgili veriyi anket yöntemiyle toplamıştır. Toplam 457 anket değerlendirilmiştir. Araştırmacı, verilerin değerlendirilmesinde faktör analizi, güvenilirlik analizi, korelasyon analizi, T-testi ve varyans analizini kullanmıştır. Araştırmacı, faktör analizinin sonucunda “BT beceri ölçeği”, “BT tutum ölçeği” ve “BT’nin kullanım alanları ölçeği” geliştirmiştir. Korelasyon analizi sonucunda ise “orta düzey BT becerisi” ve “orta üstü BT becerisi” arasında yüksek düzeyli pozitif bir ilişki bulmuştur. Ayrıca “orta düzey BT becerisi” ile “BT’ne karşı negatif tutum” arasında yüksek düzeyde negatif bir ilişki görmüştür. Son olarak BT için geliştirilen ölçeklerde
katılımcıların demografik özelliklerine göre önemli farklılıklar saptamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 17 Issue: 2 |