BibTex RIS Cite

Yoksullukla Mücadelede Vergi Politikası ve Türkiye

Year 2011, Volume: 16 Issue: 1, 249 - 274, 01.03.2011

Abstract

References

  • 1. Akalın, Güneri (1981), Kamu Ekonomisi, 100. Doğum Yılında Atatürk’e Armağan Dizisi: 29, Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları No. 486.
  • 2. Aktan, Coşkun Can (2000), Vergi Dışı Piyasa Ekonomisi, Ankara: TOSYÖV Yayınları, http://www.canaktan.org/ekonomi/kamu_maliyesi/vergidisi/nedenler.htm (Erişim Tarihi: 07.07.2007, Saat: 16.00.)
  • 3. Aktan, Coşkun Can (Editör)(2002), “Yoksulluk Sorununun Nedenleri ve Yoksullukla Mücadele Stratejileri”, Yoksullukla Mücadele Stratejileri, Ankara: Hak-İş Konfederasyonu Yayını, ss. 1-13.
  • 4. Aktan, Coşkun Can ve Vural, İstiklal Y. (2002), “Makro-Ekonomik Politikalar, Gelir Dağılımı ve Yoksulluk”, Yoksullukla Mücadele Stratejileri, Ankara: Hak-İş Konfederasyonu Yayını, ss. 1-31.
  • 5. Aktan, Coşkun Can ve Vural, İstiklal Y. (2002), “Yoksulluk: Terminoloji, Temel Kavramlar ve Ölçüm Yöntemleri”, Yoksullukla Mücadele Stratejileri, Ankara: Hak-İş Konfederasyonu Yayını, ss. 1-32.
  • 6. Aktan, Coşkun Can ve Vural, İstiklal Y. (2004), “Vergi Rekabeti”, Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, Sayı 22, Ocak-Haziran, ss. 1–18.
  • 7. Altay, Asuman (2007), “Bir Kamu Malı Olarak Sosyal Sermaye ve Yoksulluk İlişkisi”, Ege Akademik Bakış, 7(1), ss. 337–362.
  • 8. Arıkan, Yahya (2006), “Vergi Uygulamalarındaki Sorunlarına İlişkin Çözüm Önerilerimiz”, Mali Çözüm, İSMMMO Yayın Organı, Nisan-Mayıs, Sayı. 75, ss. 13–19.
  • 9. Aslan, A. Esra ve Bilgili, Ahmet Emre (2003) “Yoksulluk Algısı, İfadelendirme Tarzı ve Tutumlar-Bir İçerik Analizi Örneği”, Yoksulluk Sempozyumu, İstanbul: Deniz Feneri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Cilt 1, 31 Mayıs–1 Haziran 2003, ss. 324–341.
  • 10. ATO (2007), “Kayıt Dışı 2007 Raporu”, http://www.atonet.org.tr/yen i/index.php? p=827 &l=1, (Erişim Tarihi: 21.07.2007, Saat: 12.00.) 11. Bağdadioğlu, Enis (2003), “Yoksulluk Sınırı ve Asgari Ücret”, Yoksulluk Sempozyumu, İstanbul: Deniz Feneri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Cilt 3, 31 Mayıs–1 Haziran 2003, ss. 108–125.
  • 12. Bocutoğlu, Ersan (2003), “Türkiye’de Kamu Ekonomisi ve Yönetiminin Şeffaflaştırılması, Yolsuzluk ve Yoksullukla Mücadele”, Yoksulluk Sempozyumu, İstanbul: Deniz Feneri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Cilt 1, 31 Mayıs–1 Haziran 2003, ss. 220–228.
  • 13. Boratav, Korkut (2004), Yeni Dünya Düzeni Nereye?, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara: İmge Kitabevi.
  • 14. Boratav, Korkut (2006), Türkiye İktisat Tarihi 1908–2005, Gözden Geçirilmiş, Ankara: İmge Kitabevi.
  • 15. Bourguignon, François (2004), “The Poverty-Growth-Inequality Triangle”, The World Bank, Working Paper, Report No: 28102, 2004/02/04, ss.1–30.
  • 16. Britain, Great (2000), “Tax Havens: Releasing The Hidden Billions for Poverty Eradication”, Oxfam GB Policy Paper, 01 Jun, ss. 1-26.
  • 17. Buğra, Ayşe (2005), “Yoksulluk ve Sosyal Haklar”, Sivil Toplum Geliştirme Merkezi Derneği Raporu.
  • 18. Buz, Sema (2003), “Yoksulluk ve Göç”, Yoksulluk Sempozyumu, İstanbul: Deniz Feneri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Cilt 2, 31 Mayıs–1 Haziran 2003, ss. 150–161.
  • 19. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (2008), Asgari Ücret Tespit Komisyonu Kararı No: 2008/1, Karar Tarihi: 25.12.2008, Karar No: 2008/1.
  • 20. Dansuk, Ercan (2003), “Yoksullukla Mücadelede Kurumsal Kapasitenin Geliştirilmesi”, Yoksulluk Sempozyumu, İstanbul: Deniz Feneri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Cilt 1, 31 Mayıs–1 Haziran 2003, ss. 238–249.
  • 21. Eker, Aytaç (1996), Kamusal Maliye, Ankara: Doğuş Matbaası.
  • 22. Erdoğdu, M. Mustafa (2005), “Mali Kriz Riski Bağlamında Tobin Vergisi ve Türkiye’de Uygulanabilir Bir Versiyonu”, Marmara Üniversitesi İİBF. Dergisi, Cilt XX, Sayı 1, ss. 297–319.
  • 23. Erdoğdu, M. Mustafa (2007a),“Türkiye’nin Mali Kriz Riskini Azaltabilecek Vergi Politikaları”, Öneri Dergisi, Sayı 27, Yıl 13, ss. 259–279.
  • 24. Erdoğdu, M. Mustafa (2007b), “Mali İstikrarın Kamusal Niteliği ve Mali Piyasa Başarısızlıkları”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2007/1.
  • 25. Erginay, Akif (1994), Kamu Maliyesi, 15. Baskı, Ankara: Savaş Yayınları.
  • 26. Furman, Jason (2006), “Tax Reform and Poverty”, Center on Budget and Policy Priorites, April 10, 2006, ss. 1-10.
  • 27. Gelir İdaresi Başkanlığı, Genel Bütçe Vergi Gelirleri Tahsilatının Yüzde Dağılımı (1923-2008), http://www.gib.gov.tr/fileadmin/user_upload/ VI/GBG/Tablo_3.xls.htm (Erişim Tarihi: 02.11.2009, Saat: 15.40).
  • 28. Gül, Hüseyin ve Ergun, Cem (2003), “Mutlak Yoksulluk ve Nedenleri: Ankara Örneği”, Yoksulluk Sempozyumu, İstanbul: Deniz Feneri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Cilt 2, 31 Mayıs–1 Haziran 2003, ss. 386–397.
  • 29. International Monetary Fund (2009), “IMF World Economic Outlook October 2009”, World Economic and Financial Surveys, World Economic Outlook Database, http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2009/02/weodata /weoselco.aspx?g=2001&sg= All+countries
  • 30. İnsel, Ahmet (2005), “Yoksulluk, Dışlanma ve STK’lar”, Sivil Toplum ve Demokrasi Konferans Yazıları, İstanbul Bilgi Üniversitesi Sivil Toplum Kuruluşları Eğitim ve Araştırma Birimi, No 6, ss. 1–20.
  • 31. Kämmerer, Christian (2007), “Bedingungsloses Grundeinkommen oder negative Einkommensteuer: Ein systematischer Vergleich alternativer Kombilohnmodelle”, Martin-Luther-Universitä Halle-Wittenberg Juristische und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Diplomarbeit im Fach Wirtschaftsethik, 22.11.2007, ss. 1-61.
  • 32. Karataş, Eser ve Köksal, Emin (2006), “İnsani Gelişmişlik Endeksi, Ulusalcılık ve Türkiye’nin Durumu”, Radikal Gazetesi, http://www.radikal.com.tr/haber.php? Haberno =204886, Erişim Tarihi 20.07.2007, Saat: 15.00.
  • 33. Kress, Ulrike (1994), Die negative Einkommensteuer: Arbeitsmarktwirkungen und sozialpolitische Bedeutung, Mitteilungen aus der Arbeitsmarkt-und Berufsforschung (MittAB), 27. Jg./1994, ss. 246-254.
  • 34. Leach, Graeme (2003) The Negative Impact of Taxation on Economic Growth, New Editon, Reform, September.
  • 35. Moffitt, A. Robert (2003), “The Negative Income Tax and The Evolution of U.S. Welfare Policy”, NBER Working Papier Series, Working Paper 9751, ss. 1-43.
  • 36. Nemli, Arif (1990), Kamu Maliyesine Giriş, 3. Baskı, Filiz Kitabevi, İstanbul.
  • 37. Resmi Gazete (2004), 2005 Yılı Hükümet Programı’nın Çalışma Hayatına İlişkin Kısımları, 31 Ekim, R.G. Sayı: 25629 Mükerrer.
  • 38. Scholz, Karl John (2007), “Taxation and Poverty: 1960-2006”, Focus, Vol. 25, No. 1, Spring-Summer, ss. 52-57.
  • 39. Stiglitz, Joseph E. (1994), Kamu Kesimi Ekonomisi (Çev: Ömer Faruk Batırel), 2. Baskı, İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayın No: 549, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayın No: 396.
  • 40. Şiriner, İsmail ve Doğru, Yılmaz (2006), Türkiye’de Büyümenin Ekonomi Politiği 1980 Sonrası Türkiye Ekonomisi Üzerine Bir İnceleme, 1. Baskı, Ankara: Dipnot Yayınları.
  • 41. T.C. Maliye Bakanlığı (2007), 2008 Yılı Bütçe Gerekçesi. Ankara, Ekim 2007.
  • 42. Tanzi Vito and Zee Howell H. (2000), “Tax Policy for Emerging Markets: Developing Countries”, International Monetary Fund, Fiscal Affairs Department, IMF Working Paper, WP/05/35, 2000 International Monetary Fund, ss. 1–35.
  • 43. Tekin, Ahmet ve Vural, İstiklal Y. (2004), “Global Kamusal Malların Finansman Aracı Olarak Global Vergi Önerileri”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 12, ss. 323-338.
  • 44. Turhan, Salih (1993), Vergi Teorisi ve Politikası, 5. Baskı, İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • 45. TÜİK (2006a), “2005 Yoksulluk Çalışması Sonuçları”, TÜİK Haber Bülteni, Sayı: 208, 26 Aralık.
  • 46. TÜİK (2006), 2005 Gelir Dağılımı Sonuçları, TÜİK Haber Bülteni, Sayı: 207.
  • 47. TÜİK (2009a), “2009 Yoksulluk Çalışması Sonuçları”, TÜİK Haber Bülteni, Sayı: 205, 1 Aralık.
  • 48. TÜİK (2010), “Gelir ve Yaşam Koşulları Araştırması Sonuçları, 2008”, TÜİK Haber Bülteni, Sayı: 134, 29 Temmuz .
  • 49. Uluatam, Özhan (1997), Kamu Maliyesi, Ankara: İmaj Yayıncılık.
  • 50. Unakıtan, Kemal (2007), Vergi Harcaması, T.C. Maliye Bakanlığı Gelirler Politikaları Genel Müdürlüğü, Sayı: B.07.0. GEP.10.10.-2007, 08.10.2007.
  • 51. United Nations Development Programme (UNDP) (2009), Human Development Report 2009, Overcoming Barriers: Human Mobility and Development, UNDP, USA.
  • 52. Uzun, Ayşe Meral (2003), “Yoksulluk Olgusu ve Dünya Bankası”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, ss. 155–173.
  • 53. World Bank (2000), World Development Report 2000/2001: Attacking Poverty, World Bank, Washington, USA.

YOKSULLUKLA MÜCADELEDE VERGİ POLİTİKASI VE TÜRKİYE

Year 2011, Volume: 16 Issue: 1, 249 - 274, 01.03.2011

Abstract

Yoksulluk, neden ve sonuçları ile çok yönlü bir sorun olup, çözümü çok değişkenli yaklaşımlar ve işbirliğini gerektirmektedir. Vergi politikası ise yoksulluğun çözümünde kamu otoritesinin kullanabileceği en etkin araç olarak yazında genel kabul görmekte ancak bu yöndeki uygulamalar genelde yetersizlik sınırları içerisinde kalmaktadır. Çalışmada, yoksullukla mücadele kapsamında vergi yönlü bakış açısıyla bütünde neler yapılabileceği değerlendirilmiş ve öneriler sunulmuştur

References

  • 1. Akalın, Güneri (1981), Kamu Ekonomisi, 100. Doğum Yılında Atatürk’e Armağan Dizisi: 29, Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları No. 486.
  • 2. Aktan, Coşkun Can (2000), Vergi Dışı Piyasa Ekonomisi, Ankara: TOSYÖV Yayınları, http://www.canaktan.org/ekonomi/kamu_maliyesi/vergidisi/nedenler.htm (Erişim Tarihi: 07.07.2007, Saat: 16.00.)
  • 3. Aktan, Coşkun Can (Editör)(2002), “Yoksulluk Sorununun Nedenleri ve Yoksullukla Mücadele Stratejileri”, Yoksullukla Mücadele Stratejileri, Ankara: Hak-İş Konfederasyonu Yayını, ss. 1-13.
  • 4. Aktan, Coşkun Can ve Vural, İstiklal Y. (2002), “Makro-Ekonomik Politikalar, Gelir Dağılımı ve Yoksulluk”, Yoksullukla Mücadele Stratejileri, Ankara: Hak-İş Konfederasyonu Yayını, ss. 1-31.
  • 5. Aktan, Coşkun Can ve Vural, İstiklal Y. (2002), “Yoksulluk: Terminoloji, Temel Kavramlar ve Ölçüm Yöntemleri”, Yoksullukla Mücadele Stratejileri, Ankara: Hak-İş Konfederasyonu Yayını, ss. 1-32.
  • 6. Aktan, Coşkun Can ve Vural, İstiklal Y. (2004), “Vergi Rekabeti”, Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, Sayı 22, Ocak-Haziran, ss. 1–18.
  • 7. Altay, Asuman (2007), “Bir Kamu Malı Olarak Sosyal Sermaye ve Yoksulluk İlişkisi”, Ege Akademik Bakış, 7(1), ss. 337–362.
  • 8. Arıkan, Yahya (2006), “Vergi Uygulamalarındaki Sorunlarına İlişkin Çözüm Önerilerimiz”, Mali Çözüm, İSMMMO Yayın Organı, Nisan-Mayıs, Sayı. 75, ss. 13–19.
  • 9. Aslan, A. Esra ve Bilgili, Ahmet Emre (2003) “Yoksulluk Algısı, İfadelendirme Tarzı ve Tutumlar-Bir İçerik Analizi Örneği”, Yoksulluk Sempozyumu, İstanbul: Deniz Feneri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Cilt 1, 31 Mayıs–1 Haziran 2003, ss. 324–341.
  • 10. ATO (2007), “Kayıt Dışı 2007 Raporu”, http://www.atonet.org.tr/yen i/index.php? p=827 &l=1, (Erişim Tarihi: 21.07.2007, Saat: 12.00.) 11. Bağdadioğlu, Enis (2003), “Yoksulluk Sınırı ve Asgari Ücret”, Yoksulluk Sempozyumu, İstanbul: Deniz Feneri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Cilt 3, 31 Mayıs–1 Haziran 2003, ss. 108–125.
  • 12. Bocutoğlu, Ersan (2003), “Türkiye’de Kamu Ekonomisi ve Yönetiminin Şeffaflaştırılması, Yolsuzluk ve Yoksullukla Mücadele”, Yoksulluk Sempozyumu, İstanbul: Deniz Feneri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Cilt 1, 31 Mayıs–1 Haziran 2003, ss. 220–228.
  • 13. Boratav, Korkut (2004), Yeni Dünya Düzeni Nereye?, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara: İmge Kitabevi.
  • 14. Boratav, Korkut (2006), Türkiye İktisat Tarihi 1908–2005, Gözden Geçirilmiş, Ankara: İmge Kitabevi.
  • 15. Bourguignon, François (2004), “The Poverty-Growth-Inequality Triangle”, The World Bank, Working Paper, Report No: 28102, 2004/02/04, ss.1–30.
  • 16. Britain, Great (2000), “Tax Havens: Releasing The Hidden Billions for Poverty Eradication”, Oxfam GB Policy Paper, 01 Jun, ss. 1-26.
  • 17. Buğra, Ayşe (2005), “Yoksulluk ve Sosyal Haklar”, Sivil Toplum Geliştirme Merkezi Derneği Raporu.
  • 18. Buz, Sema (2003), “Yoksulluk ve Göç”, Yoksulluk Sempozyumu, İstanbul: Deniz Feneri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Cilt 2, 31 Mayıs–1 Haziran 2003, ss. 150–161.
  • 19. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (2008), Asgari Ücret Tespit Komisyonu Kararı No: 2008/1, Karar Tarihi: 25.12.2008, Karar No: 2008/1.
  • 20. Dansuk, Ercan (2003), “Yoksullukla Mücadelede Kurumsal Kapasitenin Geliştirilmesi”, Yoksulluk Sempozyumu, İstanbul: Deniz Feneri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Cilt 1, 31 Mayıs–1 Haziran 2003, ss. 238–249.
  • 21. Eker, Aytaç (1996), Kamusal Maliye, Ankara: Doğuş Matbaası.
  • 22. Erdoğdu, M. Mustafa (2005), “Mali Kriz Riski Bağlamında Tobin Vergisi ve Türkiye’de Uygulanabilir Bir Versiyonu”, Marmara Üniversitesi İİBF. Dergisi, Cilt XX, Sayı 1, ss. 297–319.
  • 23. Erdoğdu, M. Mustafa (2007a),“Türkiye’nin Mali Kriz Riskini Azaltabilecek Vergi Politikaları”, Öneri Dergisi, Sayı 27, Yıl 13, ss. 259–279.
  • 24. Erdoğdu, M. Mustafa (2007b), “Mali İstikrarın Kamusal Niteliği ve Mali Piyasa Başarısızlıkları”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2007/1.
  • 25. Erginay, Akif (1994), Kamu Maliyesi, 15. Baskı, Ankara: Savaş Yayınları.
  • 26. Furman, Jason (2006), “Tax Reform and Poverty”, Center on Budget and Policy Priorites, April 10, 2006, ss. 1-10.
  • 27. Gelir İdaresi Başkanlığı, Genel Bütçe Vergi Gelirleri Tahsilatının Yüzde Dağılımı (1923-2008), http://www.gib.gov.tr/fileadmin/user_upload/ VI/GBG/Tablo_3.xls.htm (Erişim Tarihi: 02.11.2009, Saat: 15.40).
  • 28. Gül, Hüseyin ve Ergun, Cem (2003), “Mutlak Yoksulluk ve Nedenleri: Ankara Örneği”, Yoksulluk Sempozyumu, İstanbul: Deniz Feneri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, Cilt 2, 31 Mayıs–1 Haziran 2003, ss. 386–397.
  • 29. International Monetary Fund (2009), “IMF World Economic Outlook October 2009”, World Economic and Financial Surveys, World Economic Outlook Database, http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2009/02/weodata /weoselco.aspx?g=2001&sg= All+countries
  • 30. İnsel, Ahmet (2005), “Yoksulluk, Dışlanma ve STK’lar”, Sivil Toplum ve Demokrasi Konferans Yazıları, İstanbul Bilgi Üniversitesi Sivil Toplum Kuruluşları Eğitim ve Araştırma Birimi, No 6, ss. 1–20.
  • 31. Kämmerer, Christian (2007), “Bedingungsloses Grundeinkommen oder negative Einkommensteuer: Ein systematischer Vergleich alternativer Kombilohnmodelle”, Martin-Luther-Universitä Halle-Wittenberg Juristische und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Diplomarbeit im Fach Wirtschaftsethik, 22.11.2007, ss. 1-61.
  • 32. Karataş, Eser ve Köksal, Emin (2006), “İnsani Gelişmişlik Endeksi, Ulusalcılık ve Türkiye’nin Durumu”, Radikal Gazetesi, http://www.radikal.com.tr/haber.php? Haberno =204886, Erişim Tarihi 20.07.2007, Saat: 15.00.
  • 33. Kress, Ulrike (1994), Die negative Einkommensteuer: Arbeitsmarktwirkungen und sozialpolitische Bedeutung, Mitteilungen aus der Arbeitsmarkt-und Berufsforschung (MittAB), 27. Jg./1994, ss. 246-254.
  • 34. Leach, Graeme (2003) The Negative Impact of Taxation on Economic Growth, New Editon, Reform, September.
  • 35. Moffitt, A. Robert (2003), “The Negative Income Tax and The Evolution of U.S. Welfare Policy”, NBER Working Papier Series, Working Paper 9751, ss. 1-43.
  • 36. Nemli, Arif (1990), Kamu Maliyesine Giriş, 3. Baskı, Filiz Kitabevi, İstanbul.
  • 37. Resmi Gazete (2004), 2005 Yılı Hükümet Programı’nın Çalışma Hayatına İlişkin Kısımları, 31 Ekim, R.G. Sayı: 25629 Mükerrer.
  • 38. Scholz, Karl John (2007), “Taxation and Poverty: 1960-2006”, Focus, Vol. 25, No. 1, Spring-Summer, ss. 52-57.
  • 39. Stiglitz, Joseph E. (1994), Kamu Kesimi Ekonomisi (Çev: Ömer Faruk Batırel), 2. Baskı, İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayın No: 549, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayın No: 396.
  • 40. Şiriner, İsmail ve Doğru, Yılmaz (2006), Türkiye’de Büyümenin Ekonomi Politiği 1980 Sonrası Türkiye Ekonomisi Üzerine Bir İnceleme, 1. Baskı, Ankara: Dipnot Yayınları.
  • 41. T.C. Maliye Bakanlığı (2007), 2008 Yılı Bütçe Gerekçesi. Ankara, Ekim 2007.
  • 42. Tanzi Vito and Zee Howell H. (2000), “Tax Policy for Emerging Markets: Developing Countries”, International Monetary Fund, Fiscal Affairs Department, IMF Working Paper, WP/05/35, 2000 International Monetary Fund, ss. 1–35.
  • 43. Tekin, Ahmet ve Vural, İstiklal Y. (2004), “Global Kamusal Malların Finansman Aracı Olarak Global Vergi Önerileri”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 12, ss. 323-338.
  • 44. Turhan, Salih (1993), Vergi Teorisi ve Politikası, 5. Baskı, İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • 45. TÜİK (2006a), “2005 Yoksulluk Çalışması Sonuçları”, TÜİK Haber Bülteni, Sayı: 208, 26 Aralık.
  • 46. TÜİK (2006), 2005 Gelir Dağılımı Sonuçları, TÜİK Haber Bülteni, Sayı: 207.
  • 47. TÜİK (2009a), “2009 Yoksulluk Çalışması Sonuçları”, TÜİK Haber Bülteni, Sayı: 205, 1 Aralık.
  • 48. TÜİK (2010), “Gelir ve Yaşam Koşulları Araştırması Sonuçları, 2008”, TÜİK Haber Bülteni, Sayı: 134, 29 Temmuz .
  • 49. Uluatam, Özhan (1997), Kamu Maliyesi, Ankara: İmaj Yayıncılık.
  • 50. Unakıtan, Kemal (2007), Vergi Harcaması, T.C. Maliye Bakanlığı Gelirler Politikaları Genel Müdürlüğü, Sayı: B.07.0. GEP.10.10.-2007, 08.10.2007.
  • 51. United Nations Development Programme (UNDP) (2009), Human Development Report 2009, Overcoming Barriers: Human Mobility and Development, UNDP, USA.
  • 52. Uzun, Ayşe Meral (2003), “Yoksulluk Olgusu ve Dünya Bankası”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, ss. 155–173.
  • 53. World Bank (2000), World Development Report 2000/2001: Attacking Poverty, World Bank, Washington, USA.
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

  Yrd.doç.dr.murat Aydın This is me

Yrd.doç.dr.timur Türgay This is me

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Aydın, .Y., & Türgay, Y. (2011). YOKSULLUKLA MÜCADELEDE VERGİ POLİTİKASI VE TÜRKİYE. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(1), 249-274.