BibTex RIS Cite

Alanya Turist Profiline Yönelik Bir Araştırma

Year 2010, Volume: 15 Issue: 3, 79 - 100, 01.09.2010

Abstract

References

  • AKIŞ, A. (2007). “Alanya’da Turizm ve Turizmin Alanya Ekonomisine Etkisi” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17:15-32.
  • AKSU, A., ÖZDEMİR, B., BATO-ÇİZEL, R., TARCAN-İÇİGEN, E., ÇİZEL, B., EHTİYAR, R. (2009). Antalya Yöresi Turist Profili Araştırması, http://www.turofed.org.tr/webfolders/istatistik/Antalya_Turist_Profili.pd f (26.02.2010)
  • ALANYA BELEDİYESİ STRATEJİK PLANI 2006–2010, http://www.sp.gov.tr/documents/planlar/AlanyaBelediyeSP20062010.pdf (25.02.2010)
  • ALANYA TİCARET VE SANAYİ ODASI TURİZM İSTATİSTİKLERİ, http://www.altso.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id= 63&Itemid=117&limit=1&limitstart=1 (02.02. 2010)
  • AVCIKURT, C. (2003). Turizm Sosyolojisi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • BAYAZIT-HAYTA, A. (2008). “Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci Ve Karşılaşılan Sorunlar”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1): 31-48.
  • BEBAN, A. ve Ok, H. (2006). “Contribution of Tourism to the Sustainable Development of the Local Community”, Master’s Programme in European Spatial Planning Blekinge Institute of Technology, Sweden.
  • BERBER, Ş. (2003). “Sosyal Değişme Katalizörü Olarak Turizm Ve Etkileri”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9: 205- 222.
  • ÇEVİRGEN, A. VE ÜNGÜREN, E. (2009). “Yöre Esnafının Her Şey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları”, Ege Akademik Bakış, 9(2): 637- 658.
  • GÜLEÇ, B. (2006). “Reklamın Turistlerin Satın Alma Davranışları Bakımından İncelenmesi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(15): 127-157.
  • GÜRBÜZ, A. (2009). “Safranbolu’yu Ziyaret Eden Turistlerin Demografik Özelliklerine Göre Turistik Ürünleri Algılama Durumu”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10 (2) 2009, 217-234.
  • http://alanya.gov.tr/index.php?Itemid=3&id=16&option=com_content&t ask=view, (10.02.2010)
  • http://sunsearch.info/turkiye/alanya/rehber/alanyada-turizmin-tarihi/, (10.02.2010).
  • http://www.altso.org.tr/index.php?option=com_docman&task=doc_view , (10.02.2010).
  • http://www.altso.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id= 63&Itemid=117 (10.02.2010).
  • http://www.altso.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id= 63&Itemid=117, (10.02.2010).
  • HVENEGAARD, G.T. (2002). “Using Tourist Typologies for Ecotourism Research”, Journal of Ecotourism, 1(1): 7-18.
  • KISA-OVALI, P. (2007). “Kitle Turizmi Ve Ekolojik Turizmin Kavram, Mimari Ve Çevresel Etkiler Bakımından Karşılaştırılması”, YTÜ Mimarlık Fakültesi E-Dergisi, 2(2): 64-79.
  • KOCAKUŞAK, S. (1993). Alanya’da Kentleşme-Turizm ve Sorunları, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Coğrafya Anabilim Dalı, Basılmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • KOTLER, P., J. BOWEN & J. MAKENS. (1999). Marketing for Hospitality and Tourism, Upper Saddle River, NY: Prentice Hall
  • KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI TURİZM İSTATİSTİKLERİ 2009,(http://www.kultur.gov.tr/TR/Genel/BelgeGoster.aspx?F6E10F889 2433CFF3D828A179298319FEFF9A56CAA041EFE) (05.02.2010).
  • PEKYAMAN, A. (2008). Turistik Satın Alma Davranışında Destinasyon İmajının Rolü Afyonkarahisar Bölgesinde Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • RYAN, C. (1995), Researching Tourist Satisfaction, Issues, Concepts, Problems London: Routletge.
  • SAAYMAN, M. (2001). Tourism marketing in South Africa. (2nd ed.) Potchefstroom: Institute for Tourism and Leisure Studies.
  • SARIÇAY, N.S. (2008). “Ülkemiz Turizm Sektöründe Turist Profili ve Gelir Miktarları”, İzmir Ticaret Odası AR&GE Bülteni, Mart: 22-31.
  • SOYAK, C. (2003). Alanya’da Turizm ve Kentsel Mekanlar. Istanbul: Akdeniz Kültürleri Araştırma Derneği.

ALANYA TURİST PROFİLİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2010, Volume: 15 Issue: 3, 79 - 100, 01.09.2010

Abstract

Bu makale Alanya turist profilini ortaya kaymayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda çalışmada anket yöntemi kullanılmış ve toplam 1910 adet anketten elde edilen verilerin istatistiksel analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları Almanya (% 33.8), Rusya (% 17.6), Hollanda (% 8.2), İsveç (% 6.2) ve Norveç’in (% 3.7) Alanya ‘ya en çok turist gönderen ilk beş ülke olduğunu göstermektedir. Bölgesel bazda bakıldığında ise Orta ve Batı Avrupalıların (% 46.2) ilk sırada yer aldığı, onları sırasıyla Doğu Avrupalı (% 22) ve İskandinav (% 13.1) turistlerin izlediği belirlenmiştir. Ayrıca araştırma sonuçları geldikleri bölge ya da ülkelere göre turistlerin tatil süreleri, konaklama tercihleri, Alanya’yı tercih etmelerinde etkili olan unsurların farklılıklar gösterebildiğini ortaya koymuştur

References

  • AKIŞ, A. (2007). “Alanya’da Turizm ve Turizmin Alanya Ekonomisine Etkisi” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17:15-32.
  • AKSU, A., ÖZDEMİR, B., BATO-ÇİZEL, R., TARCAN-İÇİGEN, E., ÇİZEL, B., EHTİYAR, R. (2009). Antalya Yöresi Turist Profili Araştırması, http://www.turofed.org.tr/webfolders/istatistik/Antalya_Turist_Profili.pd f (26.02.2010)
  • ALANYA BELEDİYESİ STRATEJİK PLANI 2006–2010, http://www.sp.gov.tr/documents/planlar/AlanyaBelediyeSP20062010.pdf (25.02.2010)
  • ALANYA TİCARET VE SANAYİ ODASI TURİZM İSTATİSTİKLERİ, http://www.altso.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id= 63&Itemid=117&limit=1&limitstart=1 (02.02. 2010)
  • AVCIKURT, C. (2003). Turizm Sosyolojisi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • BAYAZIT-HAYTA, A. (2008). “Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci Ve Karşılaşılan Sorunlar”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1): 31-48.
  • BEBAN, A. ve Ok, H. (2006). “Contribution of Tourism to the Sustainable Development of the Local Community”, Master’s Programme in European Spatial Planning Blekinge Institute of Technology, Sweden.
  • BERBER, Ş. (2003). “Sosyal Değişme Katalizörü Olarak Turizm Ve Etkileri”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9: 205- 222.
  • ÇEVİRGEN, A. VE ÜNGÜREN, E. (2009). “Yöre Esnafının Her Şey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları”, Ege Akademik Bakış, 9(2): 637- 658.
  • GÜLEÇ, B. (2006). “Reklamın Turistlerin Satın Alma Davranışları Bakımından İncelenmesi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(15): 127-157.
  • GÜRBÜZ, A. (2009). “Safranbolu’yu Ziyaret Eden Turistlerin Demografik Özelliklerine Göre Turistik Ürünleri Algılama Durumu”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10 (2) 2009, 217-234.
  • http://alanya.gov.tr/index.php?Itemid=3&id=16&option=com_content&t ask=view, (10.02.2010)
  • http://sunsearch.info/turkiye/alanya/rehber/alanyada-turizmin-tarihi/, (10.02.2010).
  • http://www.altso.org.tr/index.php?option=com_docman&task=doc_view , (10.02.2010).
  • http://www.altso.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id= 63&Itemid=117 (10.02.2010).
  • http://www.altso.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id= 63&Itemid=117, (10.02.2010).
  • HVENEGAARD, G.T. (2002). “Using Tourist Typologies for Ecotourism Research”, Journal of Ecotourism, 1(1): 7-18.
  • KISA-OVALI, P. (2007). “Kitle Turizmi Ve Ekolojik Turizmin Kavram, Mimari Ve Çevresel Etkiler Bakımından Karşılaştırılması”, YTÜ Mimarlık Fakültesi E-Dergisi, 2(2): 64-79.
  • KOCAKUŞAK, S. (1993). Alanya’da Kentleşme-Turizm ve Sorunları, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Coğrafya Anabilim Dalı, Basılmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • KOTLER, P., J. BOWEN & J. MAKENS. (1999). Marketing for Hospitality and Tourism, Upper Saddle River, NY: Prentice Hall
  • KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI TURİZM İSTATİSTİKLERİ 2009,(http://www.kultur.gov.tr/TR/Genel/BelgeGoster.aspx?F6E10F889 2433CFF3D828A179298319FEFF9A56CAA041EFE) (05.02.2010).
  • PEKYAMAN, A. (2008). Turistik Satın Alma Davranışında Destinasyon İmajının Rolü Afyonkarahisar Bölgesinde Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • RYAN, C. (1995), Researching Tourist Satisfaction, Issues, Concepts, Problems London: Routletge.
  • SAAYMAN, M. (2001). Tourism marketing in South Africa. (2nd ed.) Potchefstroom: Institute for Tourism and Leisure Studies.
  • SARIÇAY, N.S. (2008). “Ülkemiz Turizm Sektöründe Turist Profili ve Gelir Miktarları”, İzmir Ticaret Odası AR&GE Bülteni, Mart: 22-31.
  • SOYAK, C. (2003). Alanya’da Turizm ve Kentsel Mekanlar. Istanbul: Akdeniz Kültürleri Araştırma Derneği.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

  Doç.dr.hulusi Doğan This is me

Arş.gör.engin Üngüren This is me

Arş.gör.esin Yelgen This is me

Publication Date September 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 15 Issue: 3

Cite

APA Doğan, .D., Üngüren, A., & Yelgen, A. (2010). ALANYA TURİST PROFİLİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), 79-100.