BibTex RIS Kaynak Göster

Örgüt Kültürünün Hastanelerde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarına Uygunluğunun Testine Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 3, 293 - 307, 01.09.2008

Öz

Kaynakça

  • ASUNAKUTLU Tuncer, TC Sağlık Bakanlığı Türkiye’de Yataklı Tedavi Kurumlarında Kalite Yönetimi, Nihai Rapor, Ankara, 20.04.2004.
  • CALDWELL Chip, Sağlık Kuruluşlarında Stratejik Yönetim, (Çeviren: Osman Akınhay), Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1998.
  • DOĞAN Songül-KAYA Sıdıka, “Aksaray’daki Sağlık Bakanlığı Hastane Yöneticilerinin Toplam Kalite Yönetimi Konusundaki Algıları”, www.sabem.saglik.gov.tr/Akademik_Metinler/goto.aspx?id=2396 19.11.2007.
  • DRUCKER Peter F., Gelecek İçin Yönetim 1990’lar ve Sonrası, (Çeviren: Fikret Üçcan), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Genel Yayın No:327, Ankara,1995.
  • ERDOĞAN İbrahim, “Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Uygulamaları”, &IcerikNo=737 19.11.2007
  • KARLÖF Bengt, Çağdaş Yönetim Kavramları ve Kalkınma Modelleri, (çeviren: Ziya Kütevin, Eshar Kütevin), İnkılap Kitabevi, İstanbul, 1996.
  • KAVUNCUBAŞI Şahin, Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2000.
  • KAVUNCUBAŞI Şahin-KISA Adnan, Sağlık Kurumları Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 1429, Eskişehir, 2002.
  • KIZMAZ, Şenay (2007). “Yönetimde Modern Yaklaşımlar,” http://www.sabem.saglik.gov.tr/Akademik-Metinler/goto.aspx?id=3050, (05.03.2007.)
  • KOÇEL Tamer, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ., İstanbul, 2003.
  • ODEN W. Howard,. Managing Corporate Culture, İnnovation and İntrapreneurship, USA: Library of Logress Cataloging –in- Publication Data, 1997.
  • ŞAHİN Ümit,”Hastane İşletmeciliğinde Toplam Kalite Yönetimi (TKY)”, http://www.merih.net/m1/wusah04.htm 19.11.2007
  • ŞAHİN Ümit, “Normal Görünüm: Sağlık Hizmetlerinde Kalite”, http://www.bisohbet.com/form/ocak-konu-10257.0-saglik-hizmetlerinde- kalite.html 17.09.2006

ÖRGÜT KÜLTÜRÜNÜN HASTANELERDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARINA UYGUNLUĞUNUN TESTİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 3, 293 - 307, 01.09.2008

Öz

Günümüz dünyasında sağlık sisteminin temel amacı, yüksek kalitedeki sağlık hizmetini daha yüksek verimle ve daha düşük maliyetle sunmaktır. Bunun gerçekleştirilmesi için sağlık yönetiminde değişiklik yapılmaya ve bunun için de yeni yöntemlere ihtiyaç vardır. Yönetim yaklaşımlarının hemen hepsinden yararlanan TKY, insan odaklı olma özelliğiyle ortaya koyduğu güçlü esnek yapı ve sistem ile bu amacı gerçekleştirmeye imkan sağlayacak yönetim yaklaşımıdır. Modern toplumlarda sağlık hizmetleri yöneticiliği en güç yönetim alanlarından biri sayılmaktadır. Gelişmiş toplumlarda hastanelerde toplam kalite yönetimi önemli bir yönetim aracı olarak uygulanmaktadır. TKY, kaliteyi bir kurumsal kültür olarak gören ve katılımcı bir yönetim anlayışıdır. Bu çalışmada, SDÜ AUH örneğinde yapılan araştırmayla ülkemiz hastanelerinde TKY uygulamasının örgüt kültürü yönünden değerlendirilmesi yapılmıştır

Kaynakça

  • ASUNAKUTLU Tuncer, TC Sağlık Bakanlığı Türkiye’de Yataklı Tedavi Kurumlarında Kalite Yönetimi, Nihai Rapor, Ankara, 20.04.2004.
  • CALDWELL Chip, Sağlık Kuruluşlarında Stratejik Yönetim, (Çeviren: Osman Akınhay), Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1998.
  • DOĞAN Songül-KAYA Sıdıka, “Aksaray’daki Sağlık Bakanlığı Hastane Yöneticilerinin Toplam Kalite Yönetimi Konusundaki Algıları”, www.sabem.saglik.gov.tr/Akademik_Metinler/goto.aspx?id=2396 19.11.2007.
  • DRUCKER Peter F., Gelecek İçin Yönetim 1990’lar ve Sonrası, (Çeviren: Fikret Üçcan), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Genel Yayın No:327, Ankara,1995.
  • ERDOĞAN İbrahim, “Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Uygulamaları”, &IcerikNo=737 19.11.2007
  • KARLÖF Bengt, Çağdaş Yönetim Kavramları ve Kalkınma Modelleri, (çeviren: Ziya Kütevin, Eshar Kütevin), İnkılap Kitabevi, İstanbul, 1996.
  • KAVUNCUBAŞI Şahin, Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2000.
  • KAVUNCUBAŞI Şahin-KISA Adnan, Sağlık Kurumları Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 1429, Eskişehir, 2002.
  • KIZMAZ, Şenay (2007). “Yönetimde Modern Yaklaşımlar,” http://www.sabem.saglik.gov.tr/Akademik-Metinler/goto.aspx?id=3050, (05.03.2007.)
  • KOÇEL Tamer, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ., İstanbul, 2003.
  • ODEN W. Howard,. Managing Corporate Culture, İnnovation and İntrapreneurship, USA: Library of Logress Cataloging –in- Publication Data, 1997.
  • ŞAHİN Ümit,”Hastane İşletmeciliğinde Toplam Kalite Yönetimi (TKY)”, http://www.merih.net/m1/wusah04.htm 19.11.2007
  • ŞAHİN Ümit, “Normal Görünüm: Sağlık Hizmetlerinde Kalite”, http://www.bisohbet.com/form/ocak-konu-10257.0-saglik-hizmetlerinde- kalite.html 17.09.2006
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  Dr. Ali Can Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Can, .D.A. (2008). ÖRGÜT KÜLTÜRÜNÜN HASTANELERDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARINA UYGUNLUĞUNUN TESTİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 293-307.