BibTex RIS Cite

Çatışma, Nedenleri ve Yönetimi: Otel İşletmelerinde Yönetici Bakış Açısıyla Bir İnceleme

Year 2008, Volume: 13 Issue: 2, 75 - 92, 01.06.2008

Abstract

References

  • 1. AKAT, İ., Budak, G. ve Budak, G. (1999), İşletme Yönetimi, Barış Yayınları Fakülteler Kitabevi. 3. Baskı, İzmir.
  • 2. AKKİRMAN, A. D. (1998), Çatışma Yönetimi ve Müdahale Stratejileri, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,13 (2), ss.1-11.
  • 3. BAGSHAW, M. (1998), Conflict Management and Mediation: Key Leadership Skills for the Millenium, Industrial and Commercial Training, 30 (6), ss.206–208.
  • 4. BARBARA, D. ve SONG, M. X., (1998), Innovation strategy and sanctioned conflict: a new edge in innovation?, Journal of Product Innovation Management, 15 (6), ss.505-519
  • 5. BARUTÇUGİL, İ. (1989), Turizm İşletmeciliği, Beta Basım Dağıtım ve Yayınevi. Gözden Geçirilmiş 3. Baskı, İstanbul.
  • 6. BAŞARAN, İ. E. (1992), Yönetimde İnsan İlişkileri, Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • 7. BAYSAL, A. C. ve TEKARSLAN, E. (1996), İşletmeler İçin Davranış Bilimleri, Avcıol Yayıncılık 2. Baskı: İstanbul.
  • 8. BERGMANN, J. T. ve VOLKEMA, R. (1989),Understanding and Managing Interpersonal Conflict at Work: Its Issues, Interactive Process and Consequences, Managing Conflict: An Iterdisciplinary Approach, (Ed. M. Afzalur Rahim). Praeger Publishers: New York.
  • 9. BOLES, J.S., JOHNSTON, M.W., HAIR, J.F., (1997), Role stress, work-family conflict and emotional exhaustion: inter-relationships and effects on some work-related consequences, Journal of Personal Selling & Sales Management, 17 (1), ss.17–28.
  • 10. BUMİN, B. (1990), İşletmelerde Organizasyon Geliştirme ve Çatışmanın Yönetimi, Bizim Büro Basımevi, Ankara.
  • 11. CAN, H. (1997), Organizasyon ve Yönetim, Adım Yayıncılık, Ankara.
  • 12. ÇELİK, M. (1998), İşletmelerde Çatışmaya Yönelik İlişkiler ve Sorun Çözme Yöntemleri, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları:2 İşletme Bölümü Yönetim Organizasyon Anabilim Dalı, Örgütlerde İnsan Davranışlarının Yönetimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, İzmir.
  • 13. DARLING, R. J. ve WALKER, E. W., (2001), Effective Conflict Management: Use of Behavioral Style Model, Leadership & Organization Development Journal, 22 (5), ss.230-242.
  • 14. DARLING, R.J. ve FOGLIASSO, E.C. (1999), Conflict Management Accross Cultural Boundaries: A Case Analysis From A Multinational Bank, Europenan Business Rewiew, 99 (6), ss.383-392.
  • 15. DİNÇER, Ö. (1994), Örgüt Geliştirme: Teori Uygulama ve Teknikler, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • 16. ERDOĞAN, İ. (1999), İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Araştırma ve Yardım Vakfı Yayın No:5, İstanbul.
  • 17. EREN, E. (2000), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım Dağıtım ve Yayınevi, Genişletilmiş 6. Baskı: İstanbul.
  • 18. EREN, E. (2003), Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım Dağıtım ve Yayınevi, 6.Basım, İstanbul.
  • 19. ERTÜRK, M. (1995), İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım Dağıtım ve Yayınevi, İstanbul.
  • 20. ESQUIVEL, A. M. ve KLEINER, H.B. (1997), The Importance of Conflict in Work Team Effectiveness, Team Performance Management, 3(2), ss.42-48.
  • 21. FARREL, K., (2001): Human Resources Issuas as Barriers to staff retention and Development in the tourism Industry, The Irısh Journal of Management, 22 (2), ss.121-141.
  • 22. HELLRIEGEL, D., SLOCUM, J.W. ve WOODMAN, R.W. (1995), Organizational Behavior, 7th ed., West Publishing, New York, NY.
  • 23. HENKIN, B.A., CISTONE, P.J., DEE, J.R. (2000), Conflict management strategies of principals in site-based managed schools, Journal of Educational Administration, 38 (2), ss.142-158.
  • 24. HUCZYNSKI, A. ve BUCHANAN, D. (1991), Organizational Behaviour, Prentice Hall. 2. Edition, New York.
  • 25. İLERİ, H. ve SEZGİN, M. (1999), Çatışma Yönetimi ve Otel İşletmelerinde Meydana Gelen Çatışmaların İncelenmesi Açısından Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 3.
  • 26. INGRAM, H., (1996), Classification and grading of smaller hotels, guesthouses and bed and breakfast accommodation, International Journal of Contemporary Hospitalty Management, 8 (5), ss.30-34
  • 27. JOHNSON, P. ve EVANS, J. (1997), Power, communicator styles, and conflict management styles: a web of interpersonal constructs for the school principal, International Journal of Education Reform, 6 (1), ss.40-53.
  • 28. KARATEPE, O.M. ve SÖKMEN, A., (2006), The effects of work role and family role variables on psychological and behavioral outcomes of frontline employees, Tourism Management, 27 (2), ss.255-268.
  • 29. KARİP, E. (2000), Çatışma Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • 30. KILIÇ, M. (2001), Yönetim ve Organizasyon, (Ed. Salih Güney). Örgütsel Çatışma ve Çatışma Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • 31. KILINÇ, T. (1986), Örgütlerde Çatışma, Başa Çıkma Yöntemleri ve Yönetimi, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 1 (15).
  • 32. KILINÇ, T. (1990), Gruplararası Çatışmaların Çözümünde Laboratuar Yaklaşımı, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt: 19 Sayı:1-2.
  • 33. KILINÇ, T. (1985), Örgütlerde Çatışma: Mahiyeti ve Nedenleri, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt.14, No.1, ss.103- 124.
  • 34. KOÇEL, T. (200), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Dağıtım ve Yayınevi, 9. Baskı: İstanbul.
  • 35. KOONTZ, H. ve WEIHRICH, H. (1990), Essentials of Management, McGraw Hill Inc., Singapore.
  • 36. KORKMAZ, S. (1994), Örgütlerde Çatışma Yönetimi ve Verimlilik, MPM Verimlilik Dergisi, (1), ss. 77-94.
  • 37. KUŞLUVAN, S. ve KUŞLUVAN, Z., (2004), Turizm İşletmelerinde İşgören Devri: Anlamı, Türleri ve Nedenleri, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, Yıl:1, Sayı:1, ss.28-37.
  • 38. LEWICKI, R.J., WEISS, S.E., LEWIN, D. (1992), Models of Conflict, Negotiation and Third Party Intervention: A Review and Synthesis, Journal of Organizational Behaviour, 13 (3), ss.209-252.
  • 39. LEWIS, D., FRENCH, E., STEANE, P. (1997): A Culture of Conflict, Leadership & Organization Development Journal, 18 (6), ss. 275- 282.
  • 40. LUTHANS, F., (1992), Organizational Behavior, McGraw Hill Inc., 6.Baskı, New York.
  • 41. ------------- Muğla İl Turizm Müdürlüğü İstatistikleri, 2004.
  • 42. NEWSTROM, J. W. ve DAVIS, K. (1997), Organizational Behavior, Irwin Mc.Graw-Hill Series in Management. Tenth Edition: Boston USA.
  • 43. ÖZER, A. M. (2000), Etkin ve Verimli Örgüt Yönetimine Doğru Bir Adım: Çatışma Yönetimi, MPM Verimlilik Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayını (4).
  • 44. ÖZKALP E. ve KIREL, Ç. (2001), Örgütsel Davranış, Anadolu Üniversitesi Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayınları Yayın No: 149, Eskişehir.
  • 45. ÖZTÜRK, A. (1992), Örgütlerde Çatışma ve Yönetimi, İşletme Yönetiminde Güncel Konular, Çukurova Üniversitesi Yayınları, Adana.
  • 46. PEKER, Ö. ve AYTÜRK, N. (2002), Yönetim Becerileri, Yargı Yayınevi, 2.Baskı, Ankara.
  • 47. PIZAM, A., THORNBURG, S.W., (2000), Absenteeism and voluntary turnover in Central Florida hotels: a pilot study, International Journal of Hospitality Management, 19 (2), ss.211-217.
  • 48. RAHIM, M. A. (1985), A Strategy For Managing Conflict In Complex Organizations, Human Relations, 38 (1), ss.81-89
  • 49. RAHIM, M. A. (1992), Managing Conflict In Organizations, Connecticut Praeger Publishers, New York.
  • 50. RAHIM, M. A., BUNTZMAN, G., WHITE, D. (1999), An Empirical Study of Stages of Moral Development and Conflict Management Styles, The International Journal of Conflict Management, 10 (2), ss.147- 163.
  • 51. RILEY, M. (1995), Managing People, Butter Worth-Heineman Publishing, England.
  • 52. ROBBINS, P. S. (1998), Organizational Behaviour: Concepts Controversies, Applications, Prentice Hall Inc., Seventh Edition, New Jersey.
  • 53. SLABBERT, A.D., (2004), Conflict management styles in traditional organisations, The Social Science Journal, 41 (1), ss.83-92
  • 54. SOTENSON, R.L., (1999), Conflict Management Strategies Used in Successful Family Businesses, Family Business Review, 12 (2), ss.133- 146.
  • 55. STONER, E. J. ve FREEMAN, E. R. (1992), Management, Prentice Hall Inc. Englewood Cliffs, New Jersey.
  • 56. ŞİMŞEK, Ş. (2002), Yönetim ve Organizasyon, Günay Ofset, 7.Baskı, Konya.
  • 57. ŞİMŞEK, Ş., AKGEMCİ, T. ve ÇELİK, A. (2001), Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütsel Davranış, Nobel Yayın Dağıtım Geliştirilmiş 2.Baskı, Ankara.
  • 58. TENGİLİMOĞLU, D., (1991), Kişilerarası Çatışma ve Çatışmayı Teşhis Modelleri, Amme İdaresi Dergisi, Cilt.24, Sayı.2, ss. 121-144.
  • 59. THOMAS, W. K. (1990), Organizational Behaviour and Management. Conflict and Conflict Management, (Der. Henry L. Tosi). PWS KENT Publishing Company, Boston.
  • 60. TÜRKER, N., (1998), Konaklama İşletmelerinde İşgörenlerin İşten Ayrılma, Çıkarılma Nedenleri ve İşgücü Devri: Uygulamalı Bir Çalışmanın Değerlendirilmesi, Turizmde Seçme Makaleler, No:30, Azim Basımevi, İstanbul, ss.37-62.
  • 61. WOFFORD, J.C. (1982), Organizational Behaviour: Foundation For Organizational Effectiveness, Kent Publishing Company, Boston.
  • 62. YATES, D. (1987), The Politics of Management, Jossey Boss Publishers, USA.

ÇATIŞMA, NEDENLERİ VE YÖNETİMİ: OTEL İŞLETMELERİNDE YÖNETİCİ BAKIŞ AÇISIYLA BİR İNCELEME

Year 2008, Volume: 13 Issue: 2, 75 - 92, 01.06.2008

Abstract

Bu çalışmada, otel işletmelerinde çatışmaların nedenleri ve yönetimi araştırılmıştır. Araştırma, Muğla ilinde faaliyet gösteren 85 dört ve beş yıldızlı otel işletmesi üzerinde yapılmıştır. Araştırma sonucunda, çatışmalara neden olan unsurların daha çok bireysel ve yönetsel unsurlar olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, çatışma yönetimini inceleyebilmek amacıyla, faktör analizi uygulanmış ve analiz sonucu “kapsamlı amaç belirleme, yumuşatma, rekabetçi stratejiler, uzlaşma, yapısal değişkenleri değiştirme, sorun çözme, kaçınma olmak üzere yedi faktör ortaya çıkmıştır. Bu faktörlerden kapsamlı amaç belirlemenin, diğer dört faktörle de bağlantılı olduğu; buna karşın “kaçınma” ile diğer faktörler arasında negatif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir

References

  • 1. AKAT, İ., Budak, G. ve Budak, G. (1999), İşletme Yönetimi, Barış Yayınları Fakülteler Kitabevi. 3. Baskı, İzmir.
  • 2. AKKİRMAN, A. D. (1998), Çatışma Yönetimi ve Müdahale Stratejileri, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,13 (2), ss.1-11.
  • 3. BAGSHAW, M. (1998), Conflict Management and Mediation: Key Leadership Skills for the Millenium, Industrial and Commercial Training, 30 (6), ss.206–208.
  • 4. BARBARA, D. ve SONG, M. X., (1998), Innovation strategy and sanctioned conflict: a new edge in innovation?, Journal of Product Innovation Management, 15 (6), ss.505-519
  • 5. BARUTÇUGİL, İ. (1989), Turizm İşletmeciliği, Beta Basım Dağıtım ve Yayınevi. Gözden Geçirilmiş 3. Baskı, İstanbul.
  • 6. BAŞARAN, İ. E. (1992), Yönetimde İnsan İlişkileri, Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • 7. BAYSAL, A. C. ve TEKARSLAN, E. (1996), İşletmeler İçin Davranış Bilimleri, Avcıol Yayıncılık 2. Baskı: İstanbul.
  • 8. BERGMANN, J. T. ve VOLKEMA, R. (1989),Understanding and Managing Interpersonal Conflict at Work: Its Issues, Interactive Process and Consequences, Managing Conflict: An Iterdisciplinary Approach, (Ed. M. Afzalur Rahim). Praeger Publishers: New York.
  • 9. BOLES, J.S., JOHNSTON, M.W., HAIR, J.F., (1997), Role stress, work-family conflict and emotional exhaustion: inter-relationships and effects on some work-related consequences, Journal of Personal Selling & Sales Management, 17 (1), ss.17–28.
  • 10. BUMİN, B. (1990), İşletmelerde Organizasyon Geliştirme ve Çatışmanın Yönetimi, Bizim Büro Basımevi, Ankara.
  • 11. CAN, H. (1997), Organizasyon ve Yönetim, Adım Yayıncılık, Ankara.
  • 12. ÇELİK, M. (1998), İşletmelerde Çatışmaya Yönelik İlişkiler ve Sorun Çözme Yöntemleri, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları:2 İşletme Bölümü Yönetim Organizasyon Anabilim Dalı, Örgütlerde İnsan Davranışlarının Yönetimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, İzmir.
  • 13. DARLING, R. J. ve WALKER, E. W., (2001), Effective Conflict Management: Use of Behavioral Style Model, Leadership & Organization Development Journal, 22 (5), ss.230-242.
  • 14. DARLING, R.J. ve FOGLIASSO, E.C. (1999), Conflict Management Accross Cultural Boundaries: A Case Analysis From A Multinational Bank, Europenan Business Rewiew, 99 (6), ss.383-392.
  • 15. DİNÇER, Ö. (1994), Örgüt Geliştirme: Teori Uygulama ve Teknikler, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • 16. ERDOĞAN, İ. (1999), İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Araştırma ve Yardım Vakfı Yayın No:5, İstanbul.
  • 17. EREN, E. (2000), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım Dağıtım ve Yayınevi, Genişletilmiş 6. Baskı: İstanbul.
  • 18. EREN, E. (2003), Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım Dağıtım ve Yayınevi, 6.Basım, İstanbul.
  • 19. ERTÜRK, M. (1995), İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım Dağıtım ve Yayınevi, İstanbul.
  • 20. ESQUIVEL, A. M. ve KLEINER, H.B. (1997), The Importance of Conflict in Work Team Effectiveness, Team Performance Management, 3(2), ss.42-48.
  • 21. FARREL, K., (2001): Human Resources Issuas as Barriers to staff retention and Development in the tourism Industry, The Irısh Journal of Management, 22 (2), ss.121-141.
  • 22. HELLRIEGEL, D., SLOCUM, J.W. ve WOODMAN, R.W. (1995), Organizational Behavior, 7th ed., West Publishing, New York, NY.
  • 23. HENKIN, B.A., CISTONE, P.J., DEE, J.R. (2000), Conflict management strategies of principals in site-based managed schools, Journal of Educational Administration, 38 (2), ss.142-158.
  • 24. HUCZYNSKI, A. ve BUCHANAN, D. (1991), Organizational Behaviour, Prentice Hall. 2. Edition, New York.
  • 25. İLERİ, H. ve SEZGİN, M. (1999), Çatışma Yönetimi ve Otel İşletmelerinde Meydana Gelen Çatışmaların İncelenmesi Açısından Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 3.
  • 26. INGRAM, H., (1996), Classification and grading of smaller hotels, guesthouses and bed and breakfast accommodation, International Journal of Contemporary Hospitalty Management, 8 (5), ss.30-34
  • 27. JOHNSON, P. ve EVANS, J. (1997), Power, communicator styles, and conflict management styles: a web of interpersonal constructs for the school principal, International Journal of Education Reform, 6 (1), ss.40-53.
  • 28. KARATEPE, O.M. ve SÖKMEN, A., (2006), The effects of work role and family role variables on psychological and behavioral outcomes of frontline employees, Tourism Management, 27 (2), ss.255-268.
  • 29. KARİP, E. (2000), Çatışma Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • 30. KILIÇ, M. (2001), Yönetim ve Organizasyon, (Ed. Salih Güney). Örgütsel Çatışma ve Çatışma Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • 31. KILINÇ, T. (1986), Örgütlerde Çatışma, Başa Çıkma Yöntemleri ve Yönetimi, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 1 (15).
  • 32. KILINÇ, T. (1990), Gruplararası Çatışmaların Çözümünde Laboratuar Yaklaşımı, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt: 19 Sayı:1-2.
  • 33. KILINÇ, T. (1985), Örgütlerde Çatışma: Mahiyeti ve Nedenleri, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt.14, No.1, ss.103- 124.
  • 34. KOÇEL, T. (200), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Dağıtım ve Yayınevi, 9. Baskı: İstanbul.
  • 35. KOONTZ, H. ve WEIHRICH, H. (1990), Essentials of Management, McGraw Hill Inc., Singapore.
  • 36. KORKMAZ, S. (1994), Örgütlerde Çatışma Yönetimi ve Verimlilik, MPM Verimlilik Dergisi, (1), ss. 77-94.
  • 37. KUŞLUVAN, S. ve KUŞLUVAN, Z., (2004), Turizm İşletmelerinde İşgören Devri: Anlamı, Türleri ve Nedenleri, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, Yıl:1, Sayı:1, ss.28-37.
  • 38. LEWICKI, R.J., WEISS, S.E., LEWIN, D. (1992), Models of Conflict, Negotiation and Third Party Intervention: A Review and Synthesis, Journal of Organizational Behaviour, 13 (3), ss.209-252.
  • 39. LEWIS, D., FRENCH, E., STEANE, P. (1997): A Culture of Conflict, Leadership & Organization Development Journal, 18 (6), ss. 275- 282.
  • 40. LUTHANS, F., (1992), Organizational Behavior, McGraw Hill Inc., 6.Baskı, New York.
  • 41. ------------- Muğla İl Turizm Müdürlüğü İstatistikleri, 2004.
  • 42. NEWSTROM, J. W. ve DAVIS, K. (1997), Organizational Behavior, Irwin Mc.Graw-Hill Series in Management. Tenth Edition: Boston USA.
  • 43. ÖZER, A. M. (2000), Etkin ve Verimli Örgüt Yönetimine Doğru Bir Adım: Çatışma Yönetimi, MPM Verimlilik Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayını (4).
  • 44. ÖZKALP E. ve KIREL, Ç. (2001), Örgütsel Davranış, Anadolu Üniversitesi Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayınları Yayın No: 149, Eskişehir.
  • 45. ÖZTÜRK, A. (1992), Örgütlerde Çatışma ve Yönetimi, İşletme Yönetiminde Güncel Konular, Çukurova Üniversitesi Yayınları, Adana.
  • 46. PEKER, Ö. ve AYTÜRK, N. (2002), Yönetim Becerileri, Yargı Yayınevi, 2.Baskı, Ankara.
  • 47. PIZAM, A., THORNBURG, S.W., (2000), Absenteeism and voluntary turnover in Central Florida hotels: a pilot study, International Journal of Hospitality Management, 19 (2), ss.211-217.
  • 48. RAHIM, M. A. (1985), A Strategy For Managing Conflict In Complex Organizations, Human Relations, 38 (1), ss.81-89
  • 49. RAHIM, M. A. (1992), Managing Conflict In Organizations, Connecticut Praeger Publishers, New York.
  • 50. RAHIM, M. A., BUNTZMAN, G., WHITE, D. (1999), An Empirical Study of Stages of Moral Development and Conflict Management Styles, The International Journal of Conflict Management, 10 (2), ss.147- 163.
  • 51. RILEY, M. (1995), Managing People, Butter Worth-Heineman Publishing, England.
  • 52. ROBBINS, P. S. (1998), Organizational Behaviour: Concepts Controversies, Applications, Prentice Hall Inc., Seventh Edition, New Jersey.
  • 53. SLABBERT, A.D., (2004), Conflict management styles in traditional organisations, The Social Science Journal, 41 (1), ss.83-92
  • 54. SOTENSON, R.L., (1999), Conflict Management Strategies Used in Successful Family Businesses, Family Business Review, 12 (2), ss.133- 146.
  • 55. STONER, E. J. ve FREEMAN, E. R. (1992), Management, Prentice Hall Inc. Englewood Cliffs, New Jersey.
  • 56. ŞİMŞEK, Ş. (2002), Yönetim ve Organizasyon, Günay Ofset, 7.Baskı, Konya.
  • 57. ŞİMŞEK, Ş., AKGEMCİ, T. ve ÇELİK, A. (2001), Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütsel Davranış, Nobel Yayın Dağıtım Geliştirilmiş 2.Baskı, Ankara.
  • 58. TENGİLİMOĞLU, D., (1991), Kişilerarası Çatışma ve Çatışmayı Teşhis Modelleri, Amme İdaresi Dergisi, Cilt.24, Sayı.2, ss. 121-144.
  • 59. THOMAS, W. K. (1990), Organizational Behaviour and Management. Conflict and Conflict Management, (Der. Henry L. Tosi). PWS KENT Publishing Company, Boston.
  • 60. TÜRKER, N., (1998), Konaklama İşletmelerinde İşgörenlerin İşten Ayrılma, Çıkarılma Nedenleri ve İşgücü Devri: Uygulamalı Bir Çalışmanın Değerlendirilmesi, Turizmde Seçme Makaleler, No:30, Azim Basımevi, İstanbul, ss.37-62.
  • 61. WOFFORD, J.C. (1982), Organizational Behaviour: Foundation For Organizational Effectiveness, Kent Publishing Company, Boston.
  • 62. YATES, D. (1987), The Politics of Management, Jossey Boss Publishers, USA.
There are 62 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

  Yrd.doç.dr.cafer Topaloğlu This is me

Yrd.doç.dr.umut Avcı This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Topaloğlu, .Y., & Avcı, Y. (2008). ÇATIŞMA, NEDENLERİ VE YÖNETİMİ: OTEL İŞLETMELERİNDE YÖNETİCİ BAKIŞ AÇISIYLA BİR İNCELEME. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(2), 75-92.