BibTex RIS Cite

Lojistik Faaliyetlerinde Dış Kaynak Kullanan İşletmelerin Aldıkları Hizmetlerin Kalitesinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir İnceleme

Year 2008, Volume: 13 Issue: 1, 1 - 27, 01.03.2008

Abstract

References

  • 1. AGHAZADEH S. Mahmoud, “How To Choose An Effective Third Party Logistics Provider”, Management Research News, Cilt.26, No.7, 2003
  • 2. ARDIÇ Kadir ve BAŞ Türker, “Sağlık Sektöründe Hizmet Kalitesinin(Müşteri Tatmininin) Ölçülmesi-Sakarya Doğum ve Çocuk Bakımevi Hastanesinde Bir Uygulama”, Sosyal Bilimler Dergisi, No.4, 2001
  • 3. BAKİ Birdoğan, Lojistik Yönetimi ve Lojistik sektör Analizi, Trabzon, Volkan Matbaacılık, 2004
  • 4. CEMALCILAR İlhan, Pazarlama Kavramlar Kararlar, İstanbul, Beta Yayınları, 1998
  • 5. DİKEN Ahmet, Sanayi ve Hizmet İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi, Konya, Konya Ticaret Odası Kültür ve Eğitim Yayınları, 1998
  • 6. DOUGHERTY Patricia, STANK Theodore ve ROGERS Dale, “Third Party Logistics Service Providers: Purchasers’ Perceptions”, International Journal Of Purchasing And Materials Management, Cilt.32, No.2, 1996
  • 7. GİLGEOUS Vic ve PARVEEN Kaussar, “Core Competency Requirements for Manufacturing Effectiveness” , Integrated Manufacturing Systems, Cilt.12, No.3, 2001
  • 8. KAKABADSE Nada ve KAKABADSE Andrew, “Critical ReviewOutsourcing:A Paradigm Shift”, The Journal Of Management Development, Cilt.19, No.8, 2000
  • 9. KOÇEL Tamer, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, Beta Yayınları, 2001
  • 10. LAM Simon S.K. ve WOO Ka Shing, “Measuring Service Quality: A Test-Retest Reliability Investigation Of Servqual”, Market Research Society Journal Of The Market Research Society, Cilt.39, No.2, 1997
  • 11. MALTZ Arnold ve ELLRAM Liza, “Outsourcing Supply Management”, Journal Of Supply Chain Management,, Cilt.35, No.2, 1999
  • 12. MENTZER John, FLİNT Daniel ve HULT Tomas, “Logistics Service Quality As a Segment-Customized Process”, Journal Of Marketing, Cilt.65, No.4, 2002
  • 13. MENTZER John, FLİNT Daniel ve KENT John, “Developing Logistics Service Quality Scale”, Journal Of Business Logistics, Cilt.20, No.1, 1999
  • 14. ÖZTÜRK Sevgi Ayşe, Hizmet Pazarlaması, İstanbul, Ekin Yayınları, 2003
  • 15. PRAHALAD C.K., “The Role Of Core Competencies In The Corporation”, Research Technology Management, Cilt.36, No.36, 1993
  • 16. SINK Harry ve LANGLEY John,’ “A Managerial Framework For The Acquisition Of Third Party Logistics Services”, Journal Of Business Logistics, Cilt.18, No.2, 1997
  • 17. VAİDYANATHAN Ganesh, “A Framework For Evaluating Third Party Logistics”, Communications Of The ACM, Cilt.48, No.1,2005
  • 18. ZEİTHAML Valarie , BERRY Leonard ve PARASURAMAN A. “Understanding Customer Expectations of Service”, Sloan Management Review, Cilt.32, No.3, 1991
  • 19. ZEİTHAML Valarie , BERRY Leonard ve PARASURAMAN A., “The Behavioral Consequences of Service Quality”, Journal of Marketing, Cilt.60, No.2, 1996
  • 20. Http://dergi.iibf.gazi.edu.tr/pdf/1310pdf Erişim tarihi: 17.10.2004
  • 21. http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=490 Erişim Tarihi 12.10.2004
  • 22. http://www.cvtr.net/makale/is_trend/outsourcing.htm Erişim tarihi 15.01.2005
  • 23. http://www.sitetky.com/frameset/tky/tkymain31.htm Erişim tarihi 12.02.2005

LOJİSTİK FAALİYETLERİNDE DIŞ KAYNAK KULLANAN İŞLETMELERİN ALDIKLARI HİZMETLERİN KALİTESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK BİR İNCELEME

Year 2008, Volume: 13 Issue: 1, 1 - 27, 01.03.2008

Abstract

Bilgi ve iletişim sektöründeki gelişmelerle birlikte işletmeler faaliyetlerini teknoloji yoğun olarak sürdürmekte, maliyetleri artırdığı düşünülen faaliyetleri ise daha düşük bir maliyetle o alanda uzman işletmelere devretmektedirler. İşletmelerin lojistik faaliyetlerine dış kaynak (outsourcing) kullanmak suretiyle gerçekleştirdikleri faaliyetler üçüncü parti lojistik (3PL) olarak adlandırılmaktadır. Yapılan araştırmalar işletmelerin maliyetleri azaltmak, ana yetkinliklere odaklanmak, esnekliği artırmak, lojistik faaliyetleri için sermaye harcamalarını azaltmak, lojistik faaliyetlerinin daha uygun raporlanmasını sağlamak, bilişim teknolojilerinin kullanılmasını sağlamak, kaliteyi artırmak, dış pazarlarla bağlantı kurmak ve yüksek düzeydeki bilgi ve beceri ihtiyacını azaltması gibi nedenlerden dolayı üçüncü parti lojistik faaliyetlerinden yararlanmak istediklerini göstermiştir

References

  • 1. AGHAZADEH S. Mahmoud, “How To Choose An Effective Third Party Logistics Provider”, Management Research News, Cilt.26, No.7, 2003
  • 2. ARDIÇ Kadir ve BAŞ Türker, “Sağlık Sektöründe Hizmet Kalitesinin(Müşteri Tatmininin) Ölçülmesi-Sakarya Doğum ve Çocuk Bakımevi Hastanesinde Bir Uygulama”, Sosyal Bilimler Dergisi, No.4, 2001
  • 3. BAKİ Birdoğan, Lojistik Yönetimi ve Lojistik sektör Analizi, Trabzon, Volkan Matbaacılık, 2004
  • 4. CEMALCILAR İlhan, Pazarlama Kavramlar Kararlar, İstanbul, Beta Yayınları, 1998
  • 5. DİKEN Ahmet, Sanayi ve Hizmet İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi, Konya, Konya Ticaret Odası Kültür ve Eğitim Yayınları, 1998
  • 6. DOUGHERTY Patricia, STANK Theodore ve ROGERS Dale, “Third Party Logistics Service Providers: Purchasers’ Perceptions”, International Journal Of Purchasing And Materials Management, Cilt.32, No.2, 1996
  • 7. GİLGEOUS Vic ve PARVEEN Kaussar, “Core Competency Requirements for Manufacturing Effectiveness” , Integrated Manufacturing Systems, Cilt.12, No.3, 2001
  • 8. KAKABADSE Nada ve KAKABADSE Andrew, “Critical ReviewOutsourcing:A Paradigm Shift”, The Journal Of Management Development, Cilt.19, No.8, 2000
  • 9. KOÇEL Tamer, İşletme Yöneticiliği, İstanbul, Beta Yayınları, 2001
  • 10. LAM Simon S.K. ve WOO Ka Shing, “Measuring Service Quality: A Test-Retest Reliability Investigation Of Servqual”, Market Research Society Journal Of The Market Research Society, Cilt.39, No.2, 1997
  • 11. MALTZ Arnold ve ELLRAM Liza, “Outsourcing Supply Management”, Journal Of Supply Chain Management,, Cilt.35, No.2, 1999
  • 12. MENTZER John, FLİNT Daniel ve HULT Tomas, “Logistics Service Quality As a Segment-Customized Process”, Journal Of Marketing, Cilt.65, No.4, 2002
  • 13. MENTZER John, FLİNT Daniel ve KENT John, “Developing Logistics Service Quality Scale”, Journal Of Business Logistics, Cilt.20, No.1, 1999
  • 14. ÖZTÜRK Sevgi Ayşe, Hizmet Pazarlaması, İstanbul, Ekin Yayınları, 2003
  • 15. PRAHALAD C.K., “The Role Of Core Competencies In The Corporation”, Research Technology Management, Cilt.36, No.36, 1993
  • 16. SINK Harry ve LANGLEY John,’ “A Managerial Framework For The Acquisition Of Third Party Logistics Services”, Journal Of Business Logistics, Cilt.18, No.2, 1997
  • 17. VAİDYANATHAN Ganesh, “A Framework For Evaluating Third Party Logistics”, Communications Of The ACM, Cilt.48, No.1,2005
  • 18. ZEİTHAML Valarie , BERRY Leonard ve PARASURAMAN A. “Understanding Customer Expectations of Service”, Sloan Management Review, Cilt.32, No.3, 1991
  • 19. ZEİTHAML Valarie , BERRY Leonard ve PARASURAMAN A., “The Behavioral Consequences of Service Quality”, Journal of Marketing, Cilt.60, No.2, 1996
  • 20. Http://dergi.iibf.gazi.edu.tr/pdf/1310pdf Erişim tarihi: 17.10.2004
  • 21. http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=490 Erişim Tarihi 12.10.2004
  • 22. http://www.cvtr.net/makale/is_trend/outsourcing.htm Erişim tarihi 15.01.2005
  • 23. http://www.sitetky.com/frameset/tky/tkymain31.htm Erişim tarihi 12.02.2005
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

  Prof.Dr.Şerafettin Sevim This is me

Prof.Dr.Ali Akdemir This is me

Öğr.Gör.Kemal Vatansever This is me

Publication Date March 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Sevim, .P., Akdemir, P., & Vatansever, Ö. (2008). LOJİSTİK FAALİYETLERİNDE DIŞ KAYNAK KULLANAN İŞLETMELERİN ALDIKLARI HİZMETLERİN KALİTESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK BİR İNCELEME. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-27.