BibTex RIS Cite

360-Derece Geri Bildirim Sisteminde Değerlendirme Farklılıkları

Year 2008, Volume: 13 Issue: 1, 269 - 292, 01.03.2008

Abstract

References

  • 1. AYDIN Mustafa, Eğitim Yönetimi, Hatiboğlu Yayınevi, Malatya, 1991.
  • 2. AYTAÇ Aygül, “360 Derece Performans Değerlendirme”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı 4, 2003.
  • 3. BEYTEKİN Ferda, “İlköğretim Okul Müdürleri İçin Eğitim Liderliği Standartlarının Araştırılması” (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli, 2004.
  • 4. BURSALIOĞLU Ziya, “Eğitim Yöneticisinin Yeterlilikleri”, Ankara Üniversitesi S.B.E. Yayınları, Ankara, 1975.
  • 5. BYARS Lloyd L., RUE Leslie W., Human Resource Management, 3rd Edition. Boston: Irvin, 1991.
  • 6. CELEP Cevat, Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler, Anı Yayıncılık, Ankara, 2000.
  • 7. ÇUBUKÇU Zuhal, DÜNDAR İsmail, “Okul Yöneticilerinin İletişim Becerilerine İlişkin Öğretmenlerin Algı ve Beklentileri”, MEB Dergisi, Sayı:157, 2003.
  • 8. DESSLER Garry, “Essentials of Human Resource Management”, New Jersey: Prentice Hall, Inc., 1999.
  • 9. ERGİN, Canan, İnsan Kaynakları Yönetimi, Academyplus Yayınları, Ankara, 2002.
  • 10. Gölcük Belediyesi, http://www.golcuk.bel.tr; erişim tarihi: 12 Şubat 2004. 11. Gölcük MEM, http://golcuk.meb.gov.tr; Erişim tarihi 12 Şubat, 2004.
  • 12. GÜLTEKİN M., “Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi Kapsamında İlköğretime Öğretmen Yetiştirme”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 12, Sayı 1-2, 2002.
  • 13. insankaynaklari.com İçerik Ekibi, “360 Derece Performans Değerlendirme Sistemleri”, http://www.insankaynaklari.com/CN/Content Body.asp?BodyID=236 Erişim Tarihi: 12 Ocak, 2005
  • 14. KAVANAGH Michael J., “Evaluating Performance”, In K. Rowland & G. Ferris (Eds.), Personnel Management, (pp.187-226), Boston: Allyn and Bacon Inc., 1982.
  • 15. MEB Teftiş Kurulu, “İlköğretimde Denetim ve Performans Değerlendirme Esasları”, T.C.Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2004.
  • 16. MISNER Paul J., SCHNEIDER Frederick W. and KEITH Lowell. G., Elementary School Administration, Ohio:.Charles E. Merrill Books, Inc., Columbus, 1963.
  • 17. ÖZTÜRK Ümit “Performans Değerlendirme”, http://www.ugurzel.com/ Makaleler/Makaleler/performans_degerlendirme.htm, Erişim Tarihi: 25 Mayıs 2005.
  • 18. SAĞLAMER Emin, Eğitimde Teftiş ve Teknikleri, Kadıoğlu Matbaası, Ankara, 1985.
  • 19. SCHULER Randall., S., HUBER Vandra., L., Personnel and Human Resource Management, St. Paul: West Publishing Company, 1990.
  • 20. SCOTT Heather, “Moving Into Management: How 360 Worked For Me”, Management in Education, Vol. 18 Issue 5, 2005, p31.
  • 21. SUBAŞLAR Belgin, “Karşılıklı Kazanarak Gelişim”, www.insankaynaklari.com, Erişim Tarihi: 11 Mart 2005.
  • 22. TURGUT Hakan, “Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif: 360 Derece Performans Değerlendirme Yöntemi”, http://www.sayistay.gov.tr/yayin/dergi/ icerik/der42m4.pdf, Erişim Tarihi: 11 Şubat 2006
  • 23. URAL Ayhan, KILIÇ İbrahim, “Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi”, Detay Yayıncılık, Ankara, 2005.
  • 24. UYGUN Timur, “İlköğretim Okul Müdürlerinin Katılımcı Yönetim Yeterlilikleri”, Milli Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:162, 2004.
  • 25. YAZAR Harun, "İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Öğretim Liderliği" (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2002

360-DERECE GERİ BİLDİRİM SİSTEMİNDE DEĞERLENDİRME FARKLILIKLARI

Year 2008, Volume: 13 Issue: 1, 269 - 292, 01.03.2008

Abstract

Bu çalışmada, 360-derece geribildirim sistemi kullanılarak gruplar arası değerlendirme farklılıkları araştırılmıştır. Değerleyici grup 1. derece sicil amirleri, ilköğretim müfettişleri, okul müdürleri, öğretmenler ve öğrencilerden oluşmuştur. Yönetim performansı karar verme, planlama, örgütleme, iletişim kurma, etkileme, koordinasyon ve değerlendirme boyutlarında değerlendirmesinde anlamlı bir farklılığın olmadığı, buna karşın eğitimciler arasında anlamlı değerlendirme farklılıklarının bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır

References

  • 1. AYDIN Mustafa, Eğitim Yönetimi, Hatiboğlu Yayınevi, Malatya, 1991.
  • 2. AYTAÇ Aygül, “360 Derece Performans Değerlendirme”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı 4, 2003.
  • 3. BEYTEKİN Ferda, “İlköğretim Okul Müdürleri İçin Eğitim Liderliği Standartlarının Araştırılması” (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli, 2004.
  • 4. BURSALIOĞLU Ziya, “Eğitim Yöneticisinin Yeterlilikleri”, Ankara Üniversitesi S.B.E. Yayınları, Ankara, 1975.
  • 5. BYARS Lloyd L., RUE Leslie W., Human Resource Management, 3rd Edition. Boston: Irvin, 1991.
  • 6. CELEP Cevat, Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler, Anı Yayıncılık, Ankara, 2000.
  • 7. ÇUBUKÇU Zuhal, DÜNDAR İsmail, “Okul Yöneticilerinin İletişim Becerilerine İlişkin Öğretmenlerin Algı ve Beklentileri”, MEB Dergisi, Sayı:157, 2003.
  • 8. DESSLER Garry, “Essentials of Human Resource Management”, New Jersey: Prentice Hall, Inc., 1999.
  • 9. ERGİN, Canan, İnsan Kaynakları Yönetimi, Academyplus Yayınları, Ankara, 2002.
  • 10. Gölcük Belediyesi, http://www.golcuk.bel.tr; erişim tarihi: 12 Şubat 2004. 11. Gölcük MEM, http://golcuk.meb.gov.tr; Erişim tarihi 12 Şubat, 2004.
  • 12. GÜLTEKİN M., “Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi Kapsamında İlköğretime Öğretmen Yetiştirme”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 12, Sayı 1-2, 2002.
  • 13. insankaynaklari.com İçerik Ekibi, “360 Derece Performans Değerlendirme Sistemleri”, http://www.insankaynaklari.com/CN/Content Body.asp?BodyID=236 Erişim Tarihi: 12 Ocak, 2005
  • 14. KAVANAGH Michael J., “Evaluating Performance”, In K. Rowland & G. Ferris (Eds.), Personnel Management, (pp.187-226), Boston: Allyn and Bacon Inc., 1982.
  • 15. MEB Teftiş Kurulu, “İlköğretimde Denetim ve Performans Değerlendirme Esasları”, T.C.Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2004.
  • 16. MISNER Paul J., SCHNEIDER Frederick W. and KEITH Lowell. G., Elementary School Administration, Ohio:.Charles E. Merrill Books, Inc., Columbus, 1963.
  • 17. ÖZTÜRK Ümit “Performans Değerlendirme”, http://www.ugurzel.com/ Makaleler/Makaleler/performans_degerlendirme.htm, Erişim Tarihi: 25 Mayıs 2005.
  • 18. SAĞLAMER Emin, Eğitimde Teftiş ve Teknikleri, Kadıoğlu Matbaası, Ankara, 1985.
  • 19. SCHULER Randall., S., HUBER Vandra., L., Personnel and Human Resource Management, St. Paul: West Publishing Company, 1990.
  • 20. SCOTT Heather, “Moving Into Management: How 360 Worked For Me”, Management in Education, Vol. 18 Issue 5, 2005, p31.
  • 21. SUBAŞLAR Belgin, “Karşılıklı Kazanarak Gelişim”, www.insankaynaklari.com, Erişim Tarihi: 11 Mart 2005.
  • 22. TURGUT Hakan, “Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif: 360 Derece Performans Değerlendirme Yöntemi”, http://www.sayistay.gov.tr/yayin/dergi/ icerik/der42m4.pdf, Erişim Tarihi: 11 Şubat 2006
  • 23. URAL Ayhan, KILIÇ İbrahim, “Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi”, Detay Yayıncılık, Ankara, 2005.
  • 24. UYGUN Timur, “İlköğretim Okul Müdürlerinin Katılımcı Yönetim Yeterlilikleri”, Milli Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:162, 2004.
  • 25. YAZAR Harun, "İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Öğretim Liderliği" (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2002
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

  Yrd.Doç.Dr.Ramazan Kaynak This is me

Murat Bülbül

Publication Date March 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Kaynak, .Y., & Bülbül, M. (2008). 360-DERECE GERİ BİLDİRİM SİSTEMİNDE DEĞERLENDİRME FARKLILIKLARI. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1), 269-292.