Research Article
BibTex RIS Cite

THE RELATIONSHIP WITH PREGNANT WOMENS SOCIAL MEDIA USAGE AND PURCHASING DECISIONS: RESEARCH IN MERSIN

Year 2017, Volume: 22 Issue: 4, 981 - 991, 30.10.2017

Abstract

Mothers who always want the best for their babies are relying on the experience of mother and mother candidates who use the product/service, not the company employees, to make sales while consuming. The aim of this study is to examine the attitudes of pregnant consumers towards social media. To achieve this goal, a survey method and the convenience sampling method was used as a data collection tool who live in Mersin province center. A total of 103 pregnant women were interviewed for this research. ANOVA and Correlation analyzes were applied to the obtained data. Findings from the research indicate that pregnant consumers uses instagram accounts at most when they plan to purchase. If, income, education level and internet usage frequency increases, purchasing behavior depending on social media increases.

References

  • AGRESTA, S.,Bough, B., ve Miletsky, J. (2010). Perspectives on Social Media Marketing. Boston: Course Technology. p.127-141.
  • ALAGÖZ, S. B., ve İşlek, S. M. (2011). Sosyal Medyada Kriz ve Kriz İletişimi. Uluslararası 9. Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi Bildirileri, (s. 931-942). Saraybosna, Bosna-Hersek.
  • BARKER, M. S.,Barker, D.I., Borrman, N. F., Neher, K.E., (2013). Social Media Marketing: A Strategic Approach. ABD: South-Western, Cengage Learning.
  • ÇAĞLIYAN, V., Işıklar Z .ve Hassan, S.A.(2016). Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Davranışlarında Sosyal Medya Reklamlarının Etkisi: Selçuk Üniversitesi’nde Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Sayı: 11, 2016, ss. 43-56.
  • CEYLAN, Ç. (2017) Sosyal Medyanın Tüketim Gücü, e-Journal of New Media / Yeni Medya Elektronik Dergi - eJNM September 2017 Volume 1 Issue 3 ss.221-227.
  • DİLMEN, N. (2012). Sosyal Paylaşım Ağlarının Reklam ve Pazarlama Disiplinleri İçerisinde Kullanımı, Sosyal Medya/Akademi, Beta Yayıncılık, İstanbul, Şubat.
  • DİRİK, N. (2012). “Sosyal Medyada Destinasyon Tanıtımı”, Uzmanlık Tezi, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • EVANS, D. (2008). “Social Media Marketing An Hour A Day”, Wiley Publishing Inc, Indiana.
  • GÜÇDEMİR, Y.(2012), Sanal Ortamda İletişim Bir Halkla İlişkiler Perspektifi, İkinci Baskı, Derin Yayınevi, İstanbul, 35s.
  • İŞLEK, M. S. (2012) Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Karaman
  • MILLS A. (2012). Virality in Social Media: the SPIN Framework, Journal of PublicAffairs, 12:2, 162-169.
  • OLGUN, B. (2015). Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, Sayı:12 , Ocak.
  • ONAT, F. ve Alikılıç, Ö. (2008). Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi. Journal of Yaşar University, 3(9): 1111-1143.
  • ÖZCAN, B. ve Akıncı, Z. (2017) Sosyal Medyanın Üniversite Öğrencilerinin Tüketici Davranışları Üzerinde Etkisi: Turizm Fakültesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Yıl: 2017, Cilt: 8, Sayı: 18, ss.141-154.
  • SARIIŞIK, M. ve Özbay G. (2012). “Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim ve Turizm Endüstrisindeki Uygulamalara İlişkin Bir Yazın İncelemesi”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 8(16), 1-22.
  • SAYIN, A.A., Armağan, M. ve Karakulle İ. (2017) Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Etkileri Üzerine Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 5, Sayı: 46, Mayıs 2017, s. 437-452
  • SEVİNÇ, S. (2012). Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya, Optimist Yayınları, İstanbul, Kasım.
  • ŞAHİN, A., “İnternet Reklamlarının Pazarlama Etiği Açısından Değerlendirilmesi: Mersin Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Yapılan Pilot bir Çalışma”, Öneri Dergisi, C:7, S:25, Ocak 2006, ss.119-130.
  • WOODALL G. ve Colby C. (2011). TheResultsare in: Social Media Techniques vs. Focus Groupsfor Qualitative Research, MRA’S Alert! Magazine, March 2011, 23-27.
  • www.socialmediadefined.com/what-is- social-media. (A.T.:20.07.2017).

HAMİLE KADINLARIN SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE SATIN ALMA KARARLARI İLE İLİŞKİSİ: MERSİN’DE BİR ARAŞTIRMA

Year 2017, Volume: 22 Issue: 4, 981 - 991, 30.10.2017

Abstract

Bebekleri için her zaman en iyi ürünü ve hizmeti isteyen anneler, tüketim yaparken satış kaygısı güden firma çalışanlarına değil, ürün/hizmeti kullanan anne ve anne adaylarının tecrübelerine güvenmektedir. Bu çalışmanın amacı, hamile kadınların sosyal medyaya yönelik tutumlarını incelemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için yapılan saha araştırmasında, Mersin il merkezinde yaşayan hamile kadınlardan anket ve kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak, veri toplanmıştır. Bu araştırma için toplam 103 hamile kadınla görüşme yapılmıştır. Elde edilen verilere ANOVA ve Korelasyon analizleri uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, hamile kadınların satın almayı planladıkları ürünler için en çok instagramda araştırma yaptıkları görülmüştür. Anne adaylarının, gelir, eğitim düzeyi ve internet kullanım sıklığı arttıkça, sosyal medyaya dayanarak yaptıkları satın alımları da artmaktadır.

References

  • AGRESTA, S.,Bough, B., ve Miletsky, J. (2010). Perspectives on Social Media Marketing. Boston: Course Technology. p.127-141.
  • ALAGÖZ, S. B., ve İşlek, S. M. (2011). Sosyal Medyada Kriz ve Kriz İletişimi. Uluslararası 9. Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi Bildirileri, (s. 931-942). Saraybosna, Bosna-Hersek.
  • BARKER, M. S.,Barker, D.I., Borrman, N. F., Neher, K.E., (2013). Social Media Marketing: A Strategic Approach. ABD: South-Western, Cengage Learning.
  • ÇAĞLIYAN, V., Işıklar Z .ve Hassan, S.A.(2016). Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Davranışlarında Sosyal Medya Reklamlarının Etkisi: Selçuk Üniversitesi’nde Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Sayı: 11, 2016, ss. 43-56.
  • CEYLAN, Ç. (2017) Sosyal Medyanın Tüketim Gücü, e-Journal of New Media / Yeni Medya Elektronik Dergi - eJNM September 2017 Volume 1 Issue 3 ss.221-227.
  • DİLMEN, N. (2012). Sosyal Paylaşım Ağlarının Reklam ve Pazarlama Disiplinleri İçerisinde Kullanımı, Sosyal Medya/Akademi, Beta Yayıncılık, İstanbul, Şubat.
  • DİRİK, N. (2012). “Sosyal Medyada Destinasyon Tanıtımı”, Uzmanlık Tezi, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • EVANS, D. (2008). “Social Media Marketing An Hour A Day”, Wiley Publishing Inc, Indiana.
  • GÜÇDEMİR, Y.(2012), Sanal Ortamda İletişim Bir Halkla İlişkiler Perspektifi, İkinci Baskı, Derin Yayınevi, İstanbul, 35s.
  • İŞLEK, M. S. (2012) Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Karaman
  • MILLS A. (2012). Virality in Social Media: the SPIN Framework, Journal of PublicAffairs, 12:2, 162-169.
  • OLGUN, B. (2015). Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, Sayı:12 , Ocak.
  • ONAT, F. ve Alikılıç, Ö. (2008). Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi. Journal of Yaşar University, 3(9): 1111-1143.
  • ÖZCAN, B. ve Akıncı, Z. (2017) Sosyal Medyanın Üniversite Öğrencilerinin Tüketici Davranışları Üzerinde Etkisi: Turizm Fakültesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Yıl: 2017, Cilt: 8, Sayı: 18, ss.141-154.
  • SARIIŞIK, M. ve Özbay G. (2012). “Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim ve Turizm Endüstrisindeki Uygulamalara İlişkin Bir Yazın İncelemesi”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 8(16), 1-22.
  • SAYIN, A.A., Armağan, M. ve Karakulle İ. (2017) Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Etkileri Üzerine Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 5, Sayı: 46, Mayıs 2017, s. 437-452
  • SEVİNÇ, S. (2012). Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya, Optimist Yayınları, İstanbul, Kasım.
  • ŞAHİN, A., “İnternet Reklamlarının Pazarlama Etiği Açısından Değerlendirilmesi: Mersin Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Yapılan Pilot bir Çalışma”, Öneri Dergisi, C:7, S:25, Ocak 2006, ss.119-130.
  • WOODALL G. ve Colby C. (2011). TheResultsare in: Social Media Techniques vs. Focus Groupsfor Qualitative Research, MRA’S Alert! Magazine, March 2011, 23-27.
  • www.socialmediadefined.com/what-is- social-media. (A.T.:20.07.2017).
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Cansu Tor Kadıoğlu 0000-0003-1663-9282

Ayşe Şahin 0000-0001-7006-3072

Publication Date October 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 22 Issue: 4

Cite

APA Tor Kadıoğlu, C., & Şahin, A. (2017). HAMİLE KADINLARIN SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE SATIN ALMA KARARLARI İLE İLİŞKİSİ: MERSİN’DE BİR ARAŞTIRMA. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(4), 981-991.