Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MARKA KENT ISPARTA ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 24 Sayı: 2, 171 - 186, 30.04.2019

Öz

Tüketiciler klasik bir ürün veya hizmet almak yerine, markalı bir ürün veya hizmeti almayı tercih etmektedir. Bu yüzden markalaşmış bir kent yaratma çalışmaları son yıllarda turizm alanında öne çıkan bir konudur. Kent markalaşması kavramıyla kentler, benzer hizmetler sunan diğer kentlerden kendilerini farklılaştırmaya çabalamaktadır. Bu nedenle Isparta’da yerel yönetim tarafından bilinçli veya bilinçsiz olarak yapılmış marka çalışmaları bulunmaktadır. Bu çalışma ile yerel yönetim tarafından Isparta kenti için yapılan marka çalışmalarını halkın nasıl değerlendirdiğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel yöntemlerden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği katılımcıların düşüncelerini daha net ortaya koyabileceğinden dolayı tercih edilmiştir. Çalışma Isparta’nın markalaşma sürecinde temel oluşturması açısından ve yerel yönetime yardımcı olabilecek veriler elde edilebilmesini sağlayacağından önem arz etmektedir. Araştırma verileri halkın yoğun olarak görüldüğü alanlar ile çeşitli kurum ve kuruluşlar ziyaret edilerek toplanmıştır. 400 katılımcı ile yüz yüze görüşülerek araştırma soruları yöneltilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular, marka kent olma yolunda ilerleyen Isparta’nın turizm açısından zengin bir potansiyeli olduğunu, gelenek ve göreneklerine bağlı bir şehir olduğunu, turizmde popülerliğinin artmakta olduğunu ancak tanıtım faaliyetlerinin yetersiz olduğunu göstermiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, kentin markalaşma açısından önemli kaynaklara sahip olduğunu ve bu kaynakların değerlendirilmesi gerektiğini göstermiştir.

Kaynakça

  • BATI AKDENİZ KALKINMA AJANSI (2017), http://www.baka.org.tr, 31.05.2017.
  • IŞIK, M. ve ERDEM, A. (2015). Nasıl Marka Şehir Olunur?, Eğitim Yayınevi, Konya.
  • ELDEN, M. (2009). Reklam ve reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul.
  • KAVARATZIS, M. ve ASHWORTH, G. J. (2005). City Branding: An Effective Assertion of İdentity or a Transitory Marketing Trick?, Tijdschrift Voor Economische En Sociale Geografie, 96(5): 506-514.
  • KELEŞ, R. (1998). Kentbilim Terimleri Sözlüğü, İmge Kitabevi, İstanbul.
  • ROTAM ISPARTA PROJESİ (2017), http://www.rotamisparta.com, 06.06.2017.
  • TURGUT, H. (2000). Cumhuriyet'ten günümüze Isparta, ABC Basın Ajansı, Isparta.
  • USTAKARA, F. (2015). Kent Markalama: Stratejik İletişim Bağlamında Marka Şehir Projesi, Literatürk Academia Yayıncılık, Konya.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Havva Uzun Bu kişi benim 0000-0001-8997-2583

Şirvan Şen Demir Bu kişi benim 0000-0003-3253-1001

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uzun, H., & Şen Demir, Ş. (2019). MARKA KENT ISPARTA ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(2), 171-186.