Research Article
BibTex RIS Cite

MARKA KENT ISPARTA ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2019, Volume: 24 Issue: 2, 171 - 186, 30.04.2019

Abstract

Tüketiciler klasik bir ürün veya hizmet almak yerine, markalı bir ürün veya hizmeti almayı tercih etmektedir. Bu yüzden markalaşmış bir kent yaratma çalışmaları son yıllarda turizm alanında öne çıkan bir konudur. Kent markalaşması kavramıyla kentler, benzer hizmetler sunan diğer kentlerden kendilerini farklılaştırmaya çabalamaktadır. Bu nedenle Isparta’da yerel yönetim tarafından bilinçli veya bilinçsiz olarak yapılmış marka çalışmaları bulunmaktadır. Bu çalışma ile yerel yönetim tarafından Isparta kenti için yapılan marka çalışmalarını halkın nasıl değerlendirdiğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel yöntemlerden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği katılımcıların düşüncelerini daha net ortaya koyabileceğinden dolayı tercih edilmiştir. Çalışma Isparta’nın markalaşma sürecinde temel oluşturması açısından ve yerel yönetime yardımcı olabilecek veriler elde edilebilmesini sağlayacağından önem arz etmektedir. Araştırma verileri halkın yoğun olarak görüldüğü alanlar ile çeşitli kurum ve kuruluşlar ziyaret edilerek toplanmıştır. 400 katılımcı ile yüz yüze görüşülerek araştırma soruları yöneltilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular, marka kent olma yolunda ilerleyen Isparta’nın turizm açısından zengin bir potansiyeli olduğunu, gelenek ve göreneklerine bağlı bir şehir olduğunu, turizmde popülerliğinin artmakta olduğunu ancak tanıtım faaliyetlerinin yetersiz olduğunu göstermiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, kentin markalaşma açısından önemli kaynaklara sahip olduğunu ve bu kaynakların değerlendirilmesi gerektiğini göstermiştir.

References

  • BATI AKDENİZ KALKINMA AJANSI (2017), http://www.baka.org.tr, 31.05.2017.
  • IŞIK, M. ve ERDEM, A. (2015). Nasıl Marka Şehir Olunur?, Eğitim Yayınevi, Konya.
  • ELDEN, M. (2009). Reklam ve reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul.
  • KAVARATZIS, M. ve ASHWORTH, G. J. (2005). City Branding: An Effective Assertion of İdentity or a Transitory Marketing Trick?, Tijdschrift Voor Economische En Sociale Geografie, 96(5): 506-514.
  • KELEŞ, R. (1998). Kentbilim Terimleri Sözlüğü, İmge Kitabevi, İstanbul.
  • ROTAM ISPARTA PROJESİ (2017), http://www.rotamisparta.com, 06.06.2017.
  • TURGUT, H. (2000). Cumhuriyet'ten günümüze Isparta, ABC Basın Ajansı, Isparta.
  • USTAKARA, F. (2015). Kent Markalama: Stratejik İletişim Bağlamında Marka Şehir Projesi, Literatürk Academia Yayıncılık, Konya.
Year 2019, Volume: 24 Issue: 2, 171 - 186, 30.04.2019

Abstract

References

  • BATI AKDENİZ KALKINMA AJANSI (2017), http://www.baka.org.tr, 31.05.2017.
  • IŞIK, M. ve ERDEM, A. (2015). Nasıl Marka Şehir Olunur?, Eğitim Yayınevi, Konya.
  • ELDEN, M. (2009). Reklam ve reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul.
  • KAVARATZIS, M. ve ASHWORTH, G. J. (2005). City Branding: An Effective Assertion of İdentity or a Transitory Marketing Trick?, Tijdschrift Voor Economische En Sociale Geografie, 96(5): 506-514.
  • KELEŞ, R. (1998). Kentbilim Terimleri Sözlüğü, İmge Kitabevi, İstanbul.
  • ROTAM ISPARTA PROJESİ (2017), http://www.rotamisparta.com, 06.06.2017.
  • TURGUT, H. (2000). Cumhuriyet'ten günümüze Isparta, ABC Basın Ajansı, Isparta.
  • USTAKARA, F. (2015). Kent Markalama: Stratejik İletişim Bağlamında Marka Şehir Projesi, Literatürk Academia Yayıncılık, Konya.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Havva Uzun This is me 0000-0001-8997-2583

Şirvan Şen Demir This is me 0000-0003-3253-1001

Publication Date April 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Uzun, H., & Şen Demir, Ş. (2019). MARKA KENT ISPARTA ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(2), 171-186.