Research Article
BibTex RIS Cite

BÜYÜK VERİ ANALİZİ TEMELİNDE TÜRKİYE’DE SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ (SBKY) İLE KAMU YÖNETİMİ (KY) BÖLÜMLERİ SIRALAMASI VE DEĞERLENDİRMESİ

Year 2017, Volume: 22 Issue: Kayfor 15 Özel Sayısı, 2109 - 2131, 30.12.2017

Abstract

Dijitalleşmenin getirdiği en önemli olanaklardan biri de, geniş veri havuzları ya da kaynakları oluşturabilmeye ve bu büyük veri kaynaklarının daha geniş nüfusça ulaşımına ve kullanımına olanak vermesidir. Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK), yeni dijital veri bankası olan YÖK ATLAS, YÖK tarafından toplanan, saklanan ve sınıflanarak kullanıma sunulan bir veri bankasıdır. YÖK ATLAS lisans ve ön lisans tercih sihirbazları ile bölümler hakkındaki bilgileri sıralayıp, üniversite tercihi yapacak adaya büyük kolaylık sağlarken, akademiye de güncellenen bir büyük veri sunar. Bu verilerden yararlanarak bölümler kendilerinin durumunu değerlendirebilir ve geliştirme ve iyileştirme için stratejiler belirleyebilirler. Bu çalışmada, bir büyük veri seti kabul edilebilecek YÖK ATLAS 2016 verileri kullanılarak oluşturulan indeks doğrultusunda Türkiye’deki siyaset bilimi ve kamu yönetimi (SBKY) ve kamu yönetimi (KY) bölümleri sıralanmakta, bu sıralamalar değerlendirilerek yorumlanmakta ve genel bir görünüm ortaya konmaktadır. Bu değerlendirmede, öğretim üyesi ve öğrenci sayıları, üniversite sınavındaki puan durumu ve tercih edilirlik gibi göstergeler dikkate alınmaktadır.

References

  • BJERKE, C.H.; GUHR, D.J. (2012) “A View on Existing Rankings and the Introduction of U-Multirank in the Light of Students as Key Rankings Stakeholder”, The Academic Rankings and Advancement of Higher Education: Lessons from Asia and Other Regions, Proceedings, IREG-6 Conference Higher Education Evaluation and Accreditation Council of Taiwan, Taipei, Taiwan, 19-20 April, pp. 259-266.
  • ERAT, V.; ARAP, İ. (2016) “Bilimin Devlet Için Önemi Bilim Devlet Ilişkisi Üzerine Bir Inceleme”, Eğitim Bilim Toplum, 14 (53): 10-45.
  • ERGÜDER, Ü. (2015) Yükseköğretimin Fırtınalı Sularında, Doğan Kitap, İstanbul.
  • ESMER, Y.; AKÇA, Ç.; OKÇUOĞLU, B.A. (2015) Türkiye’de Siyaset Bilimine Yön Verenler: Kural Yöntem ve Süreçler, BAU Yayını, İstanbul.
  • GÜL, H. (2015) “Dünyada Kamu Yönetimi Eğitimin Genel Çerçevesi ve Temel Eğilimler”, içinde Kamu Yönetimi Eğitimi: Geçmişten Geleceğe Küresel ve Ulusal Perspektifler, Der. OKCU, M., PARLAK, B. & AKMAN, E., s. 127-160, Ekin, Bursa.
  • GÜLPINAR, M. A. (2014) “Yükseköğretimi ve Tıp Fakültelerini Yeniden Düşünme, Yarını Planlama”, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4 (3): 156-166.
  • http://padm.metu.edu.tr/tr/genel-bilgiler
  • https://yokatlas.yok.gov.tr
  • https://www.youtube.com/watch?v=MUDd4U6Stws
  • ODTÜ SBKY (2017) Information on What is Political Science and Public Administration? Erişim Tarihi: 21 Ekim 2017, erişim adresi: http://padm.metu.edu.tr/information.
  • ÖMÜRGÖNÜLŞEN, U. (2004) “Türkiye’de Lisans Düzeyinde Kamu Yönetimi Öğretiminin Kurumsal Gelişimi ve Sorunları,” içinde Kamu Yönetimi: Gelişimi ve Güncel Sorunları, Eds. ÖKTEM, M. K. & ÖMÜRGÖNÜLŞEN, U., s. 27-83, İmaj, Ankara.
  • ÖMÜRGÖNÜLŞEN, U. (2010) “Türkiye’de Lisans Düzeyi Kamu Yönetimi Öğretiminde Yakın Dönemde Yaşanan Gelişmeler: Mevcut Durum, Sorun Alanları ve Gelişme Eğilimleri”, AÜ SBF Dergisi, 65 (3): 123-161.
  • PARLAK, B., OKÇU, M., AKMAN, E. (Der.) (2015) Kamu Yönetimi Eğitimi, Ekin Yayınları, Bursa.
  • SALLAN GÜL, S., GÜL, H. (2014). “Türkiye'de Yükseköğretimin Güncel Durumu”, içinde Aydınlık Bir Türkiye İçin Eğitim Reformu, s. 235-246, Yay. Haz. K. KOCABAŞ, Yeni Kuşak Köy Enstitülüler Derneği Yayınları, İzmir.
  • SALLAN GÜL, S., GÜL, H. (2014) “Türkiye’de Yükseköğretimin Gelişimi, Güncel Durumu ve Eleştirisi”, Toplum ve Demokrasi, Yıl 8, Sayı 17-18, Ocak-Aralık, s. 51-66
  • SDÜ İİBF SBKY (2015) Kamu Yönetimi Eğitimi Çalıştayı Tartışma Oturumları Özet Sonuç Raporu, Uzaktan Eğitim MYO Baskı Merkezi, Isparta.
  • TURAN, İ. (2007) Political Science in Turkey, Erişim tarihi: 10 Ekim 2017, erişim adresi: http://www.siyasiilimler.org.tr/docpdf/The_Origins_of_Political_Studies-Ilter_Turan.pdf.

A RANKING AND EVALUATION OF DEPARTMENTS OF POLITICAL SCIENCE AND PUBLIC ADMINISTRATION AND DEPARTMENTS OF PUBLIC ADMINISTRATION IN TURKEY ON THE BASE OF BIG DATA ANALYSIS

Year 2017, Volume: 22 Issue: Kayfor 15 Özel Sayısı, 2109 - 2131, 30.12.2017

Abstract

Digitalization enables large data bases and sets to exist and they are now accessible to and usable by a larger population. YÖK ATLAS is one of the new digital data bases collected, stored and sorted out by Turkish Council of Higher Education. YÖK ATLAS not only sorts the data about the preference wizards of undergraduate and college degree programs and university departments for university candidates but also presents a big database updated and detailed for academia. On the base of these data, departments can assess themselves, and plan improvements and enhancements. In this study, YÖK ATLAS 2016 big data set is used to evaluate and rank political science and public administration (PSPA) and public administration (PA) departments in Turkey through an index created by using this data set, and to present a general outlook of these departments. In this evaluation, the number of academic staff and students, preferability and the rankings of the departments of PSPA and PA in the university placement exam, among others are taken into account.

References

  • BJERKE, C.H.; GUHR, D.J. (2012) “A View on Existing Rankings and the Introduction of U-Multirank in the Light of Students as Key Rankings Stakeholder”, The Academic Rankings and Advancement of Higher Education: Lessons from Asia and Other Regions, Proceedings, IREG-6 Conference Higher Education Evaluation and Accreditation Council of Taiwan, Taipei, Taiwan, 19-20 April, pp. 259-266.
  • ERAT, V.; ARAP, İ. (2016) “Bilimin Devlet Için Önemi Bilim Devlet Ilişkisi Üzerine Bir Inceleme”, Eğitim Bilim Toplum, 14 (53): 10-45.
  • ERGÜDER, Ü. (2015) Yükseköğretimin Fırtınalı Sularında, Doğan Kitap, İstanbul.
  • ESMER, Y.; AKÇA, Ç.; OKÇUOĞLU, B.A. (2015) Türkiye’de Siyaset Bilimine Yön Verenler: Kural Yöntem ve Süreçler, BAU Yayını, İstanbul.
  • GÜL, H. (2015) “Dünyada Kamu Yönetimi Eğitimin Genel Çerçevesi ve Temel Eğilimler”, içinde Kamu Yönetimi Eğitimi: Geçmişten Geleceğe Küresel ve Ulusal Perspektifler, Der. OKCU, M., PARLAK, B. & AKMAN, E., s. 127-160, Ekin, Bursa.
  • GÜLPINAR, M. A. (2014) “Yükseköğretimi ve Tıp Fakültelerini Yeniden Düşünme, Yarını Planlama”, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4 (3): 156-166.
  • http://padm.metu.edu.tr/tr/genel-bilgiler
  • https://yokatlas.yok.gov.tr
  • https://www.youtube.com/watch?v=MUDd4U6Stws
  • ODTÜ SBKY (2017) Information on What is Political Science and Public Administration? Erişim Tarihi: 21 Ekim 2017, erişim adresi: http://padm.metu.edu.tr/information.
  • ÖMÜRGÖNÜLŞEN, U. (2004) “Türkiye’de Lisans Düzeyinde Kamu Yönetimi Öğretiminin Kurumsal Gelişimi ve Sorunları,” içinde Kamu Yönetimi: Gelişimi ve Güncel Sorunları, Eds. ÖKTEM, M. K. & ÖMÜRGÖNÜLŞEN, U., s. 27-83, İmaj, Ankara.
  • ÖMÜRGÖNÜLŞEN, U. (2010) “Türkiye’de Lisans Düzeyi Kamu Yönetimi Öğretiminde Yakın Dönemde Yaşanan Gelişmeler: Mevcut Durum, Sorun Alanları ve Gelişme Eğilimleri”, AÜ SBF Dergisi, 65 (3): 123-161.
  • PARLAK, B., OKÇU, M., AKMAN, E. (Der.) (2015) Kamu Yönetimi Eğitimi, Ekin Yayınları, Bursa.
  • SALLAN GÜL, S., GÜL, H. (2014). “Türkiye'de Yükseköğretimin Güncel Durumu”, içinde Aydınlık Bir Türkiye İçin Eğitim Reformu, s. 235-246, Yay. Haz. K. KOCABAŞ, Yeni Kuşak Köy Enstitülüler Derneği Yayınları, İzmir.
  • SALLAN GÜL, S., GÜL, H. (2014) “Türkiye’de Yükseköğretimin Gelişimi, Güncel Durumu ve Eleştirisi”, Toplum ve Demokrasi, Yıl 8, Sayı 17-18, Ocak-Aralık, s. 51-66
  • SDÜ İİBF SBKY (2015) Kamu Yönetimi Eğitimi Çalıştayı Tartışma Oturumları Özet Sonuç Raporu, Uzaktan Eğitim MYO Baskı Merkezi, Isparta.
  • TURAN, İ. (2007) Political Science in Turkey, Erişim tarihi: 10 Ekim 2017, erişim adresi: http://www.siyasiilimler.org.tr/docpdf/The_Origins_of_Political_Studies-Ilter_Turan.pdf.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hakan Kiriş This is me

Hüseyin Gül This is me

Publication Date December 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 22 Issue: Kayfor 15 Özel Sayısı

Cite

APA Kiriş, H., & Gül, H. (2017). BÜYÜK VERİ ANALİZİ TEMELİNDE TÜRKİYE’DE SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ (SBKY) İLE KAMU YÖNETİMİ (KY) BÖLÜMLERİ SIRALAMASI VE DEĞERLENDİRMESİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor 15 Özel Sayısı), 2109-2131.