Bu çalışmanın amacı, örgüt kültürü ile yenilik yönetimi arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Nicel yöntemin belirlendiği araştırmada, anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Çalışmanın evrenini, Türkiye’de Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde faaliyet göstermekte olan beş ayrı özel ve kamu bankasının yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırma toplam 281 kişinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda örgüt kültürünün yenilik yönetimini anlamlı ve pozitif yönde etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca bürokratik ve destekleyici kültürün ürün yeniliğini; yenilikçi ve destekleyici kültürün süreç yeniliğini; yenilikçi kültürün strateji yeniliğini ve destekleyici kültürün pazar yeniliğini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Başarılı yenilikler yapmak isteyen işletmelerin, milli kültürlerine ve örgüt kültürlerine uygun olarak yenilik yapmaları gerektiği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 27 Sayı: 1 |