İnternet kullanımının yaygınlaşmaya başlaması ve yeni iletişim teknolojilerinin kendi içinde yaşamış olduğu değişim, sanal ortamlarda geçirilen zamanı arttırmış; zaman, mekân ve hız kavramlarının tanımlarında farklılıkların oluşmasına sebep olmuştur. Özellikle hız, günümüz dünyasını anlamlandırma noktasında önemli bir yer tutmaktadır. Yeni medya araçlarının kullanımının yaygınlaşması ve popüler hale gelmesindeki en önemli etkenlerden birisi etkileşimli ortamın dijital dünyada hâkim olmasıdır. Tek taraflı iletişim yerini karşılıklı etkileşime bırakmış, kullanıcılar pasif durumdan aktif duruma geçmiştir. Bu olay yayıncılık faaliyetlerinin de çeşitlenmesini sağlamış, video oyunları bu değişimden en çok etkilenen kategorilerden biri olmuştur. Twitch platformu, video oyun oynayanların izlenmesine olanak sağlamasıyla adından fazlaca söz ettiren bir platformdur. Etkileşimli yapısı bu manada günümüz yayıncılık ihtiyaçlarının direkt karşılanmasını sağlamaktadır. Buradan hareketle çalışmada Twitch platformu üzerinden oyun oynayan kişilerin değişen izleyici pratikleri kapsamında oyun oynayanları izleme motivasyonu incelenmiş; belirlenen yaş gruplarına Twitch Motivasyon İzleme Ölçeği uygulanmıştır. Bu anket sonucuna göre katılımcıların oyun stratejileri hakkında veri toplamak, yeni çıkan oyunlarla ilgili bilgi sahibi olmak ve yeni bir oyuna başlama konusunda karar vermek gibi motivasyonlarla yayınları izlediği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 28 Sayı: 1 |