Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Sanat Etkinliklerinde Karşılaşmış Oldukları Sorunlar ve Çözüm Önerileri (Mardin Örneği)

Year 2019, Volume: 6 Issue: 2, 1 - 14, 27.11.2019
https://doi.org/10.33710/sduijes.566885

Abstract

Bu araştırmanın amacı, okul
öncesi eğitim öğretmenlerinin sanat etkinliklerinde karşılaşmış oldukları
sorunlar ve bu sorunlara yönelik geliştirdikleri çözüm önerilerini
belirlemektir. Araştırmada, nitel
araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu 2018-2019 Eğitim ve Öğretim yılı Mardin ilinde bulunan 5 anaokulunda
çalışmakta olan 14 okul öncesi eğitim öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin
toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen on soruluk yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel
analiz kullanılmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerde, öğretmenlerin çoğu
sanat etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcılığını, küçük kaslarını, el
becerilerini, hayal dünyalarını ve motor becerilerinin geliştiğini
belirtmişlerdir. Öğretmenler, öğrencilerin arkadaşlarının işlerini kopya
etmesi,  okul idaresinin gerekli
malzemeleri temin etmekte yardımcı olmaması, sınıfları aşırı kalabalık olması,
sınıfların sanat etkinliklerine uygun olmaması, velilerin sanat etkinliklerini
gereksiz görmesi gibi bazı sorunlar yaşadıklarını dile getirmişlerdir.
Öğretmenlerin çoğu bu sorunlara, sınıf mevcutları azaltılmalı, , okul öncesi
eğitim için Milli Eğitim Bakanlığı’nın maddi destek vermesi, idarecilere okul
öncesi eğitim konusunda bilgilendirme seminerleri verilmesi, sınıflarda geniş
sanat köşeleri oluşturulması, okul öncesi eğitim için okullarda sanat
atölyeleri oluşturulması ve velilere sanat etkinliklerinin önemini anlatan
seminerler verilmesi gibi öneriler geliştirilmişlerdir. 

References

  • Ağgül, Yalçın,F., Yalçın, M. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarıyla İlgili Görüşleri: Ağrı İli Örneği. İlköğretim Online, İOO, Cilt.17, Sayı:1
  • BATUR, M. (2010). İlköğretim 1. kademe görsel sanatlar dersi öğretim programı’nın kazanımlar öğesinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Buyurgan, S., Buyurgan, U. (2012). Sanat Eğitimi ve Öğretimi (Eğitimin Her Kademesine Yönelik Yöntem ve Tekniklerle), Ankara: Pegem, 6.
  • Buyurgan, S.,& Mercin, L. (2010). Görsel sanatlar eğitiminde müze eğitimi ve uygulamaları. Ankara: Görsel Sanatlar Derneği Yayınları-2
  • Cresswell, J.W. (2007). Qualitative inquiry & research design choosing among five appproaches. London: SAGE.
  • Çapar, M. (2006). Temel eğitimde 9-12 yaş arası çocuklarda üç boyutlu çalışmaların yaratıcılık eğitimine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Epstein, A. S. (2001). Thinking about Art. Young Children, May; 38-43.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erbay,M. (2013). Sanat Eğitimi Üzerine. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Ertürk, S. (2013). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Edge Akademi.
  • Gökdemir,M.,A., Büyükalan,Filiz, S. (2018). Sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersinde karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri (mardin örneği). Turkish Studies.Volume:13/19, P: 775-793.
  • Merrıam, S. 1998. Qualitative research and case study applications in education. San Francisco (USA): Jossey-Bass. p. 179.Ünver, E. (2002). Sanat eğitimi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods. 3rd edition. Sage Publications, Inc.
  • Patton, M.Q. (1997). How to use qualitative methods in evaluation. California: SAGE.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

Problems Encountered by Preschool Education Teachers in Art Activities and Solution Offers (Mardin Sample)

Year 2019, Volume: 6 Issue: 2, 1 - 14, 27.11.2019
https://doi.org/10.33710/sduijes.566885

Abstract

The aim of this study is to determine the problems and
solutions of preschool education teachers encountered in art activities.
In
this research, one of  qualitative
research design phenomenological pattern is used.
The study group of the
aticle consists of 14 pre-school education teachers working in 5 different
kindergartens in the province of Mardin in the 2018-2019 academic year.
In the
data collection, a semi-structured interview form developed by the researcher
was used.
Descriptive
analysis was used to analyze the data.
During the interviews
with the teachers, most of the teachers stated that art activities improve
students' creativity, help small muscle development, develop hand skills, develop
imagination and develop motor skills.
Concerning problems
encountered in the arts claactivities , most of the teachers have pointed out
that the students trace over thair friends work, the school administration was
not attaching importance to the lesson, that the class not suitable for
teaching the arts and parents were not providing materials as they found the
lesson unnecessary.
Most
of the teachers gived the recommendations like;
class adsum should be
reduced,  Ministry of Education  should provide financial support for the
pre-school education to provide materials,   
information seminars on pre-school education should be given to
administrators,   wide art corners should
be created in classrooms  There should be
art workshops in schools for pre-school education and   seminars should be given to parents about
the importance of art activities    have
been developed by most of teachers for the problems they encountered in art activities.

References

  • Ağgül, Yalçın,F., Yalçın, M. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarıyla İlgili Görüşleri: Ağrı İli Örneği. İlköğretim Online, İOO, Cilt.17, Sayı:1
  • BATUR, M. (2010). İlköğretim 1. kademe görsel sanatlar dersi öğretim programı’nın kazanımlar öğesinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Buyurgan, S., Buyurgan, U. (2012). Sanat Eğitimi ve Öğretimi (Eğitimin Her Kademesine Yönelik Yöntem ve Tekniklerle), Ankara: Pegem, 6.
  • Buyurgan, S.,& Mercin, L. (2010). Görsel sanatlar eğitiminde müze eğitimi ve uygulamaları. Ankara: Görsel Sanatlar Derneği Yayınları-2
  • Cresswell, J.W. (2007). Qualitative inquiry & research design choosing among five appproaches. London: SAGE.
  • Çapar, M. (2006). Temel eğitimde 9-12 yaş arası çocuklarda üç boyutlu çalışmaların yaratıcılık eğitimine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Epstein, A. S. (2001). Thinking about Art. Young Children, May; 38-43.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erbay,M. (2013). Sanat Eğitimi Üzerine. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Ertürk, S. (2013). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Edge Akademi.
  • Gökdemir,M.,A., Büyükalan,Filiz, S. (2018). Sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersinde karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri (mardin örneği). Turkish Studies.Volume:13/19, P: 775-793.
  • Merrıam, S. 1998. Qualitative research and case study applications in education. San Francisco (USA): Jossey-Bass. p. 179.Ünver, E. (2002). Sanat eğitimi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods. 3rd edition. Sage Publications, Inc.
  • Patton, M.Q. (1997). How to use qualitative methods in evaluation. California: SAGE.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Ali Gökdemir 0000-0002-5100-5026

Publication Date November 27, 2019
Acceptance Date August 20, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Gökdemir, M. A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Sanat Etkinliklerinde Karşılaşmış Oldukları Sorunlar ve Çözüm Önerileri (Mardin Örneği). SDU International Journal of Educational Studies, 6(2), 1-14. https://doi.org/10.33710/sduijes.566885
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

ISSN:2148-9068