Giriş: Akıllı telefonlar hayat kolaylaştıran birçok özelliklere sahip olduklarından hayatımızın her alanına hızla yerleşmiştir. Uzun süreli kullanımları sonucunda da bireylerde akıllı telefon bağımlılığı ile ilişkili olabilen kas-iskelet problemlerine neden olmuşlardır. Günümüzde öğretmenlerde mesleki maruziyet, COVID-19 pandemi süreci veya akıllı telefon bağımlılığına bağlı olarak kas iskelet problemleri görülebilmektedir. Ancak akıllı telefonlarda bulunan postür düzeltme uygulamalarının öğretmenlerin boyun ağrısı ve boyun fonksiyonlarına olan etkileri henüz bilinmemektedir. Bu sebeple bu çalışmada akıllı telefonlarda bulunan postür düzeltme uygulamalarının öğretmenlerin boyun ağrısı ve boyun fonksiyonlarına etkilerinin araştırılması amaçlandı.
Yöntem: Prospektif randomize kontrollü olarak planlanan bu çalışmada öğretmenler rasgele uygulama (n=16, 34,75±5,08 yıl, postür düzeltme uygulaması kullanımı) ve kontrol (n=15, 35,20±4,57 yıl, sadece izleme) gruplarına ayrıldılar. Dört haftalık takip öncesi ve sonrasında tüm öğretmenlerde ağrı algılaması (Sayısal Ağrı Derecelendirme Ölçeği), boyun ağrısına bağlı özürlülük durumu (Boyun Özürlülük İndeksi) ve akıllı telefon bağımlılığı (Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği Kısa Formu) değerlendirildi.
Sonuç: Öğretmenlerin başlangıç özellikleri gruplar arasında istatistik olarak benzerdi (p>0,05). Gruplar arasında dört haftalık takip öncesine göre uygulama sonrası değişim fark değerleri ve ağrı varlığı, boyun ağrısına bağlı özür durumları ve akıllı telefon bağımlılığı oranlarındaki değişim istatistik olarak benzerdi (p>0,05).
Tartışma: COVID-19 pandemi sürecinde aktif olarak çalışan ve en az iki yıldır akıllı telefon kullanan öğretmenlerde boyun ağrısı (%56,3-%73,3), boyun ağrısına bağlı olarak hafif özür (%50-%53,3) ve akıllı telefon bağımlılığı (%12,5-%33,3) vardı. Dört hafta boyunca uygulamaları kullanan öğretmenlerde boyun ağrısı şiddeti, boyun ağrısına bağlı özür durumu ve akıllı telefon bağımlılığı değişmemektedir. Bu sebeple, öğretmenlerde boyun ağrısı ve fonksiyonlarını iyileştirmek için birebir gözetimli rehabilitasyon yaklaşımları düşünülmelidir.
yok
yok
Introduction: Since smartphones have many features that make life easier, they have quickly settled in all areas of our lives. As a result of their long-term usages, they have caused musculoskeletal problems, which may be related to smartphone addiction in individuals. Today, musculoskeletal problems can be seen in teachers due to occupational exposure, COVID-19 pandemic process, or smartphone addiction. However, effects of posture correction applications (PCA) on smartphones on teachers’ neck pain and functions are not yet known which was therefore aimed in current study.
Method: In this prospective randomized controlled study, teachers were randomly assigned to practice (n=16, 34.75±5.08 years, use of PCA) and control (n=15, 35.20±4.57 years, only follow-up) groups. Pain perception (Numeric Pain Rating Scale), neck pain-related disability (Neck Disability Index) and smartphone addiction (Smartphone Addiction Scale Short Form) were evaluated in all teachers before and after 4-week follow-up.
Result: Baseline characteristics of teachers were statistically similar between groups (p>0.05). Changing difference values after application compared to before 4-week follow-up and change in presence of pain, neck pain-related disability status, and smartphone addiction rates were statistically similar between groups (p>0.05).
Discussion: Neck pain (56.3%-73.3%), neck pain-related mild disability (50%-53.3%) and smartphone addiction (12.5%-33.3%) existed in teachers who have been actively working during COVID-19 pandemic and using smartphones for at least two years. Severity of neck pain, neck pain-related disability, and smartphone addiction do not change in teachers who use PCA during 4-week. Therefore, one-on-one supervised rehabilitation approaches should be considered to improve neck pain and functions in teachers.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |