Diş Hekimliği Öğrencilerinin Klinik
Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi ve Diş Çekimi Sırasında Karşılaşılan
Komplikasyonların Karşılaştırılması
Özet
Amaç: Bu çalışmada Diş Hekimliği
dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin Ağız, Diş, Çene Cerrahisi Kliniği’nde mevcut
dental uygulamadaki yeterliliğin, klinik becerilerin, bilgi ve tutumlarının
değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Materyal-Metot: Dördüncü ve beşinci sınıf
öğrencilerinin Ağız, Diş, Çene Cerrahisi Kliniği’nde diş çekimi sırasında
başarı ve başarısızlıkları 5 madde kullanılarak değerlendirilmiştir.
Bulgular: Cinsiyet, Diş Çekim Nedeni ve Ağız
Hijyeni değişkenleri sınıflara homojen dağılmıştır. Diş çekimi esnasında oluşan
komplikasyon oranı dördüncü sınıflar (16/42) ve beşinci sınıflar (7/42) açısından
istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur.
Sonuç: Yetkinlik, lisansüstü öğrencinin
bağımsız, denetlenmemiş, diş hekimliği pratiğine başlaması için gerekli olan
karmaşık bir yetenektir. Öğrencilerin teorik bilgiye sahip fakat sınırlı klinik
veya pratik deneyime sahip olarak tanımlanan süreç hakkında bilgi sahibi
olmalıdırlar. Dişlerin çekiminin, diş hekimliği mezunlarının yetkin olması
gereken temel bir klinik beceri olduğu düşünülmektedir. Klinik kabiliyetin
verimli değerlendirmesi ve öğrencilerin mezun olmadan önce yeterliliklerini
geliştirmek, yüksek kalitede sağlık hizmeti sunma becerilerini kazandırmak
gerekmektedir.
Objective: In this study, it is aimed to
evaluate the competence, clinical skills, knowledge and attitudes of dental practice
in the fourth and fifth-grade dental students in Oral, Dental and Maxillofacial
Surgery Clinic.
Material-Method: The success/failures of the fourth
and fifth-grade students during tooth extraction in Oral, Dental and
Maxillofacial Surgery Clinic were evaluated using five items.
Results: Gender, causes of tooth
extraction, and oral hygiene variables are distributed homogeneously to study
groups. There were statistically significant differences in the rate of
complications occurring during tooth extraction in terms of fourth grade
(16/42) and fifth-grade (7/42).
Conclusion: Competence is a complex skill that
is required for the graduate student to start an independent, unchecked,
dentistry practice. Students
should have knowledge about the process which has theoretical knowledge but has
limited clinical or practical experience. It is thought that the extraction of
the teeth is a basic clinical skill which should be qualified by dentists.
Efficient assessment of clinical ability and the ability of students to improve
their qualifications before graduation and to provide high-quality health care
services are required.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2019 |
Submission Date | March 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 3 |
SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, makalenin gönderilmesi ve yayınlanması dahil olmak üzere hiçbir aşamada herhangi bir ücret talep etmemektedir. Dergimiz, bilimsel araştırmaları okuyucuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyerek, içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır.