Amaç:
Öğretmenlerin öğrencileri üzerindeki etkileri gözardı edilemez. Bu etki
çocukların ağız diş sağlığı düzeyini yükseltmek amacıyla kullanılabilir. Bu
çalışmada öğretmenlerin ve eğitim fakültesi öğrencilerinin diş sürmesi
konusundaki bilgi düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Gereç-Yöntem: 162 öğretmen ile 153 eğitim fakültesi öğrencisine,
bebeklerin ilk dişlerinin çıkma zamanı, çocukların ilk daimi dişlerinin sürme
zamanı ve dişlerini fırçalamaya başlama zamanları anket kullanılarak
sorulmuştur. Verilen cevaplar, öğretmenler için, branşlara, öğretmen olarak çalışma
süresine, cinsiyete ve çocuk sahibi olma durumlarına göre, eğitim fakültesi
öğrencileri için ise bölüm, kardeş sayısı, sınıf ve cinsiyete göre
değerlendirilmişlerdir. Bulgular:
Katılımcıların 268’i kadın, 49’u erkektir. Öğretmenler sınıf, özel eğitim ve
branş öğretmenleri olmak üzere 3’e ayrılmışlardır. Eğitim fakültesi öğrencileri
okul öncesi, çocuk gelişimi ve ilkokul öğretmenliği bölümlerindedirler.
Öğretmen katılımcıların % 68,3’ü evli,
%31,7’si bekardır ve yarısının(n=83) çocuğu vardır. Öğrenci katılımcıların üçte
ikisinin kardeşi vardır. Öğretmen katılımcıların%85,4’ü; Öğrencilerinin
%81,6’sı ‘’bebeklerin ilk dişleri ne zaman çıkar?’’ sorusunu doğru
cevaplamıştır. Çocukların ilk sürekli dişlerinin sürme zamanı öğretmen
katılımcıların %75’i; öğrenci katılımcıların %51,7’si doğru yanıtlamıştır. Diş
fırçalamaya başlama zamanı sorusuna öğrenci katılımcıların %9,2 si , öğretmen katılımcıların %9,1 doğru
cevap vermiştir. Sonuç: Eğitim
fakültesi müfredatlarına girecek şekilde ağız-diş sağlığı eğitim programı
oluşturulmalıdır. Öğretmenlerin belli aralıklarla ağız diş sağlığı konusunda
bilgilendirilmeleri ve bilgilerinin güncellenmesi gerekmektedir.
Bu çalışma herhangi bir kurum tarafından desteklenmemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 1 |