Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK KAYGISI İLE SINAV KAYGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 150 - 169, 31.12.2020

Öz

Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin gelecek kaygısı (umutsuzluk) ile sınav kaygısı arasındaki ilişki çeşitli değişkenler yönünden incelenmiştir. Kaygı, bireyin hayatının belirli dönemlerinde yaşadığı bir duygu ve deneyimdir. Sınav kayısı ve gelecek kaygısı da kaygının özel bir durumudur. Araştırma Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi 2019- 2020 akademik yılı içerisinde Sağlık Yönetimi bölümünde okuyan 319 öğrenci ile üzerinde uygulanmıştır. Katılımcıların %71,2’si kadın, %71,6’sı 21 yaş altındadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak düzenlenen ankette, kişisel bilgi formu, ‘Beck Umutsuzluk Ölçeği’ (Beck, 1974) ve ‘Sınav Kaygısı Ölçeği’ (Bahçeci, 2006) kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikleri, t-testi ve tek yönlü korelasyon analizleri kullanılmıştır. Analizler sonucunda, öğrencilerin gelecek kaygı (umutsuzluk) düzeylerinin orta düzeyde yüksek (x=7,52), sınav kaygı düzeylerinin orta düzeyde yüksek (x=109,29) olduğu görülmüştür. Gelecek kaygısı kız öğrencilerde kısmen yüksek olsa da cinsiyete göre anlamlı bir fark görülememiş ancak sınav kaygı düzeyinin cinsiyete göre (p<0,05) farklılık gösterdiği görülmüştür. Gelecek kaygısı (umutsuzluk) ve sınav kaygısı arasında orta düzeyde bir ilişki vardır (p<0,01, r=0,371).

Kaynakça

  • Akyıldız, H., (1987), Akyıldız, H. Normal ve kaygılı ortamlarda kişilerarası çekicilik. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Alisinaoğlu,F., U., (2000). Çocuklarda Kaygı ve Bunu Etkileyen Etmenler. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Anxiety. (2012), Merriam-Webster Dictionary online. Erişim Adresi; https://www.merriam- webster.com/dictionary/anxiety Erişim Tarihi; 03.12.2020.
  • Arana, F. G. ve Furlan, L., (2016), “Groups Of Perfectionists, Test Anxiety, and Pre-Exam Coping in Argentine Students”, Personality and Individual Differences, (90): 169–173.
  • Aygün, M., (2014), Öğrencilerin Yaşam Amaçlarıyla Gelecek Kaygısı Arasındaki Ilişki, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Bahçeci, D. (2009). Portfolyo değerlendirmenin sınav kaygısı, çalışma davranışı ve tutum üzerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 169-182.
  • Baltaş, A. (1999). Stres altında ezilmeden öğrenmede ve sınavlarda üstün başarı (17.Baskı). İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Besharat, M. A., (2003), Parental Perfectionism and Children’s Test Anxiety. Psychological Reports, 93(3): 1049–1055.
  • Bilici A., (2019), Elit Güreşçilerin Yaşam Amaçları ve Gelecek Kaygısı Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Muğla.
  • Bodas, J. ve Ollendick, T. H., (2005), “Test Anxiety: A Cross-Cultural Perspective”, Clinical Child and Family Psychology Review, 8(1): 65–88.
  • Bozkurt, N., (2004), “Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Depresyon Ve Kaygı Düzeyleri İle Çeşitli Değişkenler Arasındaki İlişkiler, Education and Science, 29(133): 52-59.
  • Custodero, J. L., (2013), Anxiety and Test Anxiety: General and Test Anxiety Among College Students with Learning Disabilities, ProQuest Dissertations and Theses. For the degree Doctor of Philosophy. University of California Santa Barbara.
  • Çakmak Ö ve Hevedanlı M., (2005), “Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (14): 115-127.
  • Doğan, U . (2020). Lise ve Üniversite Öğrencilerinde Sınav Kaygısının Karşılaştırılması . Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 7 (1) , 35-42 . DOI: 10.21666/muefd.637421
  • Dündar, S., Yapıcı Ş ve Topçu, B., (2008), “Üniversite Öğrencilerinin Bazı Kişilik Özelliklerine Göre Sınav Kaygısının İncelenmesi”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1): 171–186.
  • Dündar, S., Yapici, Ş. ve Topçu, B. (2008). Üniversite öğrencilerinin bazı kişilik özelliklerine göre sınav kaygısının incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1).
  • Erözkan, A. (2011). Üniversite öğrencilerinin sınav kaygısı ve başaçıkma davranışları. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştirmalari Dergisi, 1(12)
  • Erözkan, A., (2004), “Üniversite Öğrencilerinin Sınav Kaygısı ve Başaçıkma Davranışları. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi”, (12): 13–38.
  • Eser, M. ve Burdur, Z., (2017), Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sınav Kaygısı İle İlgili Bir Araştırma: Nazilli Meslek Yüksek Okulu Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi”, 9(21): 40–52.
  • Güler, D. (2012). Lise son sınıf öğrencilerinin akılcı olmayan inançları ve anne-baba tutumları ile sınav kaygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Güler, D. ve Çakır, G., (2013), “Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Sınav Kaygısını Yordayan Değişkenlerin İncelenmesi”, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(39): 82–94.
  • Hammad, M. A., (2016), “Future Anxiety and İts Relationship to Students’ Attitude Toward Academic Specialization”, Journal of Education and Practice 7(15): 54–65.
  • Hisli, N., (1989), “Beck Depresyon Envanterinin Üniversite Öğrencileri İçin Geçerlilik ve Güvenilirliği”,Türk Psikoloji Dergisi, 7(23): 3-13.
  • Hong, E. ve Karstensson, L., (2002), “Antecedents of State Test Anxiety ”, Contemporary Educational Psychology, 27(2), 348–367. Hong, E., (1999), “Test Anxiety, Perceived Test Difficulty, and Test Performance: Temporal Patterns of Their Effects”, Learning and Individual Differences, 11(4): 431-447.
  • Kapıkıran, Ş. (2002). Üniversite Öğrencilerinin Sınav Kaygısının Bazı Psiko-Sosyal Değişkenlerle İlişkisi Üzerine Bir İnceleme. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 34-43
  • Karrie , J., Craig, K., Brown, J. ve Andrew, B., (2008), “Environmental Factors in the Etiology of Anxiety. Neurop Psychopharmacology: The Fifth Generation of Progress”, Erişim Adresi; Environmental Factors in the Etiology of Anxiety (acnp.org) Erişim Tarihi: 01.12.2020. Kızılaslan, A. ve Kızılaslan, M. M., (2018), “Anxiety in Visually Impaired Students about the Future”, International Journal of Evaluation and Research in Education, 7(2): 152-158.
  • Kula, K. Ş., (2016), “Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33): 227–242.
  • Liebert, R. M. ve Morris, L. W., (1967), “Cognitive and Emotional Components of Test Anxiety: A Distinction and Some İnitial Data”, Psychological Reports. 20(3): 975–978.
  • Margalit, M. ve Zak, I., (1984), “Anxiety and Self-Concept of Learning Disabled Children”, Journal of Learning Disabilities, 17(9): 537–539.
  • Öcal, R., (2019), Korunma İhtiyacı Olan Çocuklarda Gelecek Kaygısının İncelenmesi: Adana İli Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı, Mersin.
  • Özbaş, A.A., Sayın, A. & Coşar, B. (2012). Üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerde sınav öncesi anksiyete düzeyi ile erken dönem uyumsuz şema ilişkilerinin incelenmesi. Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi, 1(2), 81-89.
  • Palti, C. (2012). Üniversiteye hazırlanan lise son sınıf öğrencilerinde yükseköğretime geçiş sınavı öncesi ve sonrasında benlik saygısı, sınav kaygısı ve durumluk-sürekli kaygı kaygı düzeyleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Price B.J., (2009), Differentiating Future Tıme Perspective And Future Anxiety As Distinct Predıctors Of Intimate Partner Violence, For The Degree Doctor of Philosophy Northern İllinois Unıversıty De Kalb, İllınois.
  • Rana, R. A. ve Mahmood, N., (2017). “The Relationship Between Learning Style, Test Anxiety and Academic Achievement”, Universal Journal of Educational Research, 5(1): 61–71.
  • Reinhard Pekrun, Thomas Goetz, Raymond P. Perry, Klaudia Kramer, Michaela Hochstadt & Stefan Molfenter (2004) Beyond test anxiety: Development and validation of the test emotions questionnaire (TEQ), Anxiety, Stress & Coping, 17:3, 287-316, DOI: 10.1080/10615800412331303847
  • Ringeisen, T. ve Buchwald, P., (2010), “Test Anxiety and Positive and Negative Emotional States During An Examination”, Cognition, Brain, Behavior. An Interdisciplinary Journal, 14(4):431–447.
  • S. Ulusoy ve ark./Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi 3 (2016) 28-37
  • Salend, S. J., (2011) , “Addressing Test Anxiety”, Teaching Exceptional Children, 44(2): 58–68.
  • Seber, G., Dilbaz, N., Kaptanoğlu, C. ve Tekin, D. (1993). Umutsuzluk ölçeği: Geçerlilik ve güvenirliği. Kriz Dergisi, 1(3), 139-142.
  • Softa, H. K., Karaahmetoğlu, G. U. ve Çabuk, F., (2016), “Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Sınav Kaygısı ve Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4): 1481–1494.
  • Stöber, J., (2004), “Dimensions of Test Anxiety: Relations to Ways of Coping With Pre-Exam Anxiety and Uncertainty”,Anxiety, Stress and Coping, 17(3), 213–226.
  • Şenöz, G. (2015). 8. sınıf öğrencisi olup obsesif kompulsif bozukluk teşhisi almış olan çocuklarda sınav kaygısı bozukluğu oranının sıklığının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tarhan N., (2012), Genç Arkadaşım İstanbul. Timaş Yayınları.
  • Totan, T. (2018). Ortoakul ve lise öğrencilerinde sınav kaygısının değerlendirilmesi: Westside sınav kaygısı ölçeği. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 143-155.
  • Turaç, İ.S., Bayın Donar, G. (2018). Sağlık Yönetimi Öğrencilerinin İşsizlik Kaygılarını ve Yaşam Doyumlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi, Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, Ekim, 1(5), 119-127.
  • Tümkaya, S., Aybek B., Çelik M. (2007). A Prediction of Hopelessness and State-Trait Anxiety Levels among Teacher Candidates before the KPSS Exam. Educational Sciences: Theory & Practice, 7(2), 967-974
  • Yalçınkaya, N. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumları ile sınav kaygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Yanıkkerem, E., Altınparmak, S. ve Karadeniz, G. (2004). Gençlerin meslek seçimini etkileyen faktörler ve benlik saygıları. Nursing Forum Dergisi. 7(2) :61- 62
  • Yorulmaz M. , Gençtürk M.(2018), Türkiye’de Sağlık Yönetimi Mesleğinin Karşılaştığı Temel Sorunlar: Nitel Bir Çalışma, BMIJ, 6(4): 1310-1321 doi: http://dx.doi.org/10.15295/bmij.v6i4.299
  • Zaleski, Z., (1996), “Future Anxiety: Concept, Measurement, and Preliminary research”, Personality and Individual Differences, 21(2), 165–174.

A STUDY ON THE RELATIONSHIP BETWEEN UNIVERSITY STUDENTS' HOPELESSNESS AND TEST ANXIETY

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 150 - 169, 31.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Akyıldız, H., (1987), Akyıldız, H. Normal ve kaygılı ortamlarda kişilerarası çekicilik. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Alisinaoğlu,F., U., (2000). Çocuklarda Kaygı ve Bunu Etkileyen Etmenler. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Anxiety. (2012), Merriam-Webster Dictionary online. Erişim Adresi; https://www.merriam- webster.com/dictionary/anxiety Erişim Tarihi; 03.12.2020.
  • Arana, F. G. ve Furlan, L., (2016), “Groups Of Perfectionists, Test Anxiety, and Pre-Exam Coping in Argentine Students”, Personality and Individual Differences, (90): 169–173.
  • Aygün, M., (2014), Öğrencilerin Yaşam Amaçlarıyla Gelecek Kaygısı Arasındaki Ilişki, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Bahçeci, D. (2009). Portfolyo değerlendirmenin sınav kaygısı, çalışma davranışı ve tutum üzerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 169-182.
  • Baltaş, A. (1999). Stres altında ezilmeden öğrenmede ve sınavlarda üstün başarı (17.Baskı). İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Besharat, M. A., (2003), Parental Perfectionism and Children’s Test Anxiety. Psychological Reports, 93(3): 1049–1055.
  • Bilici A., (2019), Elit Güreşçilerin Yaşam Amaçları ve Gelecek Kaygısı Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Muğla.
  • Bodas, J. ve Ollendick, T. H., (2005), “Test Anxiety: A Cross-Cultural Perspective”, Clinical Child and Family Psychology Review, 8(1): 65–88.
  • Bozkurt, N., (2004), “Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Depresyon Ve Kaygı Düzeyleri İle Çeşitli Değişkenler Arasındaki İlişkiler, Education and Science, 29(133): 52-59.
  • Custodero, J. L., (2013), Anxiety and Test Anxiety: General and Test Anxiety Among College Students with Learning Disabilities, ProQuest Dissertations and Theses. For the degree Doctor of Philosophy. University of California Santa Barbara.
  • Çakmak Ö ve Hevedanlı M., (2005), “Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (14): 115-127.
  • Doğan, U . (2020). Lise ve Üniversite Öğrencilerinde Sınav Kaygısının Karşılaştırılması . Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 7 (1) , 35-42 . DOI: 10.21666/muefd.637421
  • Dündar, S., Yapıcı Ş ve Topçu, B., (2008), “Üniversite Öğrencilerinin Bazı Kişilik Özelliklerine Göre Sınav Kaygısının İncelenmesi”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1): 171–186.
  • Dündar, S., Yapici, Ş. ve Topçu, B. (2008). Üniversite öğrencilerinin bazı kişilik özelliklerine göre sınav kaygısının incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1).
  • Erözkan, A. (2011). Üniversite öğrencilerinin sınav kaygısı ve başaçıkma davranışları. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştirmalari Dergisi, 1(12)
  • Erözkan, A., (2004), “Üniversite Öğrencilerinin Sınav Kaygısı ve Başaçıkma Davranışları. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi”, (12): 13–38.
  • Eser, M. ve Burdur, Z., (2017), Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sınav Kaygısı İle İlgili Bir Araştırma: Nazilli Meslek Yüksek Okulu Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi”, 9(21): 40–52.
  • Güler, D. (2012). Lise son sınıf öğrencilerinin akılcı olmayan inançları ve anne-baba tutumları ile sınav kaygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Güler, D. ve Çakır, G., (2013), “Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Sınav Kaygısını Yordayan Değişkenlerin İncelenmesi”, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(39): 82–94.
  • Hammad, M. A., (2016), “Future Anxiety and İts Relationship to Students’ Attitude Toward Academic Specialization”, Journal of Education and Practice 7(15): 54–65.
  • Hisli, N., (1989), “Beck Depresyon Envanterinin Üniversite Öğrencileri İçin Geçerlilik ve Güvenilirliği”,Türk Psikoloji Dergisi, 7(23): 3-13.
  • Hong, E. ve Karstensson, L., (2002), “Antecedents of State Test Anxiety ”, Contemporary Educational Psychology, 27(2), 348–367. Hong, E., (1999), “Test Anxiety, Perceived Test Difficulty, and Test Performance: Temporal Patterns of Their Effects”, Learning and Individual Differences, 11(4): 431-447.
  • Kapıkıran, Ş. (2002). Üniversite Öğrencilerinin Sınav Kaygısının Bazı Psiko-Sosyal Değişkenlerle İlişkisi Üzerine Bir İnceleme. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 34-43
  • Karrie , J., Craig, K., Brown, J. ve Andrew, B., (2008), “Environmental Factors in the Etiology of Anxiety. Neurop Psychopharmacology: The Fifth Generation of Progress”, Erişim Adresi; Environmental Factors in the Etiology of Anxiety (acnp.org) Erişim Tarihi: 01.12.2020. Kızılaslan, A. ve Kızılaslan, M. M., (2018), “Anxiety in Visually Impaired Students about the Future”, International Journal of Evaluation and Research in Education, 7(2): 152-158.
  • Kula, K. Ş., (2016), “Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33): 227–242.
  • Liebert, R. M. ve Morris, L. W., (1967), “Cognitive and Emotional Components of Test Anxiety: A Distinction and Some İnitial Data”, Psychological Reports. 20(3): 975–978.
  • Margalit, M. ve Zak, I., (1984), “Anxiety and Self-Concept of Learning Disabled Children”, Journal of Learning Disabilities, 17(9): 537–539.
  • Öcal, R., (2019), Korunma İhtiyacı Olan Çocuklarda Gelecek Kaygısının İncelenmesi: Adana İli Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı, Mersin.
  • Özbaş, A.A., Sayın, A. & Coşar, B. (2012). Üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerde sınav öncesi anksiyete düzeyi ile erken dönem uyumsuz şema ilişkilerinin incelenmesi. Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi, 1(2), 81-89.
  • Palti, C. (2012). Üniversiteye hazırlanan lise son sınıf öğrencilerinde yükseköğretime geçiş sınavı öncesi ve sonrasında benlik saygısı, sınav kaygısı ve durumluk-sürekli kaygı kaygı düzeyleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Price B.J., (2009), Differentiating Future Tıme Perspective And Future Anxiety As Distinct Predıctors Of Intimate Partner Violence, For The Degree Doctor of Philosophy Northern İllinois Unıversıty De Kalb, İllınois.
  • Rana, R. A. ve Mahmood, N., (2017). “The Relationship Between Learning Style, Test Anxiety and Academic Achievement”, Universal Journal of Educational Research, 5(1): 61–71.
  • Reinhard Pekrun, Thomas Goetz, Raymond P. Perry, Klaudia Kramer, Michaela Hochstadt & Stefan Molfenter (2004) Beyond test anxiety: Development and validation of the test emotions questionnaire (TEQ), Anxiety, Stress & Coping, 17:3, 287-316, DOI: 10.1080/10615800412331303847
  • Ringeisen, T. ve Buchwald, P., (2010), “Test Anxiety and Positive and Negative Emotional States During An Examination”, Cognition, Brain, Behavior. An Interdisciplinary Journal, 14(4):431–447.
  • S. Ulusoy ve ark./Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi 3 (2016) 28-37
  • Salend, S. J., (2011) , “Addressing Test Anxiety”, Teaching Exceptional Children, 44(2): 58–68.
  • Seber, G., Dilbaz, N., Kaptanoğlu, C. ve Tekin, D. (1993). Umutsuzluk ölçeği: Geçerlilik ve güvenirliği. Kriz Dergisi, 1(3), 139-142.
  • Softa, H. K., Karaahmetoğlu, G. U. ve Çabuk, F., (2016), “Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Sınav Kaygısı ve Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4): 1481–1494.
  • Stöber, J., (2004), “Dimensions of Test Anxiety: Relations to Ways of Coping With Pre-Exam Anxiety and Uncertainty”,Anxiety, Stress and Coping, 17(3), 213–226.
  • Şenöz, G. (2015). 8. sınıf öğrencisi olup obsesif kompulsif bozukluk teşhisi almış olan çocuklarda sınav kaygısı bozukluğu oranının sıklığının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tarhan N., (2012), Genç Arkadaşım İstanbul. Timaş Yayınları.
  • Totan, T. (2018). Ortoakul ve lise öğrencilerinde sınav kaygısının değerlendirilmesi: Westside sınav kaygısı ölçeği. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 143-155.
  • Turaç, İ.S., Bayın Donar, G. (2018). Sağlık Yönetimi Öğrencilerinin İşsizlik Kaygılarını ve Yaşam Doyumlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi, Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, Ekim, 1(5), 119-127.
  • Tümkaya, S., Aybek B., Çelik M. (2007). A Prediction of Hopelessness and State-Trait Anxiety Levels among Teacher Candidates before the KPSS Exam. Educational Sciences: Theory & Practice, 7(2), 967-974
  • Yalçınkaya, N. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumları ile sınav kaygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Yanıkkerem, E., Altınparmak, S. ve Karadeniz, G. (2004). Gençlerin meslek seçimini etkileyen faktörler ve benlik saygıları. Nursing Forum Dergisi. 7(2) :61- 62
  • Yorulmaz M. , Gençtürk M.(2018), Türkiye’de Sağlık Yönetimi Mesleğinin Karşılaştığı Temel Sorunlar: Nitel Bir Çalışma, BMIJ, 6(4): 1310-1321 doi: http://dx.doi.org/10.15295/bmij.v6i4.299
  • Zaleski, Z., (1996), “Future Anxiety: Concept, Measurement, and Preliminary research”, Personality and Individual Differences, 21(2), 165–174.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nurdan Oral Kara 0000-0002-6945-0865

Güler Akın Bu kişi benim

Servet Alp Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 22 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Oral Kara, N., Akın, G., & Alp, S. (2020). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK KAYGISI İLE SINAV KAYGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. SDÜ Sağlık Yönetimi Dergisi, 2(2), 150-169.
AMA Oral Kara N, Akın G, Alp S. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK KAYGISI İLE SINAV KAYGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. SDÜ Sağlık Yönetimi Dergisi. Aralık 2020;2(2):150-169.
Chicago Oral Kara, Nurdan, Güler Akın, ve Servet Alp. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK KAYGISI İLE SINAV KAYGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. SDÜ Sağlık Yönetimi Dergisi 2, sy. 2 (Aralık 2020): 150-69.
EndNote Oral Kara N, Akın G, Alp S (01 Aralık 2020) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK KAYGISI İLE SINAV KAYGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. SDÜ Sağlık Yönetimi Dergisi 2 2 150–169.
IEEE N. Oral Kara, G. Akın, ve S. Alp, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK KAYGISI İLE SINAV KAYGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, SDÜ Sağlık Yönetimi Dergisi, c. 2, sy. 2, ss. 150–169, 2020.
ISNAD Oral Kara, Nurdan vd. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK KAYGISI İLE SINAV KAYGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. SDÜ Sağlık Yönetimi Dergisi 2/2 (Aralık 2020), 150-169.
JAMA Oral Kara N, Akın G, Alp S. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK KAYGISI İLE SINAV KAYGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. SDÜ Sağlık Yönetimi Dergisi. 2020;2:150–169.
MLA Oral Kara, Nurdan vd. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK KAYGISI İLE SINAV KAYGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. SDÜ Sağlık Yönetimi Dergisi, c. 2, sy. 2, 2020, ss. 150-69.
Vancouver Oral Kara N, Akın G, Alp S. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK KAYGISI İLE SINAV KAYGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. SDÜ Sağlık Yönetimi Dergisi. 2020;2(2):150-69.


CC LİCENSE

Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.