Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin gelecek kaygısı (umutsuzluk) ile sınav kaygısı arasındaki ilişki çeşitli değişkenler yönünden incelenmiştir. Kaygı, bireyin hayatının belirli dönemlerinde yaşadığı bir duygu ve deneyimdir. Sınav kayısı ve gelecek kaygısı da kaygının özel bir durumudur. Araştırma Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi 2019- 2020 akademik yılı içerisinde Sağlık Yönetimi bölümünde okuyan 319 öğrenci ile üzerinde uygulanmıştır. Katılımcıların %71,2’si kadın, %71,6’sı 21 yaş altındadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak düzenlenen ankette, kişisel bilgi formu, ‘Beck Umutsuzluk Ölçeği’ (Beck, 1974) ve ‘Sınav Kaygısı Ölçeği’ (Bahçeci, 2006) kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikleri, t-testi ve tek yönlü korelasyon analizleri kullanılmıştır. Analizler sonucunda, öğrencilerin gelecek kaygı (umutsuzluk) düzeylerinin orta düzeyde yüksek (x=7,52), sınav kaygı düzeylerinin orta düzeyde yüksek (x=109,29) olduğu görülmüştür. Gelecek kaygısı kız öğrencilerde kısmen yüksek olsa da cinsiyete göre anlamlı bir fark görülememiş ancak sınav kaygı düzeyinin cinsiyete göre (p<0,05) farklılık gösterdiği görülmüştür. Gelecek kaygısı (umutsuzluk) ve sınav kaygısı arasında orta düzeyde bir ilişki vardır (p<0,01, r=0,371).
Sınav Kaygısı gelecek kaygısı umutsuzluk üniversite öğrencileri sağlık yönetimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |
CC LİCENSE
Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.