Giriş: Teorik
bilgi yükü nedeniyle öğrenilmesi zor olarak kabul edilen farmakoloji dersi,
günümüzde klinik pratiğe geçiş dersi olarak da algılanmakta ve bu nedenle
farmakoloji eğitiminde entegratif stratejiler üzerinde çalışılmaktadır.
Amaç:
Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin farmakoloji
eğitimlerini etkileyen faktörlerin niteliksel bir çalışma ile incelenmesi
amaçlandı.
Gereç
ve Yöntem: Çalışmamızda 6 araştırmacı ile bir araştırma ekibi oluşturuldu
ve ekip tarafından farmakoloji eğitimi ile ilgili 5 açık uçlu soru hazırlandı. Tıp
fakültesi dönem 3 öğrencilerinden 121’i (%47) çalışmaya katıldı.
Bulgular: Farmakoloji
dersi ile ilgili teorik bilgi yükü fazlalığı ve ezberleme ihtiyacı gibi dersin
doğası ile ilgili görüşler ön plandaydı. Öğrenciler, çalışma stratejileriyle
ilgili olarak derse katılmanın önemini net olarak ifade etti. Farmakoloji
dersinin günlük hayata etkisiyle ilgili soruda, büyük çoğunluk ilaç kutusu ve
prospektüs okuma davranışı tarifledi. Dersin işleyişi ile ilgili soruda kliniğe
yönelik ders anlatımı ve pratik uygulama ihtiyacı ortaya kondu.
Tartışma:
Farmakoloji dersi gibi öğrenilmesi zor olarak algılanan dersler, öğretim
üyelerinin aktif çabasıyla öğrencide olumlu izlenim bırakabilmektedir. Dersin
verimliliğinin arttırılması ve derse aktif katılımın sağlanması amacıyla
prospektüs okuma ve reçete yazma beceri uygulamaları, küçük gruplarda vakaların
tartışıldığı oturumlar veya özel çalışma modülleri planlanabilir. Bu tür
uygulamaların klinik eğitim döneminde de tekrarlanması teorik farmakoloji
bilgisinin klinik bilgiyle entegrasyonunun sağlanması ve teorik yükün azaltılması
açısından önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2018 |
Submission Date | January 4, 2018 |
Acceptance Date | March 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi/Medical Journal of Süleyman Demirel University is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International.