BibTex RIS Cite

Tıp Fakültesi öğrencilerinin Anatomi dersi sınavlarındaki sistemlere göre basarı düzeylerinin değerlendirilmesi

Year 2002, Volume: 9 Issue: 2, - , 23.03.2009

Abstract

SüleymanDemirel Üniversitesi
TIP FAKÜLTESİ DERGİSİ: 2002 Haziran; 9(2)



Tıp Fakültesi öğrencilerinin Anatomi dersi sınavlarındaki sistemlere göre basan düzeylerinin değerlendirilmesi


Mehmet Ali MALAS, Osman SULAK, Bahadır ÜNGÖR, Esra ÇETİN, Soner ALBAY



özet

Tıp Fakültesi öğrencilerinin son beş yıldaki anatomi dersi sınavlarında sorulan sorulardaki sistemlere göre basan düzeylerinin araştırılması amaçlandı.

Anatomi derslerinde ara ve yıl sonunda çoktan seçmeli test şeklinde yapılan sınavlar ayrı ayrı değerlendiril­di. Sorular sistemlere göre dokuz grupta gruplandınldı. Öğrencilerin başarı düzeyleri cinslere, sistemlere, yıl­lara, ara ve final sınavlarına göre değerlendirildi.

Sınavlardaki basanları bakımından cinsler arasında, yıllar arasında, ara ve final sınavları arasında farklılık bulunamadı (p>0.05). Ara ve final sınavlarında öğrencilerin entegre sistemdeki toplam puanı ile anatomi puanı arasında anlamlı ilişki vardı (p<0.001). Bütün sistemlerde ara ve final sınavlarındaki başarı yüzdelerinde yıllar arasında da farklılık bulunamadı (p>0.05).

Bu araştırmamız sonrasında, önümüzdeki eğitim ve öğretim yıllarında öğrencilerin daha az başarılı bulun­duğu sistemlerde teorik ve pratik uygulamalarda alınacak tedbirler gözden geçirildi. Çalışmamızdaki sonuçların Tıp Fakültesi öğrencilerinin anatomi dersi sınavlarında sistemlere göre basan düzeylerinin yük­seltilmesinde yararlı olacağına inanmaktayız.



Anahtar Kelimeler: Anatomi sınavları, başarı yüzdeleri, tıp eğitimi



Abstract



Evaluation of success level according to systems of the medical faculty students in the exams of anatomy lesson

in this study, it was aimed to investigate success level according to systems of the medical faculty student in the exams of anatomy lesson in the f ive last years.

The final and middle exams that were multiple choice of anatomy lesson were evaluated öne by öne. The ques- tions were classified as nine groups according to systems. The success level of students evaluated according to sexes, systems, years, final and middle exams.

There were no differences between sexes, years, final and middle exams in respect of success in the exams (p>0.05). There was significant correlation betvveen total point and anatomy point of integrated system in the final and middle exams (p<0.001). Ali of the systems, there were no differences between years of percent of success level in the final and middle exams (p>0.05).

End of our study, the measure for theoretical and practical practices in systems that students have been unsuc- cessful were looked över for future years. We believe that our data will be useful in increasing of success level according to systems of the medical faculty student in the exams of anatomy lesson



Keywords: Anatomy exams, percent of success, medical education

Year 2002, Volume: 9 Issue: 2, - , 23.03.2009

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Research Articles
Authors

Mehmet Malas This is me

Osman Sulak This is me

Bahadır Üngör This is me

Esra Çetin This is me

Soner Albay This is me

Publication Date March 23, 2009
Submission Date March 20, 2009
Published in Issue Year 2002 Volume: 9 Issue: 2

Cite

Vancouver Malas M, Sulak O, Üngör B, Çetin E, Albay S. Tıp Fakültesi öğrencilerinin Anatomi dersi sınavlarındaki sistemlere göre basarı düzeylerinin değerlendirilmesi. Med J SDU. 2009;9(2).

                                                                                               14791 


Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi/Medical Journal of Süleyman Demirel University is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International.