SüleymanDemirel Üniversitesi
TIP FAKÜLTESİ DERGİSİ: 2002 Haziran; 9(2)
Tıp Fakültesi öğrencilerinin Anatomi dersi sınavlarındaki sistemlere göre basan düzeylerinin değerlendirilmesi
Mehmet Ali MALAS, Osman SULAK, Bahadır ÜNGÖR, Esra ÇETİN, Soner ALBAY
özet
Tıp Fakültesi öğrencilerinin son beş yıldaki anatomi dersi sınavlarında sorulan sorulardaki sistemlere göre basan düzeylerinin araştırılması amaçlandı.
Anatomi derslerinde ara ve yıl sonunda çoktan seçmeli test şeklinde yapılan sınavlar ayrı ayrı değerlendirildi. Sorular sistemlere göre dokuz grupta gruplandınldı. Öğrencilerin başarı düzeyleri cinslere, sistemlere, yıllara, ara ve final sınavlarına göre değerlendirildi.
Sınavlardaki basanları bakımından cinsler arasında, yıllar arasında, ara ve final sınavları arasında farklılık bulunamadı (p>0.05). Ara ve final sınavlarında öğrencilerin entegre sistemdeki toplam puanı ile anatomi puanı arasında anlamlı ilişki vardı (p<0.001). Bütün sistemlerde ara ve final sınavlarındaki başarı yüzdelerinde yıllar arasında da farklılık bulunamadı (p>0.05).
Bu araştırmamız sonrasında, önümüzdeki eğitim ve öğretim yıllarında öğrencilerin daha az başarılı bulunduğu sistemlerde teorik ve pratik uygulamalarda alınacak tedbirler gözden geçirildi. Çalışmamızdaki sonuçların Tıp Fakültesi öğrencilerinin anatomi dersi sınavlarında sistemlere göre basan düzeylerinin yükseltilmesinde yararlı olacağına inanmaktayız.
Anahtar Kelimeler: Anatomi sınavları, başarı yüzdeleri, tıp eğitimi
Abstract
Evaluation of success level according to systems of the medical faculty students in the exams of anatomy lesson
in this study, it was aimed to investigate success level according to systems of the medical faculty student in the exams of anatomy lesson in the f ive last years.
The final and middle exams that were multiple choice of anatomy lesson were evaluated öne by öne. The ques- tions were classified as nine groups according to systems. The success level of students evaluated according to sexes, systems, years, final and middle exams.
There were no differences between sexes, years, final and middle exams in respect of success in the exams (p>0.05). There was significant correlation betvveen total point and anatomy point of integrated system in the final and middle exams (p<0.001). Ali of the systems, there were no differences between years of percent of success level in the final and middle exams (p>0.05).
End of our study, the measure for theoretical and practical practices in systems that students have been unsuc- cessful were looked över for future years. We believe that our data will be useful in increasing of success level according to systems of the medical faculty student in the exams of anatomy lesson
Keywords: Anatomy exams, percent of success, medical education
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2009 |
Submission Date | March 20, 2009 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 9 Issue: 2 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi/Medical Journal of Süleyman Demirel University is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International.