TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇALIŞMA DAVRANIŞLARININ VE ÇALIŞMA DAVRANIŞI DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİNİN PSİKOMETRİK NİTELİKLERİNİN BELİRLENMESİ
Year 2011,
Volume: 18 Issue: 3, 96 - 99, 30.09.2011
Erol Gürpınar
,
Cem Güzeller
Kemal Alimoğlu
,
Esin Kulaç
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Tıp fakültesi öğrencilerinin çalışma davranışlarını saptamak, Çalışma Davranışı Değerlendirme Ölçeğinin (ÇDDÖ) psikometrik niteliklerini (geçerlik ve güvenirliğin) belirlemektir. Bu amaçla Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem I ve II öğrencilerine (n=365 kişi) 2007-2008 eğitim döneminde ÇDDÖ uygulanmış ve ölçeğin geçerlik ve güvenirliği belirlenmiştir. Yedi alt başlık ve toplam 73 sorudan oluşan ÇDDÖ'ne araştırma grubunun % 97.5'i yanıt vermiştir. Dönem I ve II öğrencilerinin Çalışma davranışlarını oluşturan yedi alt başlıklarında aldıkları puanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. Ayrıca ÇDDÖ için yapılan geçerlik ve güvenirlik analizlerinde, ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu belirlenmiştir.
References
- Demirel Ö. Öðretme Sanatý, Pegem Yayýncýlýk, Ankara, 2006.
- Özvarýþ ÞB, Demirel Ö. Öðrenen merkezli týp eðitimi, TTB yayýný, Ankara, 2002.
- Atýlgan H. Eðitimde ölçme ve deðerlendirme, Aný yayýncýlýk, Ankara, 2007.
- Gürpýnar E, Çetinkaya S, Sürer H, Aktekin M. Akdeniz ve Cumhuriyet Üniversitesi Týp Fakülteleri dönem I öðrencilerinin çalýþma davranýþlarý. V. Ulusal Týp Eðitimi Kongresi, Ýzmir, 107, 2008.
- Çam O, Khorshid L, Özsoy AS. Öðrencilerin çalýþma davranýþý, sýnav kaygýsý ve benlik saygýsýnýn baþarý düzeyine etkisinin incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemþirelik Yüksek Okulu Dergisi 1998; 14(3):243- 55.
- Baltaþ A. (Stres Altýnda Ezilmeden Öðrenmede ve Sýnavlarda) Üstün Baþarý. Remzi Kitapevi, Ýstanbul, 1999.
- Akgül, A. ve Çevik, Ç. Ýstatistiksel Analiz Teknikleri, Emek Ofset Baský, 2003.
- Büyüköztürk, Þ. Sosyal Bilimler Ýçin Veri Analizi El Kitabý, Ankara: Pegem A Yayýncýlýk, 2006.
- Þencan, H. Sosyal ve Davranýþsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik, Ankara: Seçkin Yayýncýlýk, 2005.
- Gurpinar E, Senol Y, Aktekin M. Evaluation of problem based learning by tutors and students in a medical faculty of Turkey. Kuwait Medical Journal, 2009; 41(2), 123-27.
- Vernon DT. Attitudes and opinions of faculty tutors about problem-based learning. Academic Medicine, 1995; 70(3): 216-23.
- Norman GR, Schmidt HG. The psychological basis of problem-based learning: a review of the evidence. Academic Medicine, 1992; 67:557-65.
- Bahçeci D. Portfolyo deðerlendirmeninin sýnav kaygýsý, çalýþma davranýþý ve tutum üzerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kýrþehir Eðitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 2009; 10 (1):169-82.
Year 2011,
Volume: 18 Issue: 3, 96 - 99, 30.09.2011
Erol Gürpınar
,
Cem Güzeller
Kemal Alimoğlu
,
Esin Kulaç
References
- Demirel Ö. Öðretme Sanatý, Pegem Yayýncýlýk, Ankara, 2006.
- Özvarýþ ÞB, Demirel Ö. Öðrenen merkezli týp eðitimi, TTB yayýný, Ankara, 2002.
- Atýlgan H. Eðitimde ölçme ve deðerlendirme, Aný yayýncýlýk, Ankara, 2007.
- Gürpýnar E, Çetinkaya S, Sürer H, Aktekin M. Akdeniz ve Cumhuriyet Üniversitesi Týp Fakülteleri dönem I öðrencilerinin çalýþma davranýþlarý. V. Ulusal Týp Eðitimi Kongresi, Ýzmir, 107, 2008.
- Çam O, Khorshid L, Özsoy AS. Öðrencilerin çalýþma davranýþý, sýnav kaygýsý ve benlik saygýsýnýn baþarý düzeyine etkisinin incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemþirelik Yüksek Okulu Dergisi 1998; 14(3):243- 55.
- Baltaþ A. (Stres Altýnda Ezilmeden Öðrenmede ve Sýnavlarda) Üstün Baþarý. Remzi Kitapevi, Ýstanbul, 1999.
- Akgül, A. ve Çevik, Ç. Ýstatistiksel Analiz Teknikleri, Emek Ofset Baský, 2003.
- Büyüköztürk, Þ. Sosyal Bilimler Ýçin Veri Analizi El Kitabý, Ankara: Pegem A Yayýncýlýk, 2006.
- Þencan, H. Sosyal ve Davranýþsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik, Ankara: Seçkin Yayýncýlýk, 2005.
- Gurpinar E, Senol Y, Aktekin M. Evaluation of problem based learning by tutors and students in a medical faculty of Turkey. Kuwait Medical Journal, 2009; 41(2), 123-27.
- Vernon DT. Attitudes and opinions of faculty tutors about problem-based learning. Academic Medicine, 1995; 70(3): 216-23.
- Norman GR, Schmidt HG. The psychological basis of problem-based learning: a review of the evidence. Academic Medicine, 1992; 67:557-65.
- Bahçeci D. Portfolyo deðerlendirmeninin sýnav kaygýsý, çalýþma davranýþý ve tutum üzerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kýrþehir Eðitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 2009; 10 (1):169-82.