Amaç: Çalışmamızda, sporla ilgilenen bireylerin ağız-diş sağlığını değerlendirmek, oral hijyen ve beslenme alışkanlıklarının ağız-diş sağlığı üzerine etkilerini incelemek amaçlandı.
Gereç ve Yöntemler: ..... Spor Lisesi’nden 241, ..... Güzel Sanatlar Lisesi’nden 179 öğrenciye sosyoekonomik/demografik durumları, beslenme ve oral hijyen alışkanlıkları ve spor yaşı ile ilgili sorular içeren anket formu uygulandı. Tüm katılımcıların ağız içi muayeneleri yapılarak; DMFT/DMFS, UGT, plak ve gingival indeks skorları belirlendi, dişlerin kapanış ilişkileri değerlendirildi. Elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edildi.
Bulgular: İki lisede de öğrencilerin çoğunluğunun ailelerinin aylık gelir seviyesinin düşük olduğu görüldü. Spor Lisesi öğrencilerinin karyojenik beslenmeye daha yatkın oldukları ve diş fırçalama alışkanlıklarının daha zayıf olduğu tespit edildi. Spor Lisesi öğrencilerinin DMFT/DMFS, plak ve gingival indeks skorları yüksek bulundu (p<0,05). Liseler arasında UGT indeks skorları açısından istatistiksel bir farklılık olmadığı belirlendi (p>0,05). Spor Lisesi’nde daha fazla oranda görülen Angle sınıf 3 kapanış ilişkisi (p<0,05) dışında liseler arasında diş kapanış ilişkisi ve kötü oral alışkanlıklar açısından farklılık saptanmadı (p>0,05).
Sonuçlar: Spor yapan bireylerin, ailelerinin, öğretmenlerinin veya antrenörlerinin, beslenme ve oral hijyen alışkanlıkları ve etkileri konusunda bilgilendirilmesi önem taşımaktadır.
Süleyman Demirel Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
TDH-2018-6795
TDH-2018-6795
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Dentistry |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | TDH-2018-6795 |
Publication Date | September 1, 2020 |
Submission Date | March 28, 2020 |
Acceptance Date | July 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 27 Issue: 3 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi/Medical Journal of Süleyman Demirel University is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International.