Objective
The COVID-19 pandemic, which affected almost all
areas of life, has had serious effects on education
as well. This study aimed to investigate the effects
of the online education process on physical
activity, perseverance, and coronaphobia among
undergraduate physiotherapy students during
COVID-19 pandemic.
Material and Method
A total of 185 undergraduate physiotherapy students
were included in the study. Physical activity level
was assessed with the International Physical Activity
Questionnaire-Short Form (IPAQ-SF), perseverance
with the Short Perseverance Scale (Grit-S), and
coronaphobia with the COVID-19 Fear Scale. In
addition, the perceived changes in physical activity
and perseverance levels during the pandemic
were evaluated. The academic performance was
determined with the grade point average (GPA).
Results
It was determined that most of the students perceived
a decrease in their physical activity (82.7%) and
perseverance (69.2%) levels. There was a moderate
positive correlation between GPA and COVID-19
Fear Scale score (rho:0.407, p<0.001) and a negative
low correlation between GPA and Grit-S score (rho:-
0.318, p<0.001).
Conclusion
Physiotherapy students who received online learning
during the COVID-19 pandemic could perceive a
decrease in their physical activity and perseverance
levels. This study has revealed interesting results
that higher academic performance may be related to
higher coronaphobia and lower perseverance levels.
We think that this result may be attributed to the
inadequate quality of online assessment methods, lack
of information technologies and the uncontrollability of
online examinations.
The study was approved by Non-Invasive Research Ethics Committee of Dokuz Eylül University on 18.01.2021 with decision number 2021/02-26 (No: 5981-GOA).
This research did not receive any specific grant from funding agencies in the public, commercial, or not-for-profit sectors.
-
The authors thank all physiotherapy students who participated in our study.
Amaç
Hayatın hemen her alanını etkisi altına alan COVID-19
salgınının eğitim üzerinde de ciddi etkileri olmuştur.
Bu çalışma, COVID-19 salgını sırasında fizyoterapi lisans
öğrencilerinde çevrimiçi eğitim sürecinin fiziksel
aktivite, azim ve koronafobi üzerine etkilerini araştırmayı
amaçladı.
Gereç ve Yöntem
Çalışmaya toplam 185 fizyoterapi lisans öğrencisi
dahil edildi. Fiziksel aktivite düzeyi Uluslararası Fiziksel
Aktivite Anketi-Kısa Formu (IPAQ-SF), azim Kısa
Azim (Sebat) Ölçeği (Grit-S) ve koronafobi ise COVID-
19 Korkusu Ölçeği ile değerlendirildi. Ek olarak,
salgın döneminde fiziksel aktivite ve azim düzeylerinde
algılanan değişiklikler değerlendirildi. Akademik
performans, genel not ortalaması (GPA) ile belirlendi.
Bulgular
Öğrencilerin çoğunun fiziksel aktivite (%82,7) ve azim
(%69,2) düzeylerinde azalma algıladıkları belirlendi.
GPA ile COVID-19 Korkusu Ölçeği skoru arasında
orta düzeyde pozitif korelasyon (rho:0,407, p<0,001),
GPA ile Grit-S skoru arasında ise düşük düzeyde negatif
korelasyon vardı (rho:-0,318, p<0,001).
Sonuç
COVID-19 salgını sırasında çevrimiçi eğitim alan fizyoterapi
öğrencileri, fiziksel aktivite ve azim düzeylerinde
bir azalma algılayabilirler. Bu çalışma, daha yüksek
akademik performansın daha yüksek koronafobi
ve daha düşük azim düzeyleriyle ilişkili olabileceğine
dair ilginç sonuçlar ortaya çıkardı. Bu sonucun çevrimiçi
değerlendirme yöntemlerinin kalitesinin yetersiz
olması, bilgi teknolojilerinin eksikliği ve çevrimiçi sınavların
kontrol edilemezliği ile ilgili olabileceğini düşünmekteyiz.
-
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Medical Education, Health Services and Systems (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | December 30, 2023 |
Submission Date | September 4, 2023 |
Acceptance Date | October 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 30 Issue: 4 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi/Medical Journal of Süleyman Demirel University is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International.