Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de uygulanan hayvansal üretimi destekleme politikalarının Burdur ilinde faaliyet gösteren geliştirilmiş (sabit süt sağım ünitesi ve soğutma tankı bulunan) ve geleneksel süt sığırcılığı işletmeleri üzerine ekonomik etkilerini belirlemektir. Bu çalışmada, araştırma alanında faaliyet gösteren 50 adet geliştirilmiş ve 50 adet geleneksel süt sığırcılığı işletmelerinden anket yöntemi ile toplanan veriler kullanılmıştır. Çalışmada hayvansal üretimi destekleme politikalarının, geliştirilmiş ve geleneksel süt sığırcılığı işletme gelirleri üzerine etkilerinin ekonomik karşılaştırılması yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, işletmeler ortalaması brüt kar geliştirilmiş işletmelerde 42.571,62 TL, geleneksel işletmeler için ise 11.739,71 TL olarak saptanmıştır. İşletmelerin, işletme başına devletten aldıkları ortalama hayvancılık destek miktarı; geliştirilmiş işletmeler için 48.542,46 TL, geleneksel işletmeler için ise 11.546,01 TL olarak saptanmıştır. İşletmeler ortalaması destekli gayrisafi üretim değeri ve destekli brüt kar geliştirilmiş işletmelerde 361.710,76 TL ve 91.114,07 TL, geleneksel işletmeler için ise 126.202,25 TL ve 23.285,72 TL olarak hesaplanmıştır. Destekli GSÜD içinde hayvancılık desteklerinin payı geliştirilmiş işletmeler için %15,50, geleneksel işletmeler için ise %10,07 olarak belirlenmiştir. İşletmeler ortalaması brüt kar ve destekli brüt kar değeri geliştirilmiş işletmelerde 691,66 TL TL/büyükbaş hayvan birimi(BBHB) ve 1.481,50 TL/BBHB, geleneksel işletmeler için ise 452,15 TL/BBHB ve 898,19 TL/BBHB olarak hesaplanmıştır. Süt sığırcılığı işletmelerinde kullanılan hayvancılık desteklerinin brüt kar üzerinde önemli etkisinin olduğu söylenebilir.
Süt Sığırcılığı Üretim Desteği Hayvancılık Politikası Burdur
The main purpose of this study is to determine the reflection of the effect of the Turkish
government’s livestock production support policies on traditional and improved dairy (with fixed
milking unit and the cooling tank) farms in Burdur province. The data were collected by using a
survey method to randomly selected improved dairy farms (50) and traditional dairy farms (50) in the
research area. In this study, the effects of livestock production support policies influence on traditional
and improved dairy farms' incomes were also compared. According to research results, average gross
income was 42.571,62 TL for improved dairy farms and 11.739,71 TL for traditional dairy farms. The
received average livestock support was calculated to be 48.542,46 TL per farm for the improved dairy
farms and 11.546,01 TL per farm for the traditional dairy farms. Dairy farms average supported gross
production value and supported gross income value were calculated to be 361.710,76 TL and
91.114,07 TL for improved dairy farms and 126.202,25 TL and 23.285,72 TL for the traditional dairy
farms, respectively. The share of livestock production support effects on gross income were 15,50%
for improved dairy farms and 10,07% for traditional dairy farms. Dairy farms average gross income
and supported gross income values were calculated with using livestock unit (LU) and their values
were 691,66 TL/LU and 1.481,50 TL/LU for improved dairy farms, while 452,15 TL/LU and 898,19
TL/LU for the traditional dairy farms, respectively. The result can be concluded that livestock
supports policies which are used in dairy farms have strong effect on gross income.
Diğer ID | JA98RA85JE |
---|---|
Bölüm | Araştıma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.