Araştırmada, 5E öğrenme modeli
kullanımının öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisini belirlemek amacıyla meta
analiz çalışması yapılmıştır. 2007–2016 yılları arasında yapılmış araştırma
problemine uygun, meta analiz çalışmasına dahil edilebilecek istatistiksel
verilere sahip doktora ve yüksek lisans tezleri Türkçe ve İngilizce anahtar
kelimeler kullanılarak literatür taraması yapılmıştır. Tarama sonucunda, 5E
öğrenme modeli kullanımının öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisine ilişkin
toplam 99 lisansüstü tez meta analize dahil edilmiş ve toplamda 186 etki
büyüklüğü değeri elde edilmiştir. Araştırma sonucunda derslerde 5E öğrenme
modeli kullanımının öğrencilerde öğrenme ürünlerine etkisinin pozitif yönde
olduğu tespit edilmiş ve tespit edilen etki büyüklüğü değeri, rastgele etkiler
modeline göre 0.852 ile 1.073 güven aralığında 0.961 (% 95 CI, SE = .056)
olarak bulunmuştur. Bu değer, Thalheimer ve Cook (2002) tarafından belirtilen
etki büyüklüğü sınıflandırmasına göre geniş düzeyde bir etki büyüklüğüdür. Araştırmada
elde edilen 186 etki büyüklüğü değerinin 173’ü pozitif, 13’ü negatif’dir.
Araştırmada öğrencilerin öğrenme ürünlerine, araştırmanın tez türüne,
araştırmanın yapıldığı ders alanına ve araştırmaya katılan öğrencilerin öğrenim
düzeylerine göre moderatör analizler yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda,
en yüksek etki büyüklüğü değerinin öğrenilen bilgilerin akılda kalıcılığında
(ES = 1.274), doktora çalışmalarında (ES = .973), sosyal bilimler dersleri
alanında (ES = 1.489) ve ilkokul öğrencilerinde (ES = 1.335) olduğu tespit
edilmiştir.
In the study, meta-analysis study is carried out in order to determine
the effect of 5E learning model usage on students’ learning outcomes: PhD and
post-graduate dissertations consisting of statistical data which can be
included in meta-analysis study and appropriate to research problem done in the
years between 2007 and 2016 in the literature through using Turkish and English
words from national and international data base. As a consequence of literature
review, totally 99 studies related to the effect of 5E learning model usage on students’
learning outcomes are included in meta-analysis and the effect size of 186 is
obtained in total. As a result of the research, it is confirmed that the
effect of smart board usage on students’ learning outcomes is in positive way
and the determined effect size is found out as 0.961 (% 95 CI, SE =
.056) in the confidence interval 0.852 and 1.004 according to random
effects model. This size is an extensive effect size in accordance with
effective size classification. 173 of the effect size 186 obtained in the study
is positive and 13 of it is negative. Moderator analysis is carried out with
regard to students’ learning outcomes, the theses type and discipline field of
the research and education levels of students included in the research. In
consequence of analyses, the highest effect size is found out as (ES =
1.274) in the memorability of learned knowledge, (ES = .973) in doctorate
studies, (ES = 1.489) in social science and (ES = 1.335) in Primary school
students.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2017 |
Submission Date | April 13, 2017 |
Acceptance Date | July 13, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |