Education is also the first word that comes to mind is the teacher. Qualified rehabilitation of teachers who take an active role in all aspects of the education system is required. Various training approaches are applied during the teacher training process. These vary according to the countries and the turnover. The old teacher training approach is the traditional approach. This is the behaviorist, cognitive and constructive approach. Every approach is different from teacher training concept, aim and practice. Teacher who knows everything about traditional approach, example teacher in behaviorist approach, expert teacher in cognitive approach and teacher who learns in constructivist approach are the forefront. In recent years, international organizations such as the European Union, the United Nations, OCDE, UNESCO have focused on the 2030 vision and skills to train teachers. A variety of knowledge, skills, values and attitudes are taught to prepare students for the future. Studies are being conducted on how educational institutions can effectively make them available. Thus, the infrastructure for the transition from the information society to the skills society is established in our world.
Eğitim
denilince de ilk akla gelen kelime
öğretmen olmaktadır. Eğitim sisteminin her boyutunda aktif rol alan
öğretmenlerin nitelikli yetiştirilmeleri gerekmektedir. Öğretmen yetiştirme sürecinde çeşitli eğitim yaklaşımları
uygulanmaktadır. Bunlar ülkelere ve döneme göre değişmektedir.En eski
öğretmen yetiştirme yaklaşımı geleneksel yaklaşımdır.Bunu davranışçı, bilişsel
ve yapılandırıcı yaklaşım izlemektedir. Her yaklaşımın öğretmen yetiştirme anlayışı, amacı ve uygulamaları
farklıdır. Geleneksel yaklaşımda her şeyi bilen öğretmen, davranışçı
yaklaşımda örnek öğretmen, bilişsel yaklaşımda uzman öğretmen, yapılandırıcı
yaklaşımda ise öğrenen öğretmen anlayışı ön plana çıkmaktadır. Son yıllarda Avrupa
Birliği, Birleşmiş Milletler, OCDE, UNESCO gibi uluslararası kuruluşların 2030
vizyonunda öğretmen yetiştirmede beceri yaklaşımına ağırlık verilmektedir.
Öğrencileri geleceğe hazırlamak için öğretilecek çeşitli bilgi, beceri, değer
ve tutumlar üzerinde durulmaktadır. Eğitim kurumlarının bunları etkili biçimde
nasıl kazandıracağı konusunda çalışmalar yapılmaktadır. Böylece dünyamızda bilgi toplumundan beceri
toplumuna doğru geçişin altyapısı oluşturulmaktadır.
00
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 27, 2018 |
Submission Date | July 7, 2018 |
Acceptance Date | July 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |