Societies that have an education system
that lacks technology are far from stagnant and innovative. It is necessary to
take advantage of technology and scientific development in the process of
growing to confident, creative and sensitive individuals in the social studies
course. Social studies course is a lesson that was stacked, cumulative, created
based on the collective teaching approach. This course designed to recognize
themselves, their society and the world of children were included in the
primary school curriculum in 1924, 1936, 1948, 1968, 1998 and 2005. Social
studies course is one of the basic lessons of technological tools can be used
in learning environments. The social studies course aims to give basic life
skills to students in elementary school besides it supports to adapt students
who adapt to the era, sensitive to environment, and innovative. From this point
to benefit from technology may lead to very useful results in social studies
accordance with the constructivist learning approach.
Teknolojiyi hayatına katamamış daha da
önemlisi teknolojiden yoksun bir eğitim sistemine sahip olan toplumlar, durağan
ve yenilikçilikten uzaktır. Hayat Bilgisi dersinin özünde toplumda kabul görme
noktasında kendinden emin, yaratıcı ve günün koşullarına duyarlı bireyler
yetiştirilmesi aşamasında teknolojiden ve bilimsel gelişmelerden faydalanmak
gerekmektedir. Hayat bilgisi dersi, yığılmalı, birikimli, toplu öğretim
yaklaşımına dayalı olarak oluşturulmuş bir derstir. Çocukların kendilerini,
içinde yaşadıkları toplumu ve dünyayı tanımaları amacıyla tasarlanmış olan bu
ders, 1924, 1936, 1948, 1968, 1998 ve 2005 ilköğretim programlarında yer
almıştır. Hayat Bilgisi dersi teknolojik araç gereçlerin öğrenme ortamlarında
kullanılabileceği temel derslerden biridir. Hayat Bilgisi dersi ilkokullarda
öğrencilere temel hayat becerilerinin kazandırmayı amaçlamanın yanında çağa
ayak uydurabilen, çevresine duyarlı, yenilikçi insanlar olarak toplama
kazandırılmalarını da desteklemektedir. Bu açıdan Hayat Bilgisi dersinin
yürütülmesi sürecinde yapılandırıcı öğrenme yaklaşımına uyumlu olarak,
teknolojiden faydalanmak oldukça yararlı sonuçlar doğurabilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 15, 2018 |
Submission Date | October 27, 2018 |
Acceptance Date | November 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 3 |