Müzik performansı kaygısı, seyirci karşısında kişinin
performansının iyi olmayacağı düşüncesi ile endişe yaşamasıdır. Yapılan
araştırmalar müzik performans kaygısının performansı sergileyen kişiler
ve performansın kalitesi üzerinde olumsuz yönde önemli etkileri olduğunu
göstermektedir. Literatürde bu durumu destekleyen birçok araştırma bulgusu yer
almaktadır. Bu çalışmada, müzik eğitiminin her alanında ve seviyesinde önemli
etkilere sahip olan müzik performans kaygısı ile ilgili yapılmış olan araştırmaların;
müzik performans kaygısının belirtileri, müzik performans kaygısı ile baş etme
yolları, müzik performans kaygısının nedenleri başlıkları altında bir sentezini
sunmak amaçlanmıştır. Çalışmanın müzik performans kaygısı ile ilgili araştırma
yapan akademisyenlere ve müzik eğitimcilerinin müzik performans kaygısı
konusunda bilinçlenerek öğrencilerinde oluşacak müzik performans kaygısını
önleme ve müzik performans kaygısı ile baş etme stratejileri konularında
farkındalık kazanmalarına katkı
sağlayacağı düşünülmektedir.
Music
performance anxiety can be characterized by higher level of anxiety and fear of
failure in front of an audience. Recent studies reveal that music performance
has negative effects on performer and performance quality. This is also
confirmed by previous findings in the literature. The present study thus seeks
to provide a synthesis of studies on music performance anxiety which has
significant effects on all areas and levels of music education along with
symptoms, causes and coping strategies of music performance anxiety. It is
anticipated that this study will raise awareness in academicians conducting
research studies on music performance anxiety and music teachers so that they
will be aware of the prevention and coping strategies of music performance
anxiety among students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Submission Date | May 24, 2019 |
Acceptance Date | July 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |