Günümüzde oyunla öğrenme yaklaşımı açısından tekerlemelerin önemli bir yeri vardır. Tekerleme masal, hikâye, halk tiyatrosu gibi edebi ürünlerde, çocuk oyunları ve günlük yaşamda kullanılan kafiyeli ve ritmik sözlerdir. Masalların giriş kısımlarında dinleyicilerin dikkatini çekmek, çocuk oyunlarında ise ebe veya grup liderini seçmek için söylenmektedir. Masal, oyun (çocuk) ve zor söylenen tekerleme gibi türlere ayrılmaktadır. Bunların içinde en zengini çocuk tekerlemeleridir. Çocuk tekerlemelerinin uzun ve zengin bir geçmişi vardır. Eskiden çocuk tekerlemeleri denilince daha çok oyun aracı akla geliyordu. Günümüzde bu anlayış değişmiş, çocuk tekerlemelerinin eğitici yönü öne çıkmıştır. Çoğu ülkede çocukların dil, zihinsel, sosyal ve fiziksel becerilerini geliştirmek amacıyla kullanılmaktadır. Okul öncesi ve ilkokul programları ile ders kitaplarında çeşitli tekerlemelere yer verilmektedir. Araştırmalarda tekerlemelerin çocukları sosyalleştirme, güven verme ve güdüleme rollerine vurgu yapılmaktadır. Ayrıca çocukların dil, zihinsel, sosyal ve fiziksel becerileri geliştirmeye yararları dile getirilmektedir. Eğitim sürecinde ise tekerlemelerle çocukların iyi okuyucu olma, kendilerini geliştirme, yaşam boyu öğrenme ve geleceğe yön vermeleri üzerinde durulmaktadır. Bu amaçla ders kitaplarındaki tekerlemeler özenle seçilmektedir.
Today,rhymes have an important place in terms of game learning approach. Rhymes are rhythmic and rhythmic words used in literary products such as fairy tales, stories, folk theater, children's games and daily life. It is said to attract the attention of the audience at the entrance of the fairy tales and to choose the midwife or group leader in the children's games. The fairy tale is divided into types such as play (child) and hard-to-say rhyme. The richest child rhymes are among them. Child rhymes have a long and rich history. When we talked about nursery rhymes in the past, more game tools came to mind. Today, this understanding has changed and the educational aspect of child rhymes has come to the fore. It is used in most countries to improve children's language, mental, social and physical skills. There are various rhymes in preschool and primary school programs and textbooks. Research emphasizes the role of rhymes in socializing, reassuring and motivating children. In addition, the benefits of children to develop language, mental, social and physical skills are expressed. In the education process, it is emphasized that nursery rhymes, children become good readers, develop themselves, lifelong learning and shape the future. For this purpose, rhymes in textbooks are carefully selected.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2020 |
Submission Date | February 6, 2020 |
Acceptance Date | March 13, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 1 |