Origami, matematik ve sanat gibi derslerde matematiksel yapıları analiz ediyoruz, hayal ediyoruz ve inşa ediyoruz. Bir Rhombicosidodecahedron’un 3-4-5-4 örüntü yapısı vardır, bir origami kat izi geometrik ilişkilerden örülüdür. Matematik derslerinde; geogebra ile fonksiyonların grafiğini çiziyoruz, zorlu karmaşık yapılarla uğraşıyoruz, 4. Dereceden polinomları yaklaşıklıkla çözmeye çalışıyoruz. Matematiksel yapıların örnekleri ve öğrencilerin onlarla nasıl düşündüğü ve öğrendiği burada odak noktası olduğu ve uzun yıllar süren araştırmalardan edinilmiş sonuçların paylaşılacağı bir derleme çalışması olarak düşünülebilir. Bütün o farklı yapıları bir yapısal bütünlük altında düşünmeye başladığımız zaman öğrencilerin bu yapılarla nasıl öğrendiğini anlamamıza yardımcı olacağını düşünüyoruz. İslami bir örüntüyü pergel ve cetvel ile oluşturduğumu zaman bir algoritma izliyoruz yapıyı çözmeye yönelik. Öngörü zamanla oluşuyor ve bunun için anlamlı deneyim gerekiyor. Ve bunun için de farklı tabanlarda yapısal özelliklerin sistematik farkındalığı gerekebiliyor. Kandinsky’nin “Sayı 8” eseri, öğrenciler tarafından, taşıdığı Öklid yapısı ve geometrik ilişkiler açısından incelenebilir. Sheakespeare’in 116. Sonesi “Olmayana ergi” içerebilir. Her yapı tektir ama bazı ortak noktalar içerebilir: perspektif, odak, değişkenler, birleşme yapıştırıcısı ve bağlam
Bu ilk defa yaptığım bir makale türü olacak. Daha önceki bütün çalışmalarımın bir araya gelebilmesi düşünüldüğünde birlikte çalıştığım ve kongrelerinde bana yer ayıran herkese tesekkuru bir borç bilirim.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: Özel Sayı (Ö1) |