Somut bir modelleme çalışması ile etkin bir ders planı için içerik hazırlanması, modelleme aşamasında öğrencilerin karşılaşabileceği zorlukların belirlenmesi ve uygulamasındaki çeşitliliklerin belirlenmesi araştırmamızın amacını oluşturmaktadır. Alt amacımız da modelleme çalışmalarındaki aşamaları ve süreç analizini yüksek lisans öğrencileriyle paylaşmak ve modelleme sorusunu geliştirerek ders planı oluşturmaktır. Pandemi sürecinde çevrimiçi verilen yüksek lisans Modelleme dersi ödevlerinden birisi olarak öğrencilere bir A4 kâğıdından sadece şerit oluşturarak, parçalanmayacak ve kopmayacak şekilde makasla yapılan kesim hareketleriyle yaklaşık bir çember çıkarıp çıkaramayacakları ve bu çemberin içine kaç çocuk sığdırabilecekleri sorulmuştur. Her düzeye uygun olan bu modelleme sorusunda yüksek lisans öğrencilerinin matematiksel modele nasıl ulaştıklarının aşamalarını incelenmiştir. O dönem dersi alan 14 öğrenci vardır, bu 14 öğrenciden veriler toplanmıştır. Niteliksel araştırma yöntemlerinden durum değerlendirmesi şeklinde düşünülen araştırma metoduyla toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Öğrenci cevaplarının analizinde modelleme aşamaları, modelleme süreçleri gözlemlenebilmiştir. Cevaplarda matematiksel model oluşturanlar olduğu gibi, modelleme etkinliğine odaklananlar da olmuştur. Analiz sonuçlarımızda öğrencilerin ellerindeki veriyle gerçekçi bir yolla değerlendirmeler yaptığını, farklı ve yaratıcı yollar izleyenler olduğunu gözlemledik. Sorumuzun oyun niteliği taşımasından dolayı aile içi bir etkinliğe dönüştüğünü de söylenebilir. Bu gibi modelleme sorularının hem her düzeyde uygulanabileceği için, hem de yaratıcılığı arttıracağından modelleme sorusu ve konusu olarak uygulanabilir olduğunu düşünülmektedir.
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2022 |
Submission Date | January 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: Özel Sayı (Ö1) |