Yabancı dil öğretiminde kelime bilgisi oldukça önemli olmakla beraber, kelime öğretiminin ne zaman, nasıl ve ne kadar yapılacağı daha da önem arz etmektedir. Bu önemle son yıllarda Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında kelime sıklığı çalışmaları yapılmaktadır. Kullanılan materyallerin sıklık çalışmalarına göre hazırlanması, hedef dile maruz kalacak öğrenenlerin öğrenme sürecini oldukça kolaylaştıracaktır. Bu bağlamda çalışmada yabancılar için Türkçe ders kitaplarındaki söz varlığının kullanım sıklığını tespit etmek amaçlanmıştır. Nitel durum çalışması deseninin kullanıldığı çalışmada, “PICTES” kapsamında okutulan “Hayat Boyu Türkçe” öğretim setindeki 3 ders kitabı incelenmiştir. İncelenen kitaplardaki söz varlığına ait veriler, doküman analizi ile toplanıp bunların kulanım sıklıkları CİBAKAYA 2.3 programı ile tespit edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre incelenen ders kitaplarında sıklıkla isimlerden ve fiillerden oluşan kelimeler yer alırken ikileme ve deyimler az sayıdadır. İncelenen kitaplarda atasözlerine ise hiç yer verilmemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2022 |
Submission Date | February 6, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: Özel Sayı (Ö1) |