Research Article
BibTex RIS Cite

Uzaktan Eğitimde Ölçme Değerlendirme (E- Değerlendirme)

Year 2022, Volume: 3 Issue: 2, 124 - 140, 30.04.2022

Abstract

Bu araştırma öğretmenlerin ölçme değerlendirme ile ilgili öz yeterlik algılarını saptamak, uzaktan eğitimde
bilişim teknolojilerini kullanabilme tutum ve becerilerini tespit etmek, uzaktan eğitimde kullandıkları ölçme
değerlendirme araçları konusunda bilgi sahibi olmak ve öğretmenlerde tamamlayıcı (alternatif) ölçme
değerlendirme teknik ve araçları ile ilgili farkındalık oluşturmak amacıyla yapılmıştır. Tarama modelinde
yürütülen bu araştırmanın örneklemi 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılında Bursa ilinde öğretmenlik yapan 2732
kadın ve 1788 erkek olmak üzere toplam 4520 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak,
3 bölüm, toplamda 24 maddeden oluşan çevrimiçi anket kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler Betimsel
ve Fark Analizleri yoluyla incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, uzaktan eğitimde ölçme
değerlendirme tutum ve becerileri cinsiyet, kıdem ve okul türü açısından anlamlı farklılık gösterdiği tespit
edilmiştir. Öğretmenlerin, öğrenci performansını değerlendirmede tamamlayıcı ölçme değerlendirme yöntem ve
tekniklerinin kullanılması gerektiğini ifade etmelerine rağmen yüz yüze ve uzaktan eğitim sürecinde halen
geleneksel ölçme değerlendirme yöntemlerini kullanmaya devam ettikleri görülmektedir. Ankete verilen diğer
cevaplar da dikkate alındığında, öğretmenlerin uzaktan eğitimde bilişim teknolojilerinin kullanımı ve
tamamlayıcı ölçme değerlendirme teknikleri konusunda eğitime ihtiyaçları olduğu anlaşılmaktadır.

References

  • Adıgüzel, A. (2020). Salgın sürecinde uzaktan eğitim ve öğrenci başarısınız değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. Milli Eğitim, 49 /1, (253-271)
  • Arlı, M. ve Nazik, H. (2001). Bilimsel araştırmaya giriş. Gazi Kitabevi.
  • Bahar, M. , Nartgün ,Z. , Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2006). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı. Pegem A Yayıncılık.
  • Baran, H. (2020). Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme. AUAd, 6/1, 28-40.
  • Başar, M. vd, (2019).Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 3/2, 14-22
  • Baykul, Y. (1992). Eğitim sisteminde değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7/1, 62-68.
  • Canpolat,U. , Yıldırım,Y. Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi ,Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi-AUAd 2021, 7/1, 74-109
  • Crisp, G. (2005). Interactive e-Assessment: moving beyond multiple-choice questions. Centre for Learning and Professional Development, University of Adelaide. eli.elc.edu.sa/2009/content/Crisp[presentation].pdf
  • Dermo,J. ve Carpenter, L. (2011). e-Assessment for learning: can online selected response questions really provide useful formative feedback? [İnternet-23-06-2012] http://caaconference.co.uk/wp-content/uploads/Dermo-CAA2011.pdf
  • İnesi, M. A. (2015). Ortaokul öğretmenlerinin çağdaş ölçme ve değerlendirme süreçlerine yönelik bilgilerinin ve tutumlarının belirlenmesi (Demirci İlçesi örneği), Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kara, E. (2009). Uzaktan yükseköğretimde ölçme değerlendirme ve Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi uygulaması.
  • Yayınlanmamış Doktora Tezi: Anadolu Üniversitesi.
  • Korkmaz, H. (2004). Fen ve Teknoloji Eğitiminde Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımları, Yeryüzü Yayınevi.
  • Moore, M. G. and Kearsley, G. (1996) A Systems View, Wadsworth Publishing. Boston: Distance Education
  • Puspitasari K. A. (2010) Student Assessment: Policy and Practice in Asian Distance Education, Sage Pub, New Delhi, 60-65.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. / H. Ü. Eğitim Fakültesi D 136 ergisi (H. U. Journal of Education), 33 (2007), 135-145
  • Şahin, Ç. ve Kaya, G (2020). Alternatif Ölçme Değerlendirme ile İlgili Yapılan Araştırmaların İncelenmesi: Bir İçerik Analizi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(2), 798-812.
Year 2022, Volume: 3 Issue: 2, 124 - 140, 30.04.2022

Abstract

References

  • Adıgüzel, A. (2020). Salgın sürecinde uzaktan eğitim ve öğrenci başarısınız değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. Milli Eğitim, 49 /1, (253-271)
  • Arlı, M. ve Nazik, H. (2001). Bilimsel araştırmaya giriş. Gazi Kitabevi.
  • Bahar, M. , Nartgün ,Z. , Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2006). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı. Pegem A Yayıncılık.
  • Baran, H. (2020). Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme. AUAd, 6/1, 28-40.
  • Başar, M. vd, (2019).Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 3/2, 14-22
  • Baykul, Y. (1992). Eğitim sisteminde değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7/1, 62-68.
  • Canpolat,U. , Yıldırım,Y. Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi ,Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi-AUAd 2021, 7/1, 74-109
  • Crisp, G. (2005). Interactive e-Assessment: moving beyond multiple-choice questions. Centre for Learning and Professional Development, University of Adelaide. eli.elc.edu.sa/2009/content/Crisp[presentation].pdf
  • Dermo,J. ve Carpenter, L. (2011). e-Assessment for learning: can online selected response questions really provide useful formative feedback? [İnternet-23-06-2012] http://caaconference.co.uk/wp-content/uploads/Dermo-CAA2011.pdf
  • İnesi, M. A. (2015). Ortaokul öğretmenlerinin çağdaş ölçme ve değerlendirme süreçlerine yönelik bilgilerinin ve tutumlarının belirlenmesi (Demirci İlçesi örneği), Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kara, E. (2009). Uzaktan yükseköğretimde ölçme değerlendirme ve Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi uygulaması.
  • Yayınlanmamış Doktora Tezi: Anadolu Üniversitesi.
  • Korkmaz, H. (2004). Fen ve Teknoloji Eğitiminde Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımları, Yeryüzü Yayınevi.
  • Moore, M. G. and Kearsley, G. (1996) A Systems View, Wadsworth Publishing. Boston: Distance Education
  • Puspitasari K. A. (2010) Student Assessment: Policy and Practice in Asian Distance Education, Sage Pub, New Delhi, 60-65.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. / H. Ü. Eğitim Fakültesi D 136 ergisi (H. U. Journal of Education), 33 (2007), 135-145
  • Şahin, Ç. ve Kaya, G (2020). Alternatif Ölçme Değerlendirme ile İlgili Yapılan Araştırmaların İncelenmesi: Bir İçerik Analizi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(2), 798-812.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Aylin Turan 0000-0001-6723-2023

Yasemin Kıvrak 0000-0001-5580-9702

Ayşe Öztürk 0000-0001-7939-3086

Publication Date April 30, 2022
Submission Date March 29, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Turan, A., Kıvrak, Y., & Öztürk, A. (2022). Uzaktan Eğitimde Ölçme Değerlendirme (E- Değerlendirme). Journal of Sustainable Education Studies, 3(2), 124-140.