Bu araştırma öğretmenlerin ölçme değerlendirme ile ilgili öz yeterlik algılarını saptamak, uzaktan eğitimde
bilişim teknolojilerini kullanabilme tutum ve becerilerini tespit etmek, uzaktan eğitimde kullandıkları ölçme
değerlendirme araçları konusunda bilgi sahibi olmak ve öğretmenlerde tamamlayıcı (alternatif) ölçme
değerlendirme teknik ve araçları ile ilgili farkındalık oluşturmak amacıyla yapılmıştır. Tarama modelinde
yürütülen bu araştırmanın örneklemi 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılında Bursa ilinde öğretmenlik yapan 2732
kadın ve 1788 erkek olmak üzere toplam 4520 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak,
3 bölüm, toplamda 24 maddeden oluşan çevrimiçi anket kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler Betimsel
ve Fark Analizleri yoluyla incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, uzaktan eğitimde ölçme
değerlendirme tutum ve becerileri cinsiyet, kıdem ve okul türü açısından anlamlı farklılık gösterdiği tespit
edilmiştir. Öğretmenlerin, öğrenci performansını değerlendirmede tamamlayıcı ölçme değerlendirme yöntem ve
tekniklerinin kullanılması gerektiğini ifade etmelerine rağmen yüz yüze ve uzaktan eğitim sürecinde halen
geleneksel ölçme değerlendirme yöntemlerini kullanmaya devam ettikleri görülmektedir. Ankete verilen diğer
cevaplar da dikkate alındığında, öğretmenlerin uzaktan eğitimde bilişim teknolojilerinin kullanımı ve
tamamlayıcı ölçme değerlendirme teknikleri konusunda eğitime ihtiyaçları olduğu anlaşılmaktadır.
Uzaktan Eğitim Ölçme Değerlendirme Tamamlayıcı Ölçme Değerlendirme e-Değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |