Research Article
BibTex RIS Cite

Halk Eğitim Merkezi Kurslarında Oluşturulan Ürünlerin Dijital Pazarda Satılmasına İlişkin Kursiyer Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2024, Volume: 5 Issue: 1, 13 - 26, 31.01.2024

Abstract

Türkiye’de yaygın eğitim programı veren halk eğitimi merkezlerinde kursiyerlere yaygın eğitim programında öngörülen kazanımların dışında, kurslarda yaptıkları çalışmalardan gelir elde etme imkânı sağlanmaktadır. Peki bu gelir elde etme hangi yollarla sağlanmaktadır? Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı; halk eğitimi merkezi kurslarında oluşturulan ürünlerin dijital pazarda satılmasına ilişkin kursiyer görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemi ve olgubilim deseninde yürütülen bu çalışmanın örneklemini, 2022 yılında Mardin ili Derik ilçesindeki Derik Halk Eğitimi Merkezi el sanatları, giyim ve yiyecek içecek hizmetleri kurslarına katılan 15 kadın kursiyer oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre kurs türleri, pazarlama yöntemleri ve eğitimler olmak üzere üç kategori ve sekiz alt kategori oluşmuştur. Katılımcıların halk eğitimi merkezinde el nakışları, dekoratif ahşap süsleme, filografi, iğne oyası, çocuk üst giysileri dikimi, drapaj tekniğiyle kadın elbise dikimi ve pastacılık kurslarına katıldıklarını belirtmişlerdir. Katılımcılar bu kurslarda oluşturdukları ürünleri satmak için kullandıkları platformları şöyle sıralamıştır: sergiler, halk pazarları, broşürler, sosyal medya pazarlaması, e-ticaret siteleri, web siteleri. Araştırma sonucunda birtakım öneriler sunulmuştur.

References

  • Acun, H. (2015). Halk eğitimi merkezi kurslarına katılan kursiyerlerin beklentileri ve memnuniyet düzeyleri (Kastamonu İli Örneği). Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek lisans tezi.
  • Bağlan, D., & Yardımcıoğlu, F. (2017). Meslek edindirme kurslarının etkinliği: SAMEK Örneği. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 63-87.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Dursun, C. İ., & Aydın, A. (2022). Pazarlama iletişimi temelinde sosyal medya ağlarının halkla ilişkiler amaçlı kullanımı: Türkiye’de üretim yapan iki otomotiv firmasının kıyaslamalı analizi. Ekonomi, İşletme ve Maliye Araştırmaları Dergisi, 4(1), 34-51.
  • Karataş, Z. (2017). Sosyal bilim araştırmalarında paradigma değişimi: Nitel yaklaşımın yükselişi. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 68-86.
  • Kaya, E. (2015). Türkiye’de halk eğitim merkezleri. International Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS) Dergisi, 3(1), 268-277.
  • Kaya, F. (2018). Reklam ve pazarlama stratejileri: Bir reklamda olması gerekenler. Mecmua Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 99-111.
  • Kaya, N., & Zeren, D. (2020). Dijital pazarlama: Ulusal yazının bibliyometrik analizi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 36.
  • Kotler, P., & Jain, DC ve Maesincee, S. (2001). Pazarlama Hareketleri: Kâr, Büyüme ve Yenilenmeye Yeni Bir Yaklaşım. Harvard Business Review Basını.
  • Lafraya, S. (2011). Intercultural learning in non-formal education: Theoretical frameworks and starting points. Council of Europe Publishing.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2018). Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği. https://hbogm.meb.gov.tr/www/milli-egitim-bakanligi-hayat-boyu-ogrenme-kurumlari-yonetmeligi-yayimlandi/icerik/789. Tarih:10/02/2022
  • Tekindal, M., & Arsu, Ş. (2020). Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenolojik yaklaşımın kapsamı ve sürecine yönelik bir derleme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20(1), 156-159.
  • Tolon, M. (2013). Ağızdan ağza pazarlama ve tüketicilerin ağızdan ağza pazarlamayı kullanımları üzerine bir araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-30.
  • Yalçın, H. (2022). Bir araştırma deseni olarak fenomenoloji. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 213-232.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin. Zeren, M. (2015). Üniversite Öğrencilerinin gözü ile coğrafya eğitimcisi: Bir olgubilim araştırması. Doğu Coğrafya Dergisi, 20 (33), 192. doi: 10.17295/dcd.56391
Year 2024, Volume: 5 Issue: 1, 13 - 26, 31.01.2024

Abstract

References

  • Acun, H. (2015). Halk eğitimi merkezi kurslarına katılan kursiyerlerin beklentileri ve memnuniyet düzeyleri (Kastamonu İli Örneği). Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek lisans tezi.
  • Bağlan, D., & Yardımcıoğlu, F. (2017). Meslek edindirme kurslarının etkinliği: SAMEK Örneği. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 63-87.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Dursun, C. İ., & Aydın, A. (2022). Pazarlama iletişimi temelinde sosyal medya ağlarının halkla ilişkiler amaçlı kullanımı: Türkiye’de üretim yapan iki otomotiv firmasının kıyaslamalı analizi. Ekonomi, İşletme ve Maliye Araştırmaları Dergisi, 4(1), 34-51.
  • Karataş, Z. (2017). Sosyal bilim araştırmalarında paradigma değişimi: Nitel yaklaşımın yükselişi. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 68-86.
  • Kaya, E. (2015). Türkiye’de halk eğitim merkezleri. International Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS) Dergisi, 3(1), 268-277.
  • Kaya, F. (2018). Reklam ve pazarlama stratejileri: Bir reklamda olması gerekenler. Mecmua Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 99-111.
  • Kaya, N., & Zeren, D. (2020). Dijital pazarlama: Ulusal yazının bibliyometrik analizi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 36.
  • Kotler, P., & Jain, DC ve Maesincee, S. (2001). Pazarlama Hareketleri: Kâr, Büyüme ve Yenilenmeye Yeni Bir Yaklaşım. Harvard Business Review Basını.
  • Lafraya, S. (2011). Intercultural learning in non-formal education: Theoretical frameworks and starting points. Council of Europe Publishing.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2018). Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği. https://hbogm.meb.gov.tr/www/milli-egitim-bakanligi-hayat-boyu-ogrenme-kurumlari-yonetmeligi-yayimlandi/icerik/789. Tarih:10/02/2022
  • Tekindal, M., & Arsu, Ş. (2020). Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenolojik yaklaşımın kapsamı ve sürecine yönelik bir derleme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20(1), 156-159.
  • Tolon, M. (2013). Ağızdan ağza pazarlama ve tüketicilerin ağızdan ağza pazarlamayı kullanımları üzerine bir araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-30.
  • Yalçın, H. (2022). Bir araştırma deseni olarak fenomenoloji. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 213-232.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin. Zeren, M. (2015). Üniversite Öğrencilerinin gözü ile coğrafya eğitimcisi: Bir olgubilim araştırması. Doğu Coğrafya Dergisi, 20 (33), 192. doi: 10.17295/dcd.56391
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Specialist Studies in Education (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

İdris Öztürk 0000-0002-8867-3861

Bünyamin Ağalday 0000-0003-0128-5055

Publication Date January 31, 2024
Submission Date August 27, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Öztürk, İ., & Ağalday, B. (2024). Halk Eğitim Merkezi Kurslarında Oluşturulan Ürünlerin Dijital Pazarda Satılmasına İlişkin Kursiyer Görüşlerinin İncelenmesi. Journal of Sustainable Education Studies, 5(1), 13-26.