BibTex RIS Cite

VİEWS OF STUDENTS RELATED FLUTE EDUCATION WHO STUDY AT HIGH SCHOOL OF FINE ARTS

Year 2014, , 196 - 216, 01.01.2014
https://doi.org/10.7816/sed-02-01-10

Abstract

In this research, general situation of flute education is described based on opinions of students, who study flute, at Art and Sports School which are located in Aegean and Mediterranean Regions. As a result of these obtained results, concepts and suggestions are displayed in order to enhance flute education. The data of this research is collected through surveys and source skimming; and processed with statistical methodology. This research states the opinions of students about flute education, methods that areused in flute education, and inconvenience of flute education. Moreover, propositions of these students for improving flute education are displayed. Key Words: Flute Education, Flute, High Schools of Fine Arts

References

  • Buyurgan, S. Ve Buyurgan, U. (2007). Sanat Eğitimi ve Öğretimi (Eğitimin Her Kademesine Yönelik Yöntem ve Tekniklerle). 2. Baskı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Derin, U. (2007). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü
  • Öğrencilerinin Çalgı Seçim Yöntemi, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Eke, Y. (2012). Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Flüt Eğitiminde Kullanılan Köhler Op:33
  • Uygunluğu.Yayımlanmış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Etüt Enstitüsü, Ankara. I,II,III No’lu Kitaplarının Flüt Konçertolarına Say, A. (2001). Müziğin Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Öz, N. (2001). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Orkestra/Oda Müziği
  • Eğitiminde Yaylı ÇalgılarınYeri ve Önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: XVI, Sayı: 1. Uçan, A. (2004). Müzik Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.

GSL’DE ÖĞRENİM GÖREN FLÜT ÖĞRENCİLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2014, , 196 - 216, 01.01.2014
https://doi.org/10.7816/sed-02-01-10

Abstract

Bu araştırmada, Ege ve Akdeniz Bölgeleri’nde bulunan Güzel Sanatlar ve Liseleri’nde öğrenim gören flüt öğrencilerinin görüşleri alınarak flüt eğitiminin genel durumu betimlenmiş, elde edilen sonuçlar doğrultusunda flüt eğitiminin geliştirilmesine yönelik görüş ve öneriler ortaya konmuştur. Araştırmada veriler, anket ve kaynak tarama yoluyla elde edilerek işlenmiş, betimsel istatistik yöntemler kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırmada, öğrencilerin flüt eğitimine, flüt eğitiminde kullanılan metotlara, flüt eğitiminde karşılaşılan güçlüklere ilişkin görüşleri ve flüt eğitiminin geliştirilmesine yönelik önerileri ortaya konmuştur. Anahtar Kelimeler: Flüt Eğitimi, Flüt, Güzel Sanatlar Liseleri

References

  • Buyurgan, S. Ve Buyurgan, U. (2007). Sanat Eğitimi ve Öğretimi (Eğitimin Her Kademesine Yönelik Yöntem ve Tekniklerle). 2. Baskı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Derin, U. (2007). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü
  • Öğrencilerinin Çalgı Seçim Yöntemi, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Eke, Y. (2012). Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Flüt Eğitiminde Kullanılan Köhler Op:33
  • Uygunluğu.Yayımlanmış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Etüt Enstitüsü, Ankara. I,II,III No’lu Kitaplarının Flüt Konçertolarına Say, A. (2001). Müziğin Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Öz, N. (2001). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Orkestra/Oda Müziği
  • Eğitiminde Yaylı ÇalgılarınYeri ve Önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: XVI, Sayı: 1. Uçan, A. (2004). Müzik Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Seçil Soytok

Publication Date January 1, 2014
Published in Issue Year 2014

Cite

APA Soytok, S. (2014). GSL’DE ÖĞRENİM GÖREN FLÜT ÖĞRENCİLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(1), 196-216. https://doi.org/10.7816/sed-02-01-10
AMA Soytok S. GSL’DE ÖĞRENİM GÖREN FLÜT ÖĞRENCİLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Sanat Eğitimi Dergisi. January 2014;2(1):196-216. doi:10.7816/sed-02-01-10
Chicago Soytok, Seçil. “GSL’DE ÖĞRENİM GÖREN FLÜT ÖĞRENCİLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Sanat Eğitimi Dergisi 2, no. 1 (January 2014): 196-216. https://doi.org/10.7816/sed-02-01-10.
EndNote Soytok S (January 1, 2014) GSL’DE ÖĞRENİM GÖREN FLÜT ÖĞRENCİLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Sanat Eğitimi Dergisi 2 1 196–216.
IEEE S. Soytok, “GSL’DE ÖĞRENİM GÖREN FLÜT ÖĞRENCİLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, Sanat Eğitimi Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 196–216, 2014, doi: 10.7816/sed-02-01-10.
ISNAD Soytok, Seçil. “GSL’DE ÖĞRENİM GÖREN FLÜT ÖĞRENCİLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Sanat Eğitimi Dergisi 2/1 (January 2014), 196-216. https://doi.org/10.7816/sed-02-01-10.
JAMA Soytok S. GSL’DE ÖĞRENİM GÖREN FLÜT ÖĞRENCİLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Sanat Eğitimi Dergisi. 2014;2:196–216.
MLA Soytok, Seçil. “GSL’DE ÖĞRENİM GÖREN FLÜT ÖĞRENCİLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Sanat Eğitimi Dergisi, vol. 2, no. 1, 2014, pp. 196-1, doi:10.7816/sed-02-01-10.
Vancouver Soytok S. GSL’DE ÖĞRENİM GÖREN FLÜT ÖĞRENCİLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Sanat Eğitimi Dergisi. 2014;2(1):196-21.