In this research, general situation of flute education is described based on opinions of students, who study flute, at Art and Sports School which are located in Aegean and Mediterranean Regions. As a result of these obtained results, concepts and suggestions are displayed in order to enhance flute education. The data of this research is collected through surveys and source skimming; and processed with statistical methodology. This research states the opinions of students about flute education, methods that areused in flute education, and inconvenience of flute education. Moreover, propositions of these students for improving flute education are displayed. Key Words: Flute Education, Flute, High Schools of Fine Arts
Bu araştırmada, Ege ve Akdeniz Bölgeleri’nde bulunan Güzel Sanatlar ve Liseleri’nde öğrenim gören flüt öğrencilerinin görüşleri alınarak flüt eğitiminin genel durumu betimlenmiş, elde edilen sonuçlar doğrultusunda flüt eğitiminin geliştirilmesine yönelik görüş ve öneriler ortaya konmuştur. Araştırmada veriler, anket ve kaynak tarama yoluyla elde edilerek işlenmiş, betimsel istatistik yöntemler kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırmada, öğrencilerin flüt eğitimine, flüt eğitiminde kullanılan metotlara, flüt eğitiminde karşılaşılan güçlüklere ilişkin görüşleri ve flüt eğitiminin geliştirilmesine yönelik önerileri ortaya konmuştur. Anahtar Kelimeler: Flüt Eğitimi, Flüt, Güzel Sanatlar Liseleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 |