BibTex RIS Cite

INVESTIGATION OF VIOLIN LESSON TEACHING PROGRAMME AT FINE ARTS AND SPORTS HIGH SCHOOLS

Year 2013, Volume: 1 Issue: 1, 84 - 107, 01.01.2013
https://doi.org/10.7816/sed-01-01-06

Abstract

Teaching programmes are planned to indicate the allocation of time for the defined content of lessons in order to reached the required achievements. The Anatolian fine arts high school, today it is known as fine arts and sport high school has changed their teaching programmes from time to time since its establishment in 1989-1990 teaching term. This study is aimed, to introduce the new violin teaching programme which has been developed in 2008-2009 and to examine the violin programme in detail according to the the views of violin teachers about its use and efficiency in violin teaching.

References

  • AKKUŞ, Ramazan, 1996, Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinden Mezun Olan Öğrencilerin Öğrenci Değerlendirilmesi, 1. Ulusal Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümleri Sempozyumu, Bursa
  • Giriş Davranışlarının Çalgı Eğitimi Bakımından
  • MEB Tebliğler Dergisi, 1996, Cilt:59 Sayı: 2455
  • MEB, 2008, Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Türk ve Batı Müziği Çalgıları Keman Dersi Öğretim Programı, Ders Kitapları Müdürlüğü, Ankara
  • TANRIVERDİ, Ayfer, 1997, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinin Müzik Bölümlerinde Uygulanan Çalgı Eğitimi ve Viyola‟nın Çalgı Eğitimi İçerisindeki Yeri, Mavi Nota Dergisi, Trabzon
  • TEBİŞ, Cansevil, 2006, SDÜ Burdur Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi ABD‟nda Okuyan AGSL ve Genel Lise Mezunu Öğrencilerin Alan Derslerindeki Başarı Durumlarının ve Lise Mezuniyet Başarı Notlarının Karşılaştırılması, Pamukkale Üniversitesi Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Denizli
  • http://www.tdk.gov.tr Erişim Tarihi: 11.04.2013)
  • TURGUT, M. Fuat, 1975, Eğitimde Fen Programlarını Değerlendirme, TBTAK 5. Bilim Kongresi Bilim Adamı Yetiştirme Grubu Tebliğleri, TBTAK Yayınları, Ankara
  • UÇAN, Ali, 1997, Müzik Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara

GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİNDE YÜRÜTÜLEN KEMAN DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ

Year 2013, Volume: 1 Issue: 1, 84 - 107, 01.01.2013
https://doi.org/10.7816/sed-01-01-06

Abstract

Öğretim programları, bir dersin tanımlanan hedeflerine ulaşmasını sağlayacak olan içeriğin ne kadar süre içinde öğretilmesi gerektiğini gösteren bir çizelgedir. 1989-1990 eğitim-öğretim yılında adı Anadolu güzel sanatlar lisesi olarak açılan ve günümüzde de güzel sanatlar ve spor lisesi olarak eğitim-öğretim veren bu kurumlarımız, müfredatlarındaki ders programlarında da zaman zaman değişikliğe gitmektedirler. Bu çalışma, güzel sanatlar ve spor liselerinde 2008-2009 eğitim-öğretim yılından itibaren yürütülmekte olan, yeni keman dersi öğretim programını tanıtmak, bu programı detaylı olarak incelemek ve bu okullarda görev yapan keman öğretmenlerinin program ile ilgili düşüncelerini öğrenmek amacıyla yapılmıştır.

References

  • AKKUŞ, Ramazan, 1996, Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinden Mezun Olan Öğrencilerin Öğrenci Değerlendirilmesi, 1. Ulusal Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümleri Sempozyumu, Bursa
  • Giriş Davranışlarının Çalgı Eğitimi Bakımından
  • MEB Tebliğler Dergisi, 1996, Cilt:59 Sayı: 2455
  • MEB, 2008, Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Türk ve Batı Müziği Çalgıları Keman Dersi Öğretim Programı, Ders Kitapları Müdürlüğü, Ankara
  • TANRIVERDİ, Ayfer, 1997, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinin Müzik Bölümlerinde Uygulanan Çalgı Eğitimi ve Viyola‟nın Çalgı Eğitimi İçerisindeki Yeri, Mavi Nota Dergisi, Trabzon
  • TEBİŞ, Cansevil, 2006, SDÜ Burdur Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi ABD‟nda Okuyan AGSL ve Genel Lise Mezunu Öğrencilerin Alan Derslerindeki Başarı Durumlarının ve Lise Mezuniyet Başarı Notlarının Karşılaştırılması, Pamukkale Üniversitesi Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Denizli
  • http://www.tdk.gov.tr Erişim Tarihi: 11.04.2013)
  • TURGUT, M. Fuat, 1975, Eğitimde Fen Programlarını Değerlendirme, TBTAK 5. Bilim Kongresi Bilim Adamı Yetiştirme Grubu Tebliğleri, TBTAK Yayınları, Ankara
  • UÇAN, Ali, 1997, Müzik Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Özge Kaya This is me

Nurtuğ Barişeri Ahmethan This is me

Emin Erdem Kaya This is me

Publication Date January 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Kaya, Ö., Ahmethan, N. B., & Kaya, E. E. (2013). GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİNDE YÜRÜTÜLEN KEMAN DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(1), 84-107. https://doi.org/10.7816/sed-01-01-06
AMA Kaya Ö, Ahmethan NB, Kaya EE. GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİNDE YÜRÜTÜLEN KEMAN DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ. Sanat Eğitimi Dergisi. January 2013;1(1):84-107. doi:10.7816/sed-01-01-06
Chicago Kaya, Özge, Nurtuğ Barişeri Ahmethan, and Emin Erdem Kaya. “GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİNDE YÜRÜTÜLEN KEMAN DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ”. Sanat Eğitimi Dergisi 1, no. 1 (January 2013): 84-107. https://doi.org/10.7816/sed-01-01-06.
EndNote Kaya Ö, Ahmethan NB, Kaya EE (January 1, 2013) GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİNDE YÜRÜTÜLEN KEMAN DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ. Sanat Eğitimi Dergisi 1 1 84–107.
IEEE Ö. Kaya, N. B. Ahmethan, and E. E. Kaya, “GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİNDE YÜRÜTÜLEN KEMAN DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ”, Sanat Eğitimi Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 84–107, 2013, doi: 10.7816/sed-01-01-06.
ISNAD Kaya, Özge et al. “GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİNDE YÜRÜTÜLEN KEMAN DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ”. Sanat Eğitimi Dergisi 1/1 (January 2013), 84-107. https://doi.org/10.7816/sed-01-01-06.
JAMA Kaya Ö, Ahmethan NB, Kaya EE. GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİNDE YÜRÜTÜLEN KEMAN DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ. Sanat Eğitimi Dergisi. 2013;1:84–107.
MLA Kaya, Özge et al. “GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİNDE YÜRÜTÜLEN KEMAN DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ”. Sanat Eğitimi Dergisi, vol. 1, no. 1, 2013, pp. 84-107, doi:10.7816/sed-01-01-06.
Vancouver Kaya Ö, Ahmethan NB, Kaya EE. GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİNDE YÜRÜTÜLEN KEMAN DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ. Sanat Eğitimi Dergisi. 2013;1(1):84-107.