Bu çalışmanın amacı Gevaş İlçesinde görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin tespit ettikleri eğitim sorunlarını ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılında Van ili Gevaş ilçesinde görev yapmakta olan 25 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde nitel araştırma yöntemlerinden amaçlı örnekleme yöntemine başvurulmuştur. Araştırma verileri uzman görüşü alınarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, sınıf öğretmenleri öğrencilerin akademik başarılarını olumsuz yönde etkileyen temel sorunları tespit etmişlerdir. Bu sorunlar, velilerin ilgisizliği, öğretmenlerin sık sık değişmesi (öğretmen sirkülasyonu), okul ve çevresel faktörlerden kaynaklanan zorluklar, aynı zamanda sosyal ve psikolojik sorunlar olarak sıralanmıştır. Sınıf öğretmenleri, öğrencilerin sosyal, kültürel ve spor alanlardaki başarılarını olumsuz etkileyen ana sorunları da belirlemişlerdir. Bu sorunlar arasında altyapı ve ekonomik koşulların yetersizliği, teknolojinin sorumlu kullanımının eksikliği ve velilerin bu tür etkinliklere yönelik olumsuz görüşleri bulunmaktadır. Ayrıca, sınıf öğretmenleri okullarda yeterli temizlik personelinin bulunmaması, hijyen sorunları ve yeterli donatım malzemelerinin eksikliği gibi diğer sorunları da belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenleri bu sorunların çözümü için öneriler sunmuşlardır.
EMEKLERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management), Education Policy |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | November 30, 2023 |
Acceptance Date | March 3, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 1 |