Amaç: Bu çalışma, Spor Bilimleri Fakültesinin Antrenörlük Eğitimi Bölümünde öğrenim gören öğrencilerin bazı değişkenler açısından egzersiz bağımlılığı düzeylerinin incelenmesini amaçlamaktadır.
Gereç ve Yöntem: Çalışmada, nicel analiz yöntemi olan tarama araştırma modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın örneklemini, antrenörlük eğitimi bölümünün birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören kadın (n=98) ve erkek (n=64) öğrenciler oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Egzersiz Bağımlılığı Ölçeği-21” kullanılmıştır. Veri analizinde yüzde, frekans, ortalama ve standart sapma ile t-testi ve ANOVA testi uygulanmıştır.
Bulgular: Antrenörlük bölümü öğrencilerinin egzersiz bağımlılığı toplam puanının ve geri çekilme, tolerans, kontrol kaybı, diğer aktivitelerin azalması, zaman ve niyet etkisi alt boyutlarından elde ettikleri puan ortalamalarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve egzersiz yapma sürelerine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermediği belirlenmiştir. Sadece cinsiyet açısından egzersiz bağımlılığı devamlılık alt boyutunda anlamlı düzeyde farklılık tespit edilmiştir.
Sonuç: Çalışmamıza katılan antrenörlük bölümü öğrencilerinin egzersiz bağımlısı olmadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca cinsiyet, sınıf düzeyi ve egzersiz durumuna göre egzersiz bağımlılığı düzey ve alt boyutlarının değişmediği görülmektedir.
Aim: This study aims to examine the exercise dependence levels of students studying in the Coaching Education Department of the Faculty of Sports Sciences in terms of some variables.
Method: In the study, survey research model, which is a quantitative analysis method, was used. Female (n=98) and male (n=64) students studying in the first, second, third and fourth grades in the Coaching Education Department constitute the sample of this research “Exercise Dependence Scale-21” was used as data collection tools. Percentage, frequency, mean and standard deviation, t-test and ANOVA test were applied in data analysis.
Results: According to the findings obtained as a result of the research; it was determined that there was no significant difference in the mean scores obtained by the students of the coaching department from the entire exercise dependence scale and the sub-dimensions of the scale, which are withdrawal, tolerance, loss of control, decrease in other activities, time and intention effect, according to gender, class level and exercise duration. A significant difference was detected only in terms of gender in the exercise dependence continuity sub-dimension.
Conclusion: It was determined that the coaching department students who participated in our study were not addicted to exercise. In addition, it is seen that the level and sub-dimensions of exercise dependence do not change according to gender, class level and exercise status.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0