Bu
çalışmanın amacı, Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin sağlığı geliştirme
davranışlarının araştırılmasıdır. Spor yapma alışkanlığının cinsiyete değişkenine göre
incelenmiştir.
Araştırmanın örneklemini Ondokuz
Mayıs Üniversitesi Yaşar Doğu Spor Bilimleri fakültesinde okuyan 448 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, araştırmacı
tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları (SYBD)-II ölçeği ile toplandı. İstatistiksel
işlemlerde student t testi kullanıldı.
Araştırmada sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları-II ölçeği puanortalamasının orta düzeyde olduğu (137,34±22,88), en yüksek puan kişiler arası
ilişkiler ve en düşükpuanın Stres yönetimi alt
ölçeğinden alındığı bulunmuştur. Ölçekten alınan
toplam puan erkelerde kadınlardan azda olsa anlamsız şekilde daha yüksektir. Tinsellik,
beslenme, fiziksel aktivite, sağlık sorumluluğu ve kişiler arası ilişkiler alt
ölçeklerinde ve toplam ölçek puanlamasında kadın ve erkekler arasında anlamlı
bir farklılık bulunmadı (p>0,05). Fiziksel aktivite alt ölçeğinden daha
yüksek puan almaları beklentisi gerçekleşmemiştir.
Spor Fakültesi öğrencilerinde sağlıklı yaşam
biçimleri davranışlarını algılama davranışlarında cinsiyete göre farklılık
bulunmamıştır. Bu benzerliğin spor yapmalarından kaynaklandığı
düşünülmektedir. Spor fakültesi
öğrencileri sağlığı geliştirme davranışları düzeyinin arttırılması için teşvik edilmelidir.
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0