Amaç: Bu
çalışma; Sosyal medyanın en önemli araçlarından olan Facebook ve
Twitter’ın sporcu,
antrenör, taraftar ekseninde, spor iletişimine olan etkilerinin incelenmesidir.
Metod: 2010
yılı ve sonrası yurt dışı literatür taranarak incelenmiştir. Literatürün
sistematik incelemesi için “prisma” (Moher, Liberati, Tetzlaff, ve Altman,
2009) protokolü kullanılmıştır. Çalışmaya, PubMed ve SPORTDiscus veri
tabanlarından elde edilen 36 araştırma dahil edilmiştir.
Bulgular ve Sonuçlar: 36
araştırmanın dahil edildiği çalışmaların bulgularına göre Facebook ve Twitter’ın spor medyasında kullanımının;
yeni bir taraftar grubunun ve taraftar tanımının oluşmasına, taraftarların
takip ettikleri başarılı sporcuları daha yakınlarında hissetmelerine, bireyleri
spora teşvik etme yönününde ve sporun pazarlanması için etkili bir araç olarak kullanılmasına, başarılı
sporcuların markalaşma sürecine katkı sağladığı görülürken, diğer taraftan,
sporcuların müsabaka döneminde sosyal kaygı, spor/performans kaygısında artışa,
sporcu-yönetici arasında rollerin değişmesine, spor medyasının yapısının
değişmesine neden olduğu gözlemlenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | June 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |